kan en hund have skæld??
Fra : Ann Jensen

Dato : 27-03-05 15:35

Hej
Da jeg var ved at børste min hund, ( hun er ved at smide hendes under pæls)
så jeg mange små hvide flager det ligner skæld med er ikke sikker, hvad tror
i at det kan være????
gode råd tages med kys hånd..

hilsen Ann
p.s det er tale om en alaskan malamute.

Fra : fam. Ager

Dato : 27-03-05 16:04

"Ann Jensen" <xafie@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pæls)
> så jeg mange små hvide flager det ligner skæld med er ikke sikker, hvad

det kan sagtens være skæl!, og nu når pelsen bliver lettet for meget
underuld, kommer der mere luft til huden, så kan det gå i sig selv igen,
ellers tilsæt noget olie i foderet, evt lakseolie som er genialt. kan fåes i
div dyreforretninger.

jeg husker min brors malamute, hold op med underuld der gemte sig under
pelsen, det var jo sække vi talte om (-:

mvh. marie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-03-05 17:16

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> writes:

> jeg husker min brors malamute, hold op med underuld der gemte sig under
> pelsen, det var jo sække vi talte om (-:

Husk at gemme det, det kan sælges. Siri har nemlig også oceaner af
underuld og jeg glæder mig til at det bliver til et dejligt varmt
newfoundlænder-sjal til mig. Jeg skal bare lige finde nogen der kan
spinde og strikke det. Jeg karter det selv efterhånden som det kommer
af.

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : fam. Ager

Dato : 27-03-05 19:16

> [...]
> newfoundlænder-sjal til mig. Jeg skal bare lige finde nogen der kan
> spinde og strikke det. Jeg karter det selv efterhånden som det kommer

'
der var en for en tid siden, der efterlyste uld, hmm, gad vide om der var i
kattegruppen..... der er også en del der laver garn af angorakaniner, det
var måske også en mulighed?

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 21:33

fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> der var en for en tid siden, der efterlyste uld, hmm, gad vide om der var
> kattegruppen..... der er også en del der laver garn af angorakaniner, det
> var måske også en mulighed?

Det var vist Heidi her fra gruppen, der efterlyste hundehår.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : fam. Ager

Dato : 28-03-05 10:04

> Det var vist Heidi her fra gruppen, der efterlyste hundehår.
>
> --
> Mvh. www.tjekmig.dk

nej, det var ikke heidi, er jeg ret sikker på..

mvh. marie

Fra : qfha

Dato : 27-03-05 16:06

Det er en form for skæl, men det skyldes hendes foder er for
proteinholdigt. Sæt hende på en ringere foder, så er det væk i løbet af
et par uger.

http://www.kandu.dk/

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 28-03-05 22:18

> [...]
> pæls)
> så jeg mange små hvide flager det ligner skæld med er ikke sikker, hvad

Hvis den har problemer med pelsen er det tit et tegn på dårligt foder.
Jeg har altid brugt Hennes Pet Food til Dino, og anbefalet det til mange
andre, der er blevet glade for det. Det har reddet mange pelse, og
indeholder lakseolie, der er kanon for hunden.

/Ole