floAts Mobile Agent og K700i
Fra : Ukendt

Dato : 23-03-05 18:18

Jeg kan BARE ikke få forbindelse mellem PC'en og telefonen, uanset hvad jeg
gør. Jeg forbinder via en BT dogle som ellers virker fint med den
medfølgende Software fra SE. Selv om jeg sætter adressen på BT dongle'n op
manuelt, funker det stadig ikke. Andre der har oplevet noget lignende?

--
Med venlig Hilsen - Kim Frederiksen (kim.frederiksen snabela gmail.com)
Nettet er for lille til Netbetjente - gå venligst udenfor

Fra : DonE_8700

Dato : 23-03-05 22:08

Kim Frederiksen skrev:
> [...]
> medfølgende Software fra SE. Selv om jeg sætter adressen på BT dongle'n op
> manuelt, funker det stadig ikke. Andre der har oplevet noget lignende?

Der står heller ikke noget på deres HP, at FMA skulle virke med andre
mobiler end T610/T630.
http://fma.sourceforge.net/index2.htm

--
Venligst
DonE

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 23-03-05 23:21

"DonE_8700" <DonE@stofaNOK.INVALID> wrote in message

> Der står heller ikke noget på deres HP, at FMA skulle virke med andre
> mobiler end T610/T630.
> http://fma.sourceforge.net/index2.htm

Men det gør den, jeg har brugt den med alle de modeller K700 S700 osv osv -
prøv at lave en BT serial connection først, når det virker, ved du også
hvilken Comport du skal bruge

Fra : J H

Dato : 24-03-05 00:11

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
> medfølgende Software fra SE. Selv om jeg sætter adressen på BT dongle'n op
> manuelt, funker det stadig ikke. Andre der har oplevet noget lignende?

Hvis du bruger Windows XP med minimum SP1, så kan du sætte FMA til at
connecte via Native Bluetooth.
Nederst på boksen trykker du på knappen 'lookup device', som så meget
gerne skulle kunne finde din telefon.

Sådan fik jeg det i hvert fald til at fungere, både med S & K 700

Mener at kunne huske noget med at hvis du i 'Windows' har kontakt til
telefonen, så kan FMA ikke komme 'igennem', og så vil det virke som om
telefonen ikke er tilsluttet eller uden for rækkevidde. Men det denne
påstand er jeg ikke helt sikker på, da det er ved at være et stykke
siden jeg sidst har brugt FMA

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-03-05 13:17

J H <..@..> wrote in

> [...]
> kontakt til telefonen, så kan FMA ikke komme 'igennem', og så
> vil det virke som om telefonen ikke er tilsluttet eller uden for

Det er formentlig fordi telefonen kun kan overkomme en enkelt
tilslutning af gangen.
Hvis du bruger com port er det formentlig også fordi en com port kun
kan bruges af et program af gangen (mener jeg)

--
Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 04-04-05 09:51

"J H" <..@..> wrote in message

> [...]
> telefonen ikke er tilsluttet eller uden for rækkevidde. Men det denne
> påstand er jeg ikke helt sikker på, da det er ved at være et stykke

Nix, er forkert, min float fungerer perfekt, jeg laver forbindelsen via BT
softwaren - så åbner jeg float via com port et eller andet.. svigter
aldrig..

Ja har ikke SP2 da den ikke er godkendt pt..

Fra : Kim

Dato : 25-03-05 08:45

"Kim Frederiksen" <kim.frederiksen snabela gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> medfølgende Software fra SE. Selv om jeg sætter adressen på BT dongle'n op
> manuelt, funker det stadig ikke. Andre der har oplevet noget lignende?

Her en S700i. Kan ikke bruge Float via Bluetooth på hjemme-PC'en, hvor
jeg benytter en Logitech Bluetooth HUB som osse kører mus & keyboard.
Men på min bærbare kan jeg godt. Der er det en "normal" BT-dongle jeg
benytter.
Hmm....

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-05 11:51

Kim wrote:

> [...]
> jeg benytter en Logitech Bluetooth HUB som osse kører mus & keyboard.
> Men på min bærbare kan jeg godt. Der er det en "normal" BT-dongle jeg

Hmm ... efter 117 forsøg, har jeg nu fået det til at virke. Telefonen skulle
forbindes via en virtuel COM port, i dette tilfælde 11 ... det har jeg bare
prøvet en del gange før uden resultat, men den skulle åbenbart bare kildes
lidt under maven ... tak for hjælpen alle.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 25-03-05 22:55

"Kim" <No@money.dk> wrote in message

> [...]
> jeg benytter en Logitech Bluetooth HUB som osse kører mus & keyboard.
> Men på min bærbare kan jeg godt. Der er det en "normal" BT-dongle jeg

så har du fucket din opsætning op, kører med samme fon og samme opsætning
uden problemer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-03-05 13:16

"Kim Frederiksen" <kim.frederiksen snabela gmail.com> wrote in

> [...]
> sætter adressen på BT dongle'n op manuelt, funker det stadig
> ikke. Andre der har oplevet noget lignende?

Som du selv fandt ud af skal man nogen gange connecte via com porten.
Det er vist noget med hvilke drivere Windows har fået fat på.