Fjerne scrollbar i IE
Fra : Skindbeni

Dato : 24-03-05 20:42

Hej.

Er der en, der kan hjælpe mig med, hvordan jeg kan fjerne den lodrette
scrollbar i IE 6?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-03-05 21:07

Skindbeni skrev:

>Er der en, der kan hjælpe mig med, hvordan jeg kan fjerne den lodrette
>scrollbar i IE 6?

Mener du på htmlsider, som du selv laver, eller ?

Hvis det er på dine egne sider, så med css.

I <head>:

body {overflow: hidden}

Et bedre sted til spørgsmål om redigering af hjemmesider er
news:dk.edb.internet.webdesign.html eller evt. af de andre
grupper i webdesignhierakiet.
--
Knud

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 31-03-05 11:55

> Er der en, der kan hjælpe mig med, hvordan jeg kan fjerne den lodrette
> scrollbar i IE 6?

Har *man* lyst til det? Dukker den ikke kun op, når siden er længere end
vinduet?

Jeg er bare nysgerrig.

Mark

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-03-05 13:19

Den 31-03-05 12.54 skrev Mark Thomas Gazel følgende:

> Har *man* lyst til det? Dukker den ikke kun op, når siden er længere end
> vinduet?

Nej, den er der hele tiden, man kan bare ikke rulle, når siden ikke er
længere end vinduet. Mozilla/Firefox viser kun bjælken, når den er
nødvendig.

Om man foretrækker det ene eller andet er nok en smagssag. Fordelen ved
den synlige bjælke er, at der ikke rykkes rundt på indholdet, hvis man
skifter fra en kort side på et site til lang side. I de andre browsere
rykkes det hele (i hvert fald, hvis indholdet er centreret eller
højrestillet), hvis man på samme måde skifter mellem korte og lange sider.

Ulempen ved bjælken er selvfølgelig, at den ikke er køn, og at den
optager plads, når der ikke er behov for den.

Jeg tror ikke, man som bruger kan ændre opførslen i IE. Knud angiver,
hvordan man gør det som webdesigner.

Til gengæld er jeg ret sikker på, at man som bruger godt kan ændre
Mozilla/Firefox, så bjælken altid vises. Men spørg mig ikke hvordan.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.