BF1942 : Online Dogfighting
Fra : Battler

Dato : 26-03-05 11:09

Jeg har tidligere fløjet meget online i rigtige combat flysims. som CFS2,
CFS3 og Forgotten Battles. Men online i BF1942 kan jeg ikke forstår at mit
fly eksploderer allerede efter at være ramt af en kort 1-2 sek. byge fra
fjendtlige fly, når jeg selv skal fyre i mindst 10 sek. for at skyde et
fjendefly ned. Umiddelbart skulle man tro at mit sigte er elendigt, men det
mener jeg ikke for jeg ser både en stjerne i mit gunsight og fragmenter
falde af flyet foran mig når jeg skyder.

Denne forskel irriterer mig helt vildt, og jeg vil høre om andre har oplevet
det samme eller måske har en ide om hvorfor det sker ?

Jeg spiller kun på PB serverer (EAUK).

Hilsen Battler DK

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 26-03-05 12:55

"Battler" <Nospam@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mener jeg ikke for jeg ser både en stjerne i mit gunsight og fragmenter
> falde af flyet foran mig når jeg skyder.

Der er jo forskellige typer af fly, hvor nogle er udrustet med bedre
geværkanoner end andre... Mon ikke det er dér hunden er begravet?

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Battler

Dato : 26-03-05 16:03

> Der er jo forskellige typer af fly, hvor nogle er udrustet med bedre
> geværkanoner end andre... Mon ikke det er dér hunden er begravet?

Den vinkel har jeg også haft i tankerne - at styrtbomberne har mere ildkraft
end fighterne, men jeg synes ikke at der er nogen nævneværdig forskel når
jeg bliver skudt af den ene flytype eller den anden. Det går stadig så
hurtigt at jeg dårligt nok kan nå at reagere før jeg springer i luften, og
omvendt har jeg aldrig skudt en Zero ned med en to sek. byge fra SDB'en og
det synes jeg er underligt.

Har du en fornemmelse af, om hvilken af de to flytyper (fighter/styrtbomber)
som kan tage flest hits, eller om de har samme damageprofil og at det dermed
er ildkraften fra fjendeflyet som er afgørende ?

Hilsen Battler DK

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 27-03-05 09:12

> [...]
> dermed
> er ildkraften fra fjendeflyet som er afgørende ?

Som andre har skrevet tror jeg nu alligevel mest det drejer sig om hvor
flyet bliver ramt.

Derudover kan det også tænkes at fjenden er tættere på dit fly når de
skyder,
end du er på deres når du skyder? Jo større afstand, desto større spredning
og dårligere præcision.

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-05 16:41

Battler wrote:
> [...]
> sigte er elendigt, men det mener jeg ikke for jeg ser både en stjerne
> i mit gunsight og fragmenter falde af flyet foran mig når jeg skyder.

Jeg har oplevet det samme i online FPS spil ... det har ikke meget at gøre
med dit spørgsmål, men man skulle tro der sad nogen et sted i den store vide
Verden og snød ad H. il ... (hvis det overhovedet kan lade sig gøre)

--
Med venlig Hilsen - Kim Frederiksen (kim.frederiksen snabela gmail.com)
Nettet er for lille til Netbetjente - gå venligst udenfor

Fra : TommyF

Dato : 27-03-05 14:05

> [...]
>med dit spørgsmål, men man skulle tro der sad nogen et sted i den store vide
>Verden og snød ad H. il ... (hvis det overhovedet kan lade sig gøre)
Der vil altid være folk der snyder, MEN tag ikke fejl af at der er en
verden til forskel mellem de indbygget baner/ opgaver spillene bliver
solgt med og at kæmpe online mod menesker, det skal læres, trænes og
trænes og.......

Fra : Silver

Dato : 26-03-05 19:04

> Denne forskel irriterer mig helt vildt, og jeg vil høre om andre har
oplevet
> det samme eller måske har en ide om hvorfor det sker ?

De sigter højst sansynligt efter cockpittet eller lige deromkring, mener at
hitbox er højere der, rammer man cockpittet skal der ikke ret meget til at
flyet sprænger i luften da piloten så er taget ud af spillet, sådan plejede
jeg ihvertfald at nakke folk før jeg gik over til DC.

Mvh
Silver aka DamnNation

Fra : MuLLe

Dato : 26-03-05 20:02

"Battler" wrote
> [...]
> mener jeg ikke for jeg ser både en stjerne i mit gunsight og fragmenter
> falde af flyet foran mig når jeg skyder.
Hejsa.

Der er meget stor forskel på hvor du rammer.
Hvis du f.eks kommer nede fra, og skyder i buen på flyet.
Så skal der ikke så meget til, som hvis du skyder bagfra.
Det er lige bagfra, det er sværste at få kill.

MvH MuLLE (BlAcK LoTuS DK)