Hunde-ansvarsforsikring ?
Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 17:53

Hvem dækker hvis en hundeejer ikke har ansvarsforsikret sin hund, og den gør
skade på en anden hund ?
Vores nabos forsikring har dækket for to gange syning ifm. bid på vores
hunde, påført af naboens hund. Assi er dog blevet bidt yderligere en gang.
Denne gang slap hun heldigvis for at blive syet og såret er helet pænt op.
Har så lige informeret naboen om bidet og den kommende dyrlægeregning, men
deres hunde er ikke forsikret mere, da forsikringsselskabet har opsagt dem,
efter de første regninger.

Hvis ikke naboen vil betale regningen, hænger vi så selv på den eller er der
andre muligheder ?

Naboens hund render altid løs og er ofte på vores grund. Selvom vi forsøger
at holde vores hunde mest muligt enten i snor ( også på vores egen grund,
som er temmelig stor ) eller indendøre, så er Assi altså i stand til at åbne
vores fordør, hvis vi ikke lige har husket at låse den. ( Assi vil jo gerne
ud og lege med nabohunden ). Derudover skal vi jo stille os i vejen og
beskytte vores små hunde, hvis naboens hund kommer løbende, når vi er ude at
gå. Det er altså S.... irriterende.....

Naboen har snakket om at bygge en løbegård, men jeg tror det har lange
udsigter. Indtil da er det åbenbart vores ansvar, at vores hunde ikke bliver
bidt og så er det også for vores egen regning nu, hvis der sker noget
alligevel eller hvad ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Pwh

Dato : 27-03-05 18:26

> Hvem dækker hvis en hundeejer ikke har ansvarsforsikret sin hund, og
> den gør skade på en anden hund ?

Det er lovpligtigt med en forsikring. Vælger din nabo ikke at have en
kan han så hoste op af egen lomme eller du kan tilbude ham at overdrage
sagen til politiet.

> [...]
> den kommende dyrlægeregning, men deres hunde er ikke forsikret mere,
> da forsikringsselskabet har opsagt dem, efter de første regninger.

Der må sgu da værer noget galt i knolden på din nabos hund,
hold dog dine egne langt væk fra den.
En ting er den økonomiske side af sagen, som er den mindste, men en
dag risikerer du at en af dine hunde bliver skadet alvorligt eller måske dræbt.

> [...]
> Derudover skal vi jo stille os i vejen og beskytte vores små hunde,
> hvis naboens hund kommer løbende, når vi er ude at gå. Det er altså

Jeg fatter ikke rigtigt din situatuion. Hvad er vigtiskt for dig,
dine hunde eller forholdet til din nabo, han lyder ærlig talt som et
fjols som sikkert kunne få strenge pålæg fra politiet hvis han ikke
selv finder en løsning på problemet.

> [...]
> udsigter. Indtil da er det åbenbart vores ansvar, at vores hunde ikke
> bliver bidt og så er det også for vores egen regning nu, hvis der

Du er alt for flink, hvis mine hunde var blevet bidt 3 gange af den
samme hund helt uforskyldt, så ville jeg forlange at vedkommende
straks sørgede for at sikre sin køter og bede ham om at holde den
langt væk fra mine, ville han ikke det ville jeg overdrage det til politiet.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 19:02

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Der må sgu da værer noget galt i knolden på din nabos hund,
> hold dog dine egne langt væk fra den.

Der er noget galt i knolden på den og det kan imo ikke rettes op igen...
Vi gør jo også alt for at holde vores hunde fra den, men den render herover
(på vores grund ) på alle tider af døgnet.

> [...]
> dine hunde eller forholdet til din nabo, han lyder ærlig talt som et
> fjols som sikkert kunne få strenge pålæg fra politiet hvis han ikke

Vores hunde er enormt vigtige for os, men vi er heller ikke interesseret i
en nabokrig. Det havde vi med en anden nabo for nogle år tilbage og det
orker jeg ikke rigtigt igen, men det kan jo blive nødvendigt.

> [...]
> straks sørgede for at sikre sin køter og bede ham om at holde den
> langt væk fra mine, ville han ikke det ville jeg overdrage det til

Ja, vi må jo prøve at tale dem til rette igen, ellers må politiet jo evt.
involveres. Håber dog at problemet kan løses med en hundegård....

Tak til Marianne for linket til hundeloven.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Pwh

Dato : 27-03-05 19:48

> Der er noget galt i knolden på den og det kan imo ikke rettes op igen

Jeg kender en rigtig god kur til den, aflivning.

> Vi gør jo også alt for at holde vores hunde fra den, men den
> render herover (på vores grund ) på alle tider af døgnet.

Det undrer mig at dine egne hunde overhovedet vil have noget med den
at gører, men det kunne da værer sjovt at hører hvad din nabo siger
til det hele, hen synes måske slet ikke der er et problem.

> [...]
> interesseret i en nabokrig. Det havde vi med en anden nabo for nogle
> år tilbage og det orker jeg ikke rigtigt igen, men det kan jo blive

Det kan jeg godt følge dig i, politiet skal da også værer næstsidste udvej,
den sidste må så blive selvtægt som ikke kan anbefales men kan blive
nødvendig i sidste ende. Har du prøvet at give din nabos hund en spand
vand i hovedet eller et los i røven når den kommer ind på jeres grund.
Det er faktisk lige før jeg tror du har ret til at dræbe den hvis han ikke
kan holde den ude fra din grund.

> Ja, vi må jo prøve at tale dem til rette igen, ellers må politiet jo
> evt. involveres. Håber dog at problemet kan løses med en hundegård....

Jup, og indtil den er bygget må han holde sin hund bundet i sin egen have
eller holde den inden i sit hus, du nå værer meget bestemt i det stykke.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 21:30

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender en rigtig god kur til den, aflivning.

Jeps, når hunde kommer så langt ud mener jeg også, at det er den bedste
løsning.
Den virker til, at den er blevet mere agressiv med tiden. Da de fik den var
den hyperaktiv, men virkede ikke agressiv - mere opmærksomhedssøgende og den
var også meget behagesyg, som Schæfere jo er. Er næsten sikker på, at jeg
kunne have fået en god hund ud af den, på daværende tidspunkt.

> Det undrer mig at dine egne hunde overhovedet vil have noget med den
> at gører, men det kunne da værer sjovt at hører hvad din nabo siger
> til det hele, hen synes måske slet ikke der er et problem.

Assi vil stadig gerne lege med den. De har jo tidligere leget meget sammen
uden problemer. Bibi vil gerne æde den. Hun fatter ikke helt det der med
størrelsen. Hun er blevet vældig gal på den siden hun blev bidt. Fimbe er
bare stille og rolig.

Naboen kalder sin hund for en møghund osv., men både ham og hans børn har
hunden med, når de kommer herover.
Da Assi blev bidt første gang, mente han, at hun havde revet sig på en gren
eller lignende, men vores søn så da hun blev bidt.

> [...]
> nødvendig i sidste ende. Har du prøvet at give din nabos hund en spand
> vand i hovedet eller et los i røven når den kommer ind på jeres grund.

Vi kan godt få den råbt hjemad, ind imellem. Har ikke prøvet med vand
endnu....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : MGA

Dato : 28-03-05 07:33

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udvej,
>
> Vi kan godt få den råbt hjemad, ind imellem. Har ikke prøvet med vand

http://vftrade.dk/product.asp?product=8&lang=dk - et must i ethvert hjem :)

Mette

Fra : Pwh

Dato : 28-03-05 10:11

> Jeps, når hunde kommer så langt ud mener jeg også, at det er den
> bedste løsning.

Det kan du jo evnt foreslå din nabo, du kan jo værer imødekommende
og tilbyde at betale 1/2-delen

> Naboen kalder sin hund for en møghund osv., men både ham og hans børn
> har hunden med, når de kommer herover.

Jamen hvorfor helvede har du ikke forbudt dem det for længe siden,
du kan sige at de selv er velkommende, men ikke deres hund.

> Da Assi blev bidt første gang, mente han, at hun havde revet sig på
> en gren eller lignende, men vores søn så da hun blev bidt.

Jo, men så er der da 2 gange mere så vidt jeg har forstået.

> Vi kan godt få den råbt hjemad, ind imellem. Har ikke prøvet med vand
> endnu....

Stil du en spand vand eller 2 parat og smid dem i hovedet på den hvis den
dukker op på din grund igen, det er da værd at prøve.
Den skal simpelthen bare føle at den ikke er velkommen på jeres grund mere,
du javer den hårdt og brutalt ud hvergang den viser sig.
Skulle den så blive agrassiv overfor dig på jeres grund, så må du love mig
at gå til politiet straks så den kan blive slukket, den slags tager de helt sikkert
alvorligt.

/Jens

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-03-05 18:31

Hej Buffy

I følge hunde-loven er ejeren forpligtiget til at betale skader som hans
hund har forvoldt. Du kan se hele
hundeloven her
http://makeashorterlink.com/?B334242CA

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Søren Andersen

Dato : 28-03-05 10:57

Hejsa
Politianmæld naboen, det er lovpligtig med en forsikring.
Derefter kan skaden mældes til Forsikringens hus som betaler i første
omgang. Derefter køre de regres mod hundens eger.
Men det skal mældes til politiet først.

Mvh
Anita

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 28-03-05 11:30

> Naboens hund render altid løs og er ofte på vores grund.

Jeg har samme problem med min nabos rottweiler, jeg aner heller ikke
hvad jeg skl gøre. Det bliver vel landbetjenten, der skal ordne det...

- Lars

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 28-03-05 12:12

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem dækker hvis en hundeejer ikke har ansvarsforsikret sin hund, og den
gør
> skade på en anden hund ?

Det gør din nabo...

Men ved du ikke, hvor der er en hjemmeslagter, eller noget i den stil, så få
en pose blod med hjem... Hæld den ud et sted, hvor han ikke kan undgå at få
øje på det.... Men sig intet, lad han gå og spekulere i, hvad har min hund
nu gjort.... Hvis han nu er rigtigt nervøs, så kan det være, han får bygget
sin løbegård.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 28-03-05 12:45

Benny Mortensen 9380 wrote:
> [...]
> spekulere i, hvad har min hund nu gjort.... Hvis han nu er rigtigt
> nervøs, så kan det være, han får bygget sin løbegård.

LOL
Du har en speget tankegang Benny, jeg tror ikke at man skal lægge
sig ud med dig
Kunne din ide ikke kombineres med at man lagde en iturevet barnesko
i blodpølen, så ville han sgu først blive nervøs

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 28-03-05 13:13

> [...]
> Kunne din ide ikke kombineres med at man lagde en iturevet barnesko
> i blodpølen, så ville han sgu først blive nervøs

Hej Jens

Nej den er nok ikke så god.... Så vidste han jo, at både hund & han selv,
ville være anholdt inden for 2 minutter. Det ville jo få hele nabolaget til
at gå agurk. Jeg syntes også, det er lidt forkert, at bringe børn ind i
det. Alle har en tendens, til at blande børn ind i det, når de vil
understrege noget. Det gjorde en mand, som kom med reklamer til vores
postkasse også. Hunden gøede, og straks kom den, et lille barn, ville ikke
have syntes, at det var sjovt..... Næhh, sikkert ikke, men nu skal børn jo
også være mindst 13 år, for at de overhovedet måtte gå med reklamer, Kors
hvor blev han dog gal, da jeg så luftede tanken om, hvorfor der skulle komme
et lille barn, med reklamer )....

M.V.H.....Benny..

Fra : Peter

Dato : 28-03-05 12:46

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse
..
Så vidt jeg har forstået bor du på landet, altså må der være en
svineproducent i nabolaget. Bed ham om et par liter gylle, og brug det i
stedet for vand.
Når naboen opdager, at hver gang hunden har været ovre hos dig, stinker den
af gylle, så skal han nok holde den hjemme, eller få lavet den løbegård.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 20:33

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse news:4246e528$0$140

> Hvis ikke naboen vil betale regningen, hænger vi så selv på den eller er
der
> andre muligheder ?

Ja, den kære nabo vil jo ikke betale, men efter en del diskussion frem og
tilbage og en forklaring om, at en politianmeldelse + den manglende
hundeforsikring vil være for dumt + at de sikkert ville få en bøde pga. den
manglende forsikring og sikkert ende med at betale regningen alligevel, gav
han sig til sidst.

Indtil da ville han bare gøre alting til påstand mod påstand. Han ville
f.eks bare sige at han havde set hundene over ved ham og at han så det ske
over ved ham.
Vi forklarede så igen, at vi ikke ønskede at anmelde ham.
Sådan fortsatte diskussionen i ca. 10 minutters tid, hvor han mente at vi
også kun var ude på at trække penge ud af ham.
Det er jo ikke os, men dyrlægen, der får pengene !
Desuden mente han, at vi var alt for pyldret med vores dyr, og rendte til
dyrlæge ved den mindste ting. Det måtte vi jo så indrømme, at selvom vi bor
på landet, så kommer dyrene til dyrlæge efter behov og sådan er det bare !

Vi var også nogen kujoner fordi vi ringede og ikke kom derover. Sagde at vi
nok skulle komme over, hvis de betalte.
Da vi afleverede regningen var det konen, der modtog os i døren.

Fik så også en aftale i hus om, at holde vores hunde holdes på egen
matrikel. Vi skulle ringe hvis deres hunde kommer herover, og det samme den
anden vej rundt.

Alt det bøvl for ca. 750 kr.
Følte dog at vi var nødt til at gøre noget nu, så de kan begynde at tage det
lidt seriøst, at deres hund bider vores hunde....

Hvis hans hund skulle bide igen, vil han bestemt ikke betale noget mere, så
hvis det skulle ske igen, bliver det til en politianmeldelse herfra.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/