Hemmeligt nummer
Fra : Jens Langkniv

Dato : 26-03-05 18:34

Hey hey Ng.

Jeg sad lige og tænkte på, om det er muligt at sætte en funktion på ens
telefon, som gør at den ikke modtager opkald fra andre telefoner som ringer
med hemmeligt nummer???

Mvh
Henrik

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-03-05 00:36

JA - dersom din telefon har denne funktion.

TKJ

Fra : Per

Dato : 27-03-05 09:25

"Jens Langkniv" <htb@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg sad lige og tænkte på, om det er muligt at sætte en funktion på ens
> telefon, som gør at den ikke modtager opkald fra andre telefoner som

Ja - hvis du har en nyere Nokia med gruppekaldsfunktion.

Så indstiller du tlf. således at kun gruppeopkald går igennem under
profiler. DVS: at dem med hemmelige numre godt nok kan ringe til dig, men du
kan ikke høre deres opkald (ingen ringetone)

Jeg har en gammel 8210 der har jeg sat den op således.

Mvh. Per!

Fra : Fischer

Dato : 27-03-05 10:49

Jeg bliver lige nødt til at kommentere.
Nu ved jeg ikke hvad dine grunde er til, at du ikke ønsker at modtage
anonyme opkald.
Men jeg har hørt om flere der simpelthen konsekvent nægter at modtage opkald
fra alle der "ikke vil give sig til kende". Og det fatter jeg simpelthen
ikke en bjælde af!?

Jeg forstår overhovedet ikke denne tankegang. Hvad pokker er I bange for?
Får I dagligt en milliard opkald fra anonyme personer der kun ringer for at
genere jer?

Personligt har jeg udeladt nummer på min mobiltelefon, netop fordi jeg ikke
ønsker "at give mig til kende".
Ikke hvis jeg kommer igennem eller lægger en besked - så præsenterer jeg mig
naturligvis. Er det ikke det man normalt gør?
Men jeg gider bare ikke at min nummer kommer til at stå på en liste over
'mistede opkald'.
Jeg HADER når nogen ringer tilbage og siger: "Du har haft ringet til mig?".
"Nå .... og ...???".
Som regel er sagen for længst blevet uaktuel. Ellers havde jeg nok ringet
igen, eller lagt en besked.

*Fischer

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 27-03-05 11:26

> [...]
> Får I dagligt en milliard opkald fra anonyme personer der kun ringer for

Jeg er 200% enig. Flere af mine bekendte gør nøjagtigt det samme (og min
kæreste inklusive) - og jeg spørger altid hvorfor de ikke tager telefonen.
Det kan de ikke give et svar på - man undres over hvorfor de egentligt har
en telefon - det er jo åbenbart ikke for at blive ringet op.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Ivar

Dato : 27-03-05 12:18

Jeppe Vestergaard skrev:

> Jeg er 200% enig. Flere af mine bekendte gør nøjagtigt det samme (og min
> kæreste inklusive) - og jeg spørger altid hvorfor de ikke tager telefonen.

Er I så også ligeglade med om dem der ringer op fortæller hvem de er?
Det er da tåbeligt at lave anonyme opkald for derefter at fortælle hvem
der ringer.
Jeg undres over at I vil tale med nogen, der ikke vil sige hvem det er.

Ivar Magnusson

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-03-05 12:46

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in

> [...]
> fortælle hvem der ringer.
> Jeg undres over at I vil tale med nogen, der ikke vil sige hvem

Du læste vist ikke begrundelsen for at ringe med hemmeligt nummer,
prøv at bakke tilbage til
news:4246818d$0$23040$edfadb0f@dread15.news.tele.dk og læs igen :)

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Fra : Jim Andersen

Dato : 07-04-05 11:29

OT, undskyld.. men

> Du læste vist ikke begrundelsen for at ringe med hemmeligt nummer,
> prøv at bakke tilbage til
> news:4246818d$0$23040$edfadb0f@dread15.news.tele.dk og læs igen :)

Hvordan finder du det dér link ? Jeg bruger OE.

pft
/jim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-04-05 17:27

Jim Andersen skrev:

>Hvordan finder du det dér link ? Jeg bruger OE.

Med [Ctrl] + [F3] får du et indlægs header at se, hvor det står.
--
med venlig hilsen Knud
Bruger du Outlook Express?

Fra : Fischer

Dato : 27-03-05 13:00

> Er I så også ligeglade med om dem der ringer op fortæller
> hvem de er?

Næh. Det er da ganske normalt at man siger hvem man er.

> Det er da tåbeligt at lave anonyme opkald for derefter at
> fortælle hvem der ringer.

Prøv at læse hvad jeg skriver.
Jeg har ikke noget imod at dem jeg ringer til, kan se at jeg ringer. Men
hvis de ikke tager telefonen, ønsker jeg ikke at de kan se, at jeg har haft
ringet.
I øvrigt underligt, at noget hele Danmark har gjort indtil for ca. 10 år
siden, kan være så tåbeligt.

> Jeg undres over at I vil tale med nogen, der ikke vil sige
> hvem det er.

Hvem har nogenside sagt det?
Du vil vist kun diskutere for diskussionens skyld.

*Fischer

Fra : Ivar

Dato : 27-03-05 20:24

Fischer skrev:

> [...]
> hvis de ikke tager telefonen, ønsker jeg ikke at de kan se, at jeg har haft

Ideen i en telefon er muligheden for at formidle information. Hvis du som
hovedregel ikke er interesseret i at de skal ringe tilbage hvis et opkald bliver
misset, burde du måske spekulere over om du overhovedet skal ringe.

Ivar Magnusson

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-03-05 02:19

> [...]
> Hvis du som hovedregel ikke er interesseret i at de skal ringe
> tilbage hvis et opkald bliver misset, burde du måske spekulere

Hvis det er her og nu jeg skal have fat i en given person og det er
inderligt ligegyldigt om 10 min, hvorfor skulle han så ringe tilbage
?

Det er jo iøvrigt ikke specielt mange år siden at vis nummer blev
mere eller mindre standard på alle telefonlinier (fastnet).

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fra : Fischer

Dato : 28-03-05 07:20

> [...]
> ringe tilbage hvis et opkald bliver misset, burde du måske
> spekulere over om du overhovedet skal ringe.

Se Henriks udmærkede svar.

Men jeg løser det jo ved at have udeladt nummer.
Og personligt har jeg ikke problemer med ikke at kunne komme igennem, men
undrer mig bare vildt over at nogen fravælger anonyme opkald.

Nu er jeg ofte også i den situation, at folk faktisk ønsker mit opkald
(support). Og skulle de fravælge mit anonyme opkald, så har de selv valgt at
sidde i bæ til halsen.

*Fischer

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 28-03-05 23:31

ma 28 mar 2005 08:19:54a satte Fischer sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> men undrer mig bare vildt over at nogen fravælger anonyme opkald.

Det kan der jo være mange årsager til. Selv tager jeg dog altid telefonen
når jeg har tid. Sidder jeg et sted hvor det ikke er velset at telefonen
ringer slår jeg den til vibrator og kigger så på displayet om det er et
"livsnødvendigt" opkald hvorpå jeg går et andet sted henm og føre mine
samtaler. Hvis nummeret er anonymt lader jeg den i disse situationer næsten
altid ringe da jeg ikke aner hvem det er. Vedkommende kan lægge en besked
på svaren som jeg så aflytter når jeg får tid. Min telefon viser iøvrigt
ubesvaret uanset om folk viser nummer, den skriver blot unknown som navn
altså ukendt, aå i disse situationer hvor et "ligegyldigt" opkald kan
forstyrre omgivelserne er det jo logisk nok ikke at tage den når afsenderen
er annonym. Jeg kender iøvrigt i 9 ud af 10 tilfæde altid afsenderen og kan
næsten ud fra om det er anonymt og hvilket tidspunkt der bliver ringet sige
hvem det er uden at have besvaret opkaldet, og disse opkald kan som regel
vente.

Steven

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 13:48

Så er det da bare at finde en anden supporter, som er til for
'kunden' og ikke omvendt.

For mit vedkommende svarer problemet ganske til junk-mail eller
spam: Som modtager må man være berettiget til at afgøre, hvad man
ønsker at åbne, læse eller høre, af det, der sendes til én. Og
ønsker man ikke anonyme opkald/breve sender man dem jo bare ned i
'jordspyddet'. Og synes man det er OK, så svarer man vel bare på
sine opkald - eller åbner adresseløse eller anonyme forsendelser,
osv.

Det er vel et personligt valg, som andre bare må respektere - a
la: Nej tak til reklamer.

--
Flemming Torp
'Even the worst day sailing is better than the best day working'

Fra : Fischer

Dato : 29-03-05 17:06

> Så er det da bare at finde en anden supporter, som
> er til for 'kunden' og ikke omvendt.

Sikke noget vrøvl.
Hvis man er så sær, at man ikke vil modtage anonyme opkald, så er man sgu da
selv ude om, at man ikke får hjælp.
Som supporter ønsker man IKKE sit primære mobilnummer kendt, da man så
aldrig nogensinde vil kunne være sikker på en smule fred. Tro mig, nogen
folk har ingen pli hvis de bare får de mindste problemer.

> For mit vedkommende svarer problemet ganske til
> junk-mail eller spam: Som modtager må man være
> berettiget til at afgøre, hvad man ønsker at åbne, læse
> eller høre, af det, der sendes til én.

Og hvad hvis du fik et opkald fra nummer 22021499 (et nummer du ikke
kender)?
Vil du så bare lægge på, for det er da lige så meget spam som et anonymt
nummer?

> Det er vel et personligt valg, som andre bare må respektere
> - a la: Nej tak til reklamer.

Ja, det er et frit land vi lever i. Man må da også gerne købe en
mobiltelefon og holde den slukket hele tiden, så får man da ikke nogen
uønskede opkald. Jeg har bare lidt svært ved at se formålet.
Hvis man køber en mobiltelefon, for kun at modtage opkald fra dem man
kender, så kan man da sagtens vælge det. Så synes jeg bare det ville være
smartere at have hemmeligt nummer og kun give sit nummer til dem man ønskede
skulle kunne kontakte én. Så kunne de også komme i kontakt med en selv om de
ringer anonymt, hvilket f.eks. visse omstillingsanlæg gør.

*Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 23:28

> [...]
> man så aldrig nogensinde vil kunne være sikker på en smule
> fred. Tro mig, nogen folk har ingen pli hvis de bare får de

Hvis det er en professionel virksomhed er der vel en
forretningstelefon? Eller man lægger en kort besked. Jeg ville da
aldrig indgå en supportaftale med en virksomhed, som ikke ville
lægge en besked. Jeg forestiller mig, at det er mig, de er kunden
i butikken. Ikke privat/con amore-typen af support - det er noget
ganske andet.

Jeg begriber faktisk ikke, at du bliver så aggressiv i din tone
.... sær(?) ... jeg forsøgte at gøre rede for, at det må da være
et personligt valg, hvad man lægger øre eller øjne til ... Om du
så synes det er sært, er du i din fulde ret til, bare du
indrømmer os andre den samme ret!

> Og hvad hvis du fik et opkald fra nummer 22021499 (et nummer du
> ikke kender)?
> Vil du så bare lægge på, for det er da lige så meget spam som
> et anonymt nummer?

Det kommer helt an på, hvor travlt jeg har. Hvis det er noget
vigtigt, går jeg ud fra, at den der ringer lægger en besked, så
jeg kan ringe tilbage. Hvis jeg kan se nummeret, vil jeg ringe
tilbage, hvis/når jeg får tid/lyst. Men det er op til mig selv.
Er jeg i tvivl, kan jeg jo også tjekke DGS. Men tro nu ikke, at
jeg aldrig 'tager telefonen'. Det gør jeg da, når jeg har tid og
lyst!

> [...]
> Så kunne de også komme i kontakt med en selv om de ringer
> anonymt, hvilket f.eks. visse omstillingsanlæg gør.

Det kan du i og for sig have ret i. Men det kan virke lidt
overvældende at skulle meddele alle man kunne forestille sig
ville have fat i én, at fortælle hvilket mobilnummer, man har.
For mig fungerer det fint, at Gud og hvermand kan slå mit
mobilnummer op og ringe, hvis de vil mig noget. Er jeg optaget af
noget andet, 'tager min telefonsvarer imod' og har de lyst til at
lægge en besked, er det fint med mig.

Jeg indrømmer, at jeg synes det er irriterende at offentlige
kontorer og mange virksomheder ikke 'giver sig til kende' med et
telefonnummer ... men jeg forlader mig på, at hvis det er
vigtigt, lægger de nok en nummer eller en besked ... og så lever
jeg med risikoen for at gå glip af noget vigtigt ... når jeg ikke
lige er 'in the mood' for at 'løfte røret'.

> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal
> i adressen.

Måske emnet er på grænsen af OT? Jeg ville bare tilkendegive, at
det må være op til den enkelte, hvordan man håndterer
'indkommende kommunikation' - uden at det nødvendigvis skal
karakteriseres som 'vrøvl' eller 'sært'. Jeg modtager masser af
post, som går direkte i papirkurven. Masser af spam, som går
direkte i jordspyddet/filteret. Mange telefonopkald, som jeg ikke
besvarer, fordi, jeg har meget andet at foretage mig, lige når
det passer andre at ringe og forstyrre.

Fra : Fischer

Dato : 30-03-05 05:39

> Jeg ville da aldrig indgå en supportaftale med en virksomhed,
> som ikke ville lægge en besked.

I dette tilfælde er det internt i en større virksomhed.
Det vil nok være for meget OT at beskrive setuppet i detaljer, men det
drejer sig om at kunne give ekstraordinær support fra en privat
mobiltelefon. Og samtidig ikke at blive forstyrret på samme når man ikke
ønsker det.
Og jeg har da heller ikke oplevet nogen problemer. Dem jeg ringer til, tager
telefonen selv om det er et anonymt opkald.

> Jeg begriber faktisk ikke, at du bliver så aggressiv i din tone

Jeg synes bestemt ikke at jeg er agressiv?

> [...]
> er sært, er du i din fulde ret til, bare du indrømmer os andre den samme

Jeg skriver ikke at du er sær. Man hvis man konsekvent nægter at modtage
anonyme opkald, så synes jeg at man er sær, grænsende til det paranoide.
Og du er i din fulde ret til at mene fuldstændig hvad du har lyst om mig.

At man i visse situationer ikke vil tage sin telefon og lade telefonsvareren
tage over, synes jeg da er helt fint. Faktisk burde vi være meget bedre til
ikke altid at tage telefonen. I den henseende er der mange der kunne trænge
til lidt bedre opdragelse.

*Fischer

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 09:37

Jamen så er vi vel egentlig ikke så langt fra hinanden ... Tak
for 'snakken'.

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-03-05 14:53

> Men jeg løser det jo ved at have udeladt nummer.
> Og personligt har jeg ikke problemer med ikke at kunne komme igennem, men
> undrer mig bare vildt over at nogen fravælger anonyme opkald.

Hjemme hos os, kalder vi det "svigermorfilteret" :)

Per