Stakkels Angel (stereliceret part 2)
Fra : Pwh

Dato : 23-03-05 18:59

Det var eller gået så fint med Angel efter hun blev stereliceret i Torsdags,
jeg havde efter bedste evne prøvet at holde hende i ro de første dage.
Men igår aftes opdagede jeg at det sivede lidt fra hendes sår,
jeg rensede det og holdt godt øje med det idag hvor det da også så helt fint ud.
Vi gik så en tur på Engen hvor hun rendte fredeligt rundt og legede med et æble,
pludeslig syntes jeg hun var så stille og da jeg kigede på hendes mave kunne jeg
se at det var "noget" på vej ud
Helddigvis ligger dyrelægen som operedede hende 5 min derfra,
så der gik vi straks hen her kl 16, hun blev så hasteindlagt og de fandt ud af at
trådene indeni hende havde revet sig igennem vævet, de har så rimpet hende sammen igen
så godt de nu kan og hun er kommet hjem med strenge pålæg om at holde sig helt i ro
de næste 8-10 dage da det meget nemt kan springe op igen.
Så det var en grim en, jeg tror at det måske er det skide smertestillende som man skal
holde
igen med, Angel blev simpelthen totalt speedet hvergang hun fik det. Så denne gang må
hun døje med de smerter der naturligt vil værer der så hun bedre kan afpasse sig efter
det.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 23-03-05 19:31

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne gang må
> hun døje med de smerter der naturligt vil værer der så hun bedre kan

Det er jeg da ked af at høre. Skulle hun ikke have noget beroligende der vil
få hende til at holde sig i ro den nødvendige tid? Men ellers god bedring.

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 23-03-05 19:41

> Det er jeg da ked af at høre. Skulle hun ikke have noget beroligende
> der vil få hende til at holde sig i ro den nødvendige tid? Men ellers
> [...]

Nej, jeg tror ikke det er løsningen at dope hende de næste 8-10 dage,
men nu får hun til gengæld heller ikke noget der kunstigt bilder hende ind
at hun er vokset sammen igen.
Jeg må bare holde hende i ro og lade være med at give hende adgang til haven
uden opsyn og ikke tage hende med på Engen den næste uges tid.
Lige nu ligge hun bare og smatter ud på gulvet helt roligt, Tyson må så bare
accepterer at der ikke skal leges vild det næste stykke tid med hende.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 23-03-05 20:28

> [...]
> bare
> accepterer at der ikke skal leges vild det næste stykke tid med hende.

Jamen det kan hun da også sagtens, jeg må engang holde Holly i snor i 6 uger
fordi hun havde forstrukket en sene, endda også i hendes vilde ungdomsår,
det gik da også.

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 23-03-05 20:11

> [...]
> denne gang må
> hun døje med de smerter der naturligt vil værer der så hun bedre kan

-------------------------------

det er nu også mine erfaringer med smertestillende og operation...
jeg har også droppet smertestillende tidligere, pga. vovsen ikke kunne
holdes i ro.

mvh. marie

Fra : Pwh

Dato : 24-03-05 08:56

> [...]
>
> det er nu også mine erfaringer med smertestillende og operation...
> jeg har også droppet smertestillende tidligere, pga. vovsen ikke kunne

Dyrelægen var også helt enig med mig i at droppe det smertestillende,
hun havde godt nok advaret mig, men jeg havde dog ikke regnet med
at Angel ligefrem blev speedet af det.
Hun har dog fået en lille smule idag da jeg syntes hun så så trist ud
og heller ikke rigtigt ville spise/drikke noget. Det har hun så gjort nu
og nu går vi snart en meget kort "i snor tur" så hun kan få besørget.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-05 09:45

> [...]

æble,
> pludeslig syntes jeg hun var så stille og da jeg kigede på hendes mave

Stakkels Angel Hvor er det heldigt, at dyrlægen lå så tæt på.
Er det normalt, at (hun)hunde får smertestillende efter en neutralisering ?

Vores katte fik kun en smertestillende sprøjte fra dyrlægen, da de blev
neutraliseret.
I forbindelse med, at Bibi fik fjernet sin fedtknude på maven, fik hun også
kun smertestillende fra dyrlægen og så fik hun selvfølgelig penicillin med
hjem, da hun fik lappet et bidsår samtidig.

Jeg tror at de større hunderacer er lidt mindre pivede end de små, så derfor
er det nok også sværere at holde dem i ro.

God bedring med Angel !

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Pwh

Dato : 24-03-05 10:00

> Stakkels Angel Hvor er det heldigt, at dyrlægen lå så tæt på.
> Er det normalt, at (hun)hunde får smertestillende efter en
> neutralisering ?

Det ved jeg faktisk ikke, Tyson fik intet med hjem da han blev kastreret.
Men det er jo et stort indgreb med en sterelication, så det virkede helt
naturligt på mig at hun fik det.

> Jeg tror at de større hunderacer er lidt mindre pivede end de små, så
> derfor er det nok også sværere at holde dem i ro.

Så hjælper det heller ikke på sagen at Angel har en makker der synes at det
er sjovt at lege og slås, han kan jo ikke forstå at hun skal værer forsigtig,
meget kan jeg skælde Tyson ud for, men en specielt afslappet hund er
han ikke, der er Angel faktisk meget mere rolig af natur.

> God bedring med Angel !

Mange tak, hun har lige været ude på en kort tur hvor hun fik både
skidt og pisset, jeg var lidt bekymret for den side af sagen da hun ikke
havde været af med noget siden igår eftermiddag.
Det har nok været eftervirkningen af bedøvelsen der har haft sat det
hele lidt i baglås, men nu virker det også igen og hendes sår ser fint ud idag
Satans til køtere, nu havde jeg lige satset på nogle gode ture her i påsken
og så må Angel kun lige komme på gaden og vende, det mest irrerterende
er at jeg kun har mig selv at takke, jeg kunne jo ikke forlange at hun skulle
styrer det selv og har åbenbart ladet hende rende for meget rundt.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-05 10:23

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:_jv0e.34

> Det ved jeg faktisk ikke, Tyson fik intet med hjem da han blev kastreret.
> Men det er jo et stort indgreb med en sterelication, så det virkede helt
> naturligt på mig at hun fik det.

Ja, det virker jo sådan set logisk nok. Bare ikke hvis det smertestillende
gør hende overgearet. En stor hund er jo ikke sart i forvejen. Vi kunne
overhovedet ikke mærke noget på Assi, da hun var blevet bidt og hun kom sig
også utrolig hurtigt over bedøvelsen ( hun var allerede superfrisk, da jeg
hentede hende hos dyrlægen ), hvorimod Bibi har været mere pivet og hun var
også lidt mat i sokkerne, den første dag efter bedøvelsen.

> [...]
> meget kan jeg skælde Tyson ud for, men en specielt afslappet hund er
> han ikke, der er Angel faktisk meget mere rolig af natur.

Nej, det er nok svært, at forklare Tyson at Angel ikke kan lege lige nu
Det er nok Schæferen i ham, der gør ham mere aktiv.

> [...]
> Det har nok været eftervirkningen af bedøvelsen der har haft sat det
> hele lidt i baglås, men nu virker det også igen og hendes sår ser fint ud

Ja, bedøvelsen kan godt forsinke det hele en dags tid.

> [...]
skulle
> styrer det selv og har åbenbart ladet hende rende for meget rundt.

Det kan jo også svært at bedømme, når hunden virker frisk nok.
Tyson må vel få et par ture uden Angel ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Pwh

Dato : 24-03-05 11:01

> Det kan jo også svært at bedømme, når hunden virker frisk nok.
> Tyson må vel få et par ture uden Angel ?

Jo det bliver jeg nok nød til, men på den anden side er det jo også
synd for Angel at skulle blive alene hjemme når vi går.
Så det må blive en balacegang mellem hvad der godt for Tyson
og hvad der er godt for hende, men da hun er den "syge" så
kommer hun altså i første række, Tyson overlever såmænd
nok at kede sig lidt nogle dage.

/Jens