Reservedele til Siemens S55 ??
Fra : Peter

Dato : 26-03-05 23:21

Hej.

Tastaturet på min Siemens S55 er ikke ret godt længere, der er taster der er
blevet lidt svære at trykke korrekt på.....
Jeg har lige haft den skilt ad og set at hele tastaturet sider limet? sammen
med et print, så der er ikke mulighed for at rinse det eller noget.....

Men er det mon muligt at købe et nyt tastatur komplet, et eller andet sted
??

Mvh.
Peter

Fra : Henrik

Dato : 26-03-05 23:36

On Sat, 26 Mar 2005 23:21:08 +0100, "Peter" <p@tele.dk> wrote:

>Men er det mon muligt at købe et nyt tastatur komplet, et eller andet sted
Du kan da evt. forsøge med min S55 der er kaput efter en tur i
vaskemaskinen?

Mvh
Henrik

Fra : Peter

Dato : 27-03-05 08:06

Hej.

> Du kan da evt. forsøge med min S55 der er kaput efter en tur i
> vaskemaskinen?

Tak for tilbudet, men jeg tror ikke at det kan lade sig gøre, da der sidder
noget elektronik på tastaturprintet, og jeg er heller ikke 100% sikker på at
der ikke vil kunne trænge vand ind i knapperne...... desværre.....

Mvh.
Peter

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 27-03-05 07:26

Det var smuk og solrig dag da Peter skrev
news:ifl1e.16430$V82.7395@news.get2net.dk i dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> Jeg har lige haft den skilt ad og set at hele tastaturet sider limet?
> sammen med et print, så der er ikke mulighed for at rinse det eller

Har du overvejet bare at aflevere den til reperation?

Lydstyrkeknappen på min S55 var holdt op med at virke, så jeg tog den med i
til telecare, da der stadig er garanti på. De lavede den uden overhovedet
at kigge på min faktura. De gik bare ud fra at der stadigvæk var garanti,
da det jo er en relativ ny model. Det er under en måned siden.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Peter

Dato : 27-03-05 08:08

Hej.

> [...]
> at kigge på min faktura. De gik bare ud fra at der stadigvæk var garanti,
> da det jo er en relativ ny model. Det er under en måned siden.

Det var jo selvfølgelig en ide, men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre,
jeg har lige set at jeg har haft telefonen i 16 måneder.......
Hvordan er det lige med reklamationsret og garenti ??

Mvh.
Peter

Fra : Niels

Dato : 27-03-05 09:13

Min S55 er på værksted lige nu. Der var knækket en tast af. Ekspedienten i
Sonofon-butikken sagde at der havde været mange problemer med tastaturet på
S55.

Min er 15 måneder gammel, og så vidt jeg forstod, så var der 24 måneders
garanti på, og jeg skal ikke betale noget for reparationen.

Har set et løst tastatur på nettet til ca. 150 kr. , men gad ikke besværet
med selv at rode med elektronikken.

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 27-03-05 13:14

Det var smuk og solrig dag da Peter skrev
news:kZs1e.681$9Q3.249@news.get2net.dk i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Det var jo selvfølgelig en ide, men jeg ved ikke om det kan lade sig
> gøre, jeg har lige set at jeg har haft telefonen i 16 måneder.......
> Hvordan er det lige med reklamationsret og garenti ??

Per 1. januar 2002(eller var det 2001) er der to års garanti på alle varer
du køber. Så du har 8 måneder endnu...

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Peter

Dato : 27-03-05 19:14

Hej.
Tak for jeres svar.....

> Per 1. januar 2002(eller var det 2001) er der to års garanti på alle varer
> du køber. Så du har 8 måneder endnu...

Så vidt jeg har forstået er det 6 måneders garanti, hvor
forretningen/leverandøren skal bevise at fejlen ikke er din skyld, og 18
måneders reklamationsret, hvor du skal bevise at fejlen var i apperartet da
det blev købt.

Så reelt er der vel 6 måneders garanti eller hvad ??

Mvh.
Peter

Fra : JMo.

Dato : 28-03-05 08:38

Peter wrote:

> Så reelt er der vel 6 måneders garanti eller hvad ??

Nej, ikke helt.

Reklamationsret er en lovbefæstet ret jfr. købeloven.

Garanti er noget "ekstra" sælger tilbyder, og er reguleret i
markedsføringsloven.

Det du henviser til er "formodningsreglen".

Prøv at læse lidt i forbrugerstyrelsens pjece "Ret og pligt som forbruger"

http://www.klagetjek.dk/fileadmin/klageportal/PDF/ret_og_pligt.pdf

(2,7 mb)

Fra : Niels

Dato : 28-03-05 09:32

Som jeg skrev ovenover, så stiller Sonofon ikke spørgsmål vedr. tastatur til
S55, de ved at det ikke er i orden.

/Niels

Fra : Tom K.

Dato : 29-03-05 16:03

> Men er det mon muligt at købe et nyt tastatur komplet, et eller andet sted
> Mvh.
> Peter

Jo. Køb et tastatur-modul til 100-150,- og sæt det i. Har selv gjort
det...det er meget nemt.

--
Tom

Fra : Peter

Dato : 30-03-05 17:41

Hej.

Tak for dit svar......

> Jo. Køb et tastatur-modul til 100-150,- og sæt det i. Har selv gjort
> det...det er meget nemt.

Jeg ved det er nemt, men har du en link til hvor jeg kan finde det til de
100-150.- ??
Jeg har søgt og har ikke fundet det billigere end omkring 180.-

Mvh.
Peter

Fra : Tom K.

Dato : 30-03-05 19:56

> Jeg ved det er nemt, men har du en link til hvor jeg kan finde det til de
> 100-150.- ??
> Jeg har søgt og har ikke fundet det billigere end omkring 180.-

Sorry 169,-

http://www.mytrendyphone.dk/shop/default.asp?ProductID=711

--
Tom

Fra : Peter

Dato : 30-03-05 21:00

Hej.

Ok, tak for hjælpen......

Mvh.
Peter

Fra : Per Jensen

Dato : 31-03-05 18:52

Hej

Der er 1 år's garanti på en Siemens telefon, år 2 er det reklamationsretten
der gælder
så hvis taster ikke er faldet af eller den ikke har været udsat for vold
gælder reklamationsrettet.
og du vil uden problemer få repareret din telefon U/B, eneste problem er
hvis reparatøren kan
se du har haft adskildt din telefon så er det muligt den bliver afvist.

Fra : Peter

Dato : 03-04-05 16:47

Hej.

> og du vil uden problemer få repareret din telefon U/B, eneste problem er
> hvis reparatøren kan
> se du har haft adskildt din telefon så er det muligt den bliver afvist.

Jamen det får vi så at se......
Jeg gav lige skruerne lidt sort med er tynd filtpen inden den blev afleveret
til rep., men det kan vel også være at man bare har forsøgt at stramme
skruerne lidt for at se om det hjalp......

Den blev forresten købt i Merlin med Sonofon abo. men jeg kunne sagtens
aflevere den i Sonofon butikken, det var der ingen problemer med......

Mvh.
Peter