Niels Chr Andersen - oversættelse
Fra : Anker Eriksen

Dato : 24-03-05 16:34

Niels Christian Andersen - oversættelse.
Har lagt et udklip af kirkebog i binaer.
Hjælp til oversættelse -. forældre og bemærkning.
mvh
Anker

Fra : Baertel

Dato : 25-03-05 13:34

"Anker Eriksen" <ankerFJERN@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> Niels Christian Andersen - oversættelse.
> Har lagt et udklip af kirkebog i binaer.
> Hjælp til oversættelse -. forældre og bemærkning.
> mvh
> Anker

Her er lidt du kan arbejde videre med. Der er bl.a. 3 ens
stillingsbetegnelser som jeg har problemer med.

Niels Christian Andersen - S. i T? d. 22 November 1874 - _? Niels Pedersens
kone (overstreget>) fraskilte Ane Mette Andersen hos Vognfabrikant Bonne og
udlagt Barnefa-der Tjenestekarl Niels Christian Andersen, I pleje - (Jeg er
i tvivl om at resten hører til) - (Kusk?)mand Christiansens Søn i
Møllegaden, Pigen Charlotte Strøm (K_?) Poulsen, (K_?) Beltoft Andersen.
Arbm. Niels Chr. Poulsen, (K_?) Erik Poulsen. - Fødselen indskrevet i Alsted
Sogns Kirkebog. 10. Manedersdagen før nedkomsten erholdt Moderen
understøttelse til at _? barn fra Alsted Sogns Fattig??se - Uagte. Moderen
tjente 10. M. f. B. f. hos Bonne (overstreget>) hos Vognfabrikant Bonne.

Mvh
baertel

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 25-03-05 19:23

"Baertel" <baertelsen@hlaug.dk> skrev i en meddelelse

> "Anker Eriksen" <ankerFJERN@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

Her er nogle rettelser til "baertels" forslag:

-(Kusk?)mand Christiansens Søn i > Møllegaden,

Nej,- Mursvend

-(K_?) Poulsen,

han er Skræddersv.

-(K_?) Beltoft Andersen.

han er Skræddersv.

-(K_?) Erik Poulsen.

han er også Skræddersv.

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS! Fjern dyret fra min Emailadresse
ved direkte henvendelse

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 25-03-05 19:29

"Baertel" <baertelsen@hlaug.dk> skrev i en meddelelse

10. Manedersdagen før nedkomsten erholdt Moderen
> understøttelse til at _? barn fra Alsted Sogns Fattig??se - Uagte.

Jeg læser:

10 Maanedersdagen før Nedkomsten erholdt moderen Understøttelse til et
ældre
Barn
fra Alsted Sogns Fattigvæsen. Uægte.