Nye fotos!
Fra : Holm

Dato : 27-03-05 22:29

Hej Alle..

Så er der nye billeder af mine hunde, ...
hvis nogen har lyst til et kig så er det her :

http://www.123hjemmeside.dk/dreamcatcher/128605

Påske hilsen Holm og hunde

Fra : MGA

Dato : 28-03-05 07:44

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle..
>
> Så er der nye billeder af mine hunde, ...
> hvis nogen har lyst til et kig så er det her :
>
> http://www.123hjemmeside.dk/dreamcatcher/128605
>
> Påske hilsen Holm og hunde

Hvor er de søde Holm :) - og smukke!

Jeg faldt over:

"Hvor meget er en hel fjerds? Når en halv fjerds er 70, er det så 140?

Hvorfor hedder 1½, halvanden når det ikke er det halve af 2?

Hvorfor hedder 50, halvtreds når det ikke er det halve af 60?"

Det er sjovt, men der er faktisk en grund til det. Jeg håber jeg får
forklaret det rigtigt og forståeligt:

I gamle dage regnede man meget i snese (1 snes er 20, skulle nogen være i
tvivl) Når man havde 4 snese, forkortet 4s - prøv lige at udtale det (!), så
havde man firs. 60 er 3s = tre snese = tres.
I firs er der 4 fjerdedele, hvor hver fjerdedel er en snes (20).
Når der kun var 70, var den sidste fjerdedel halv, altså en halv fjering (en
fjering er det gamle ord for en fjerdedel). Du kan se at der ikke er langt
til halvfjerds fra halvfjering :)
Og lige sådan med 60, der er 3 fjerdedele, hvor i 50 er den 3. fjering halv.
Tres angiver at der er tre fjeringer, i 50 er den tredje halv - halvtreds.

(Tak, mor, for alt den sjove viden du puttede ind i mit hoved - du vidste
jeg ville få brug for det en dag :)

Hav en god dag

Mette

Fra : Holm

Dato : 28-03-05 12:01

> [...]

> (Tak, mor, for alt den sjove viden du puttede ind i mit hoved - du vidste

Hej Mette

Nej hvor er det sjovt! Sikken en god forklaring....)
Godt at have sådan en herlig mor !!!

Hilsen Holm

Fra : Pwh

Dato : 28-03-05 10:00

> Hej Alle..
>
> Så er der nye billeder af mine hunde, ...
> hvis nogen har lyst til et kig så er det her :
>
> http://www.123hjemmeside.dk/dreamcatcher/128605
>
> Påske hilsen Holm og hunde

Flotte billeder og flotte hunde

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 13:08

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle..
>
> Så er der nye billeder af mine hunde, ...
> hvis nogen har lyst til et kig så er det her :

Smukke hunde !
Forøvrigt er din hjemmeside rigtig god.
Der er både noget at kigge på, grine af og græde over....

Er Thor stadig frisk ? Kan se at han er fyldt 14 år.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/