Vise applet i Internet Explorer
Fra : Anton Vestergaard

Dato : 26-05-01 11:31

Hej NG
Jeg er newbie i Java.
Ganske simpelt: Jeg har lavet en applet med alt hvad der hører til.
Jeg bruger Swing til knapper osv. (og deri ligger problemet).
Hvordan får jeg så vist den her applet i IE?
Skal jeg hente JRE fra SUN?
Findes der nogen mindre plugins? (JRE = 8 Mb).

mvh og tak
Anton

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 26-05-01 12:10

"Anton Vestergaard" <anton_dkNONO@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan får jeg så vist den her applet i IE?
> Skal jeg hente JRE fra SUN?
> Findes der nogen mindre plugins? (JRE = 8 Mb).

Min erfaring er at JRE 1.3 kan gøre det - ikke mindre.

/Thomas Mouritsen

Fra : IB

Dato : 26-05-01 12:36

"Anton Vestergaard" <anton_dkNONO@hotmail.com> wrote in message
> [...]
[snip].
> Skal jeg hente JRE fra SUN?
Ja det synes at være den bedste løsning, men du skal også fortælle din
browser at den skal bruge SUN's JRE istedet for dens egen.
Se http://java.sun.com/products/plugin/

> Findes der nogen mindre plugins? (JRE = 8 Mb).
Tjaa, SUN JRE 1.2.2 skulle også kunne køre SWING, men jeg ville nu holde mig
til den nyeste....
eller også skulle du bare holde dig til standard AWT, hvis der ikke er noget
i den applet der gør at du er nødt til at brige swing...
Du kan lave udemærkede knapper med AWT også

IB

Fra : Anton Vestergaard

Dato : 27-05-01 11:49

Tak for nogen gode svar.
Det lyder jo godt med AWT, men jeg gider ikke genopfinde knapper osv. bare
for en
applets skyld. Men hvis der er nogen der har nogen eksempler på AWT (knapper
+ ActionListners,
Listview og lignende) modtager jeg links med kyshånd. Så kunne jeg da kigge
på tingene en ekstra gang.

Jeg vil ikke starte en religiøs diskussion!
Men jeg mangler nogen argumenter, udover platforms uafhængighed, til at lave
Applets
istedet for ActiveX komponenter (som jeg plejer at gøre). En ActiveX koster
ca. 2 Mb dl, medens
en Applet (med Swing) kræver Applet'en + plugin (8 Mb).
Yderligere så er det vist noget med at en applet ikke bliver downloadet
lokalt men altid kører Serverside.
Kan det laves om? Jeg tænker på en 50 Kb applet på en langsom forbindelse
tager længere tid end
en ActiveX (der er downloadet og installeret).

mvh
Anton

Fra : Soren Staun Jorgense~

Dato : 27-05-01 12:45

Anton Vestergaard <anton_dkNONO@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9eqlsk$s8c$2@news.inet.tele.dk...
> [...]
(knapper
> + ActionListners,
> Listview og lignende) modtager jeg links med kyshånd. Så kunne jeg da

Det er i bund og grund det samme ! Swing er nedarvet fra awt ( det meste
ihvertfald )

> [...]
koster
> ca. 2 Mb dl, medens
> en Applet (med Swing) kræver Applet'en + plugin (8 Mb).

Hvorfor dog bruge swing på nettet - kan awt ikke bruges ???

> Yderligere så er det vist noget med at en applet ikke bliver downloadet
> lokalt men altid kører Serverside.

Forkert !
Applets bliver også downloaded og ligger i browserens cache - indtil at
brugeren tømmer den
De kører altid lokalt i enten browserens eller pc'ens VM, alt efter hvad der
bliver bedt om i html'en. Hvis appletten indsættes i html'en med <OBJECT>
tags ( som vha. Sun's HtmlConverter ) bliver den kørt i pc'ens VM - bruges
almindeligt <APPLET> tag køres appletten i browserens VM, som "kun"
understøtter awt ( dog undt. Netscape 6 )
Ligger appletten ikke i browserens cache bliver den downloaded ( det samme
gælder hvis appletten på serveren er nyere end den i cachen )

> Kan det laves om? Jeg tænker på en 50 Kb applet på en langsom forbindelse
> tager længere tid end
> en ActiveX (der er downloadet og installeret).

Ikke hvis den ligger cachen

Søren Staun Jørgensen

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 27-05-01 17:50

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Soren Staun
Jorgensen" <ssj@get2net.dk> just offered me, he muttered some weird
stuff, and I had to correct this gibberish:

>Ligger appletten ikke i browserens cache bliver den downloaded ( det samme
>gælder hvis appletten på serveren er nyere end den i cachen )

Hmmm, dette er vist ikke helt korrekt, i Internet Explorer har jeg
ihvertfald altid skullet lukke applikationen (IE) helt og starte den
igen, før den gad loade den nye applet.
--
Martin Mouritzen. | http://www.trendy.dk
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Soren Staun Jorgense~

Dato : 27-05-01 18:40

Martin Mouritzen <martin@fez.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9erb9l$gm$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Hmmm, dette er vist ikke helt korrekt, i Internet Explorer har jeg
> ihvertfald altid skullet lukke applikationen (IE) helt og starte den

Ok - det er korrekt.

Hvad jeg mente var at når brugeren gik ind på siden med appletten *første*
gang, checker den om der findes en nyere version på serveren end i cachen !

Du kan jo ikke regne med at VM'et bliver lukket og startet op igen hver gang
du skifter side

Søren Staun Jørgensen