Telmore 2,70 kr CBB 0,19 kr (SMS til udla~
Fra : Sa

Dato : 23-03-05 11:21

Hvorfor denne store forskel ?

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 23-03-05 11:45

Hej Sa,

Sa wrote:
> Hvorfor denne store forskel ?

Eksempel: SMS fra DK til et tysk mobilnummer.
Den tyske operatør kræver penge for at modtage beskeden fra den danske
operatør og sende den videre til sin tyske kunde. Hver operatør kræver sin
egen pris.

TDC (og orange) har valgt at give disse omkostninger videre til sine kunder,
og jeg tror at disse kr 2,50 merepris dækker interconnect-omkostninger til
næsten alle operatører i verden. Sonofon og Telia skal også betale denne
interconnect, men de har valgt at betale selv for det for at have en enklere
prisstruktur der oven i købet kan markedføres bedre. Så langt der er kun få
beskeder til dyre lande (jeg ved ikke hvem disse er, men jeg tænker på
Frankrig, Italien og Spanien), kan det betale sig. Hvis det bliver mere, kan
det godt være at de sætter prisen op på næsten samme niveau som TDC har
gjort det.

Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de

Fra : Fischer

Dato : 23-03-05 12:11

> Hvorfor denne store forskel ?

Fordi CBB endnu ikke har sat prisen op, som stort set alle andre operatører
har.

Jeg vil umiddelbart tro at CBB følger med inden sommerferien.

*Fischer

Fra : Lars Wolos

Dato : 24-03-05 22:38

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message news:42414eb4$0$671$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg vil umiddelbart tro at CBB følger med inden sommerferien.

SMS til udlandet er den _eneste_ grund til at jeg ikke kun har et Telmore-,
men også et CBB abonnement og overvåger dette fra udlandet (jeg er for det
meste i udlandet) og at jeg så har alt det bøvl med at CBB reklamerer med
VISA logoet, men afviser udslandske VISA-kort.

Hvis CBB ødelækker smsserne til udlandet, kan jeg så opsige mit abonnement
uden frist, få min saldo udbetalt (dkr 267,-) og flytte numret til Telmore?

Er det muligt at flytte et nummer fra CBB over til en eksisterende kontrakt
hos Telmore og droppe det gamle Telmore nummer?

mvh
Lars

Fra : Fischer

Dato : 25-03-05 06:29

> Hvis CBB ødelækker smsserne til udlandet, kan jeg så opsige mit abonnement
> uden frist, få min saldo udbetalt (dkr 267,-) og flytte numret til
> Telmore?

Ja, dog tager CBB et gebyr for at udbetale dig dine penge. Så vidt jeg
husker er det 50,- kr.

> Er det muligt at flytte et nummer fra CBB over til en eksisterende
> kontrakt
> hos Telmore og droppe det gamle Telmore nummer?

Ja.
Når nr. 2 er i hus hos Telmore, kan du bare bede om at få lukket nr. 1 og få
saldoen over på det nye nummer.

*Fischer

Fra : Lars Wolos

Dato : 25-03-05 09:09

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message news:4243a19c$0$284$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ja, dog tager CBB et gebyr for at udbetale dig dine penge.

Er der ikke en lov i Danmark at de skal gøre det uden extra gebyr hvis de
sætter deres priser op og dermed tvinger folk til at sige abonnementet op...?

> Når nr. 2 er i hus hos Telmore, kan du bare bede om at få lukket nr. 1 og få saldoen over på det nye nummer.

Du mener jeg flytter CBB numret over til et nyt Telmore abonnement og
så lukker jeg for det gamle Telmore abonnement? Det vil jeg helst ikke, jeg har
nemlig ingen dansk CPR nummer (som de jo kræver nu for nye abonnementer).

mvh
Lars