BlueChart version 7
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 22-03-05 22:32

Normalt ville jeg ikke købe samtlige updates og havde egentligt tænkt mig at
sejle sommeren 2005 med min BlueChart 6.5....

- men jeg ser nu, at der på CD'en står "addition: port services for Denmark"

Har nogle af Jer købt opdateringen og set om det er noget værd ?? Er det
lige som dlsk's tema ?

--
Bjarke M. Christensen
Maxi Magic - Himmelblå

Fra : BJ

Dato : 22-03-05 22:41

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:42408ed0$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

> - men jeg ser nu, at der på CD'en står "addition: port services for
> Denmark"

Hvis det er lige så omfattende som det jeg har i min Magellan med BlueNav
Charts, så må jeg tilstå at være glad for det.

Jeg slæber heller ikke rundt på en PC, men benytter udelukkende navigatoren
i så henseende.

--
Bjørn J.

Fra : Tage Danielsen

Dato : 23-03-05 17:14

Jeg har netop opdateret til ver. 7 havde tidligere ver 5

Der er lagt havneskitser direkte ind på søkortene således at når du zoomer
ind på en havn så kommer den detaljerede havneskitse frem. I den tidligere
verion var der jo kun nogle meget grove og nærmest ubrugelige skitser af
havnene.

Jeg har endnu ikke lagt kortene ind i GPSen så jeg ved ikke hvad der findes
af nye muligheder i forb. med de nye skitser, som f.eks. om man kan søge
efter en havn på samme måde som man kan i Navionics søkort.

Har lagt et eksempel af Tunø havn her:
http://www.egaasejlklub.dk/img/tunoehavn.gif

Mvh. Tage D

Fra : BJ

Dato : 23-03-05 17:17

"Tage Danielsen" <tage*****@baad.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har lagt et eksempel af Tunø havn her:
> http://www.egaasejlklub.dk/img/tunoehavn.gif

Det er sådan, man ser det på min Magellan, der jo også bruger et "afkog" af
Navionics Gold.

Jeg kan desværre ikke lave et billede, da kortene kun kan udlæses på selve
navigatoren.

Men du kan se optankningssteder og alle de praktiske oplysninger du som
fremmed har yderst behov for.

--
Bjørn J.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 23-03-05 18:34

Super svar. Tak for screenshot'et, der er meget illustrativt (specielt når
jeg sammenligner med samme havn i min version 6.5)

Det ser ud til at være en god forbedring, men jeg ved ikke om det er pengene
værd eller jeg først, som planlagt, opgraderer til næste forår. Man kan jo
bare have en havnelods med. Der mangler jo også de andre informationer.

Lige på dette punkt (og broer iøvrigt) er dlsk markant bedre end mange
high-end kortsystemer og jeg vil nok være en trofast dlsk bruger indtil
garmin får det inkluderet på samme niveau.

/Bjarke

Det ser jo meget smart ud, men hvis ikke de kan ses på

Fra : BJ

Dato : 23-03-05 19:09

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:4241a86e$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

> Lige på dette punkt (og broer iøvrigt) er dlsk markant bedre end mange
> high-end kortsystemer og jeg vil nok være en trofast dlsk bruger indtil
> garmin får det inkluderet på samme niveau.

Du kunne jo også skifte til Magellan FX324 Color og nøjes som jeg..

Jeg kan se, hvor min kajplads er i havnen...:)

--
Bjørn J.

Fra : Tage Danielsen

Dato : 23-03-05 21:20

Hej igen

Så har jeg fået loadet de nye søkort på datakortet og sat i min Garmin 182c.

Det ser meget fornuftigt ud, nu kan du få oplysninger om faciliteter mv.

Du kan f.eks. søge efter en havn eller finde en havn på kortet og markere I
(information) ikonet og så få oplysninger som vist her for Tunø havn (jeg
har taget et screenshot og lagt her:
http://www.egaasejlklub.dk/img/tunoe_screenshot.gif

Mvh. Tage Danielsen

Fra : BJ

Dato : 23-03-05 21:25

"Tage Danielsen" <tage*****@baad.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du kan f.eks. søge efter en havn eller finde en havn på kortet og markere
> I (information) ikonet og så få oplysninger som vist her for Tunø havn
> (jeg har taget et screenshot og lagt her:

Det ser lidt "skrabet" ud, men ellers er det ved at være fuldt på højde med
Magellan/Navionics Gold.

Det skulle de have gjort noget før.

Spændende at se om cpu'en kan holde hastigheden, når der skal navigeres med
samtlige lag på kortet..?

--
Bjørn J.

Fra : Tage Danielsen

Dato : 23-03-05 22:58

> Spændende at se om cpu'en kan holde hastigheden, når der skal navigeres
> med
> samtlige lag på kortet..?

Den går en del ned i hastighed når der skal søges og bladres i de nye
informationer, men jeg har ikke bemærket at den går ned i hastighed når der
zoomes ind og ud på kortene, hvis det havde været tilfældet så ville jeg
sige det var et stort tilbageskridt. Jeg har været utrolig glad for at den
er hurtig til at opdatere billedet når der zoomes, havde tidliger en Garmin
162'er - den var meget langsom.

Mvh.
Tage Danielsen

Fra : BJ

Dato : 23-03-05 23:40

"Tage Danielsen" <tage*****@baad.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> den er hurtig til at opdatere billedet når der zoomes, havde tidliger en

Det problem synes jeg nu heller ikke at have på FX'eren.

Der havet klaget over at kortene ikke kunne følge med i skiftene fra én side
til en anden.

Det kan godt forekomme med +40 knob...;)

--
Bjørn J.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 23-03-05 21:39

OK, det er en klar forbedring. Jeg fristes og overvejer en upgrade ....

Bjarke

Fra : Tage Danielsen

Dato : 23-03-05 21:24

Hej igen

[...]

Men indrømmet jeg vil nu hellere holde mig til min gode kendte Kommas
Havnelods når jeg søger informationer om en havn. Det ser ud som om Garmins
oplysninger ikke er helt korrekte, således fremgår det ikke at der er en
købmand på Tunø men derimod kun en Restaurant.

Mvh. Tage Danielsen