Ny DKK advarsel (supermegavigtigt)
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 22-03-05 18:43

On Tue, 22 Mar 2005 15:07:47 GMT, "qfha" <qfha.news@kandu.dk> wrote:
>ADVARSEL til hunde med DKK stambog. Hvis du har hund med DKK stambog må
>du ikke deltage i IKKE FCI anerkendte hundeorganisationers arrangementer.

NY ADVARSEL til hundeejere der har hund med DKK stambog, i må ikke
kaste med pinde "eller bolde" der ikke er godkendt af DKK, og i må
IKKE lade jeres hunde drikke vand fra et ikke DKK-godkendt vandværk,
selvfølgelig må i ALDRIG lade jeres hunde lege med gadekryds fra DCH
eller andre ukorente klubber,VIGTIGT : spørg altid hundeejere hvilken
stamtavle de har før i lader jeres hunde lege med deres.

I må selvfølgelig stadig føle jer hævet over andre hundeejere da i jo
er de fineste og bedste, da i jo er i besidelse af en DKK-stambog.

Fra : Eifelvuf

Dato : 22-03-05 19:59

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 22-03-05 18:43 dette indlæg :

> I må selvfølgelig stadig føle jer hævet over andre hundeejere da i jo
> er de fineste og bedste, da i jo er i besidelse af en DKK-stambog.

Tak P ! Det var også det jeg tænkte da jeg forlangte stambog på min
vuffer

M.v.h.
Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : qfha

Dato : 22-03-05 20:58

> [...]
>
> I må selvfølgelig stadig føle jer hævet over andre hundeejere da i jo
> er de fineste og bedste, da i jo er i besidelse af en DKK-stambog.

------------

Det var dog skrækkelige komplekser du her giver udtryk for. Søg
behandling. Eller køb en hund med stambog.

http://www.kandu.dk/

Fra : jones

Dato : 22-03-05 22:50

hi hi, det er da humor der vil noget.

Hilsen Annika

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-03-05 17:05

On Tue, 22 Mar 2005 19:58:10 GMT, "qfha" <qfha.news@kandu.dk> wrote:

>må
>arrangementer.

>------------
>
>Det var dog skrækkelige komplekser du her giver udtryk for. Søg
>behandling. Eller køb en hund med stambog.

min hund har skam DKK stambog, men jeg syntes stadig at det er plat
når folk der har sådan en bog tror at de er hævede over andre, en hund
er en hund ! og hvis jeg en dag skulle finde et arangemant der så
spændende ud så ville jeg da tage derhen ligegyldigt hvem der holdt
det

Fra : Pwh

Dato : 23-03-05 17:11

Punish the deed, not the breed wrote:
> min hund har skam DKK stambog,

Æv din snob

/Jens (med 2 unsnobbede bastarder)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-03-05 17:30

On Wed, 23 Mar 2005 17:10:31 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Æv din snob
>
>/Jens (med 2 unsnobbede bastarder)

puubad det siger du vel ikke offentligt vel jeg har fundet ud af
at min hund slet ikke er sur på hanhunde men på de hunde som ikke har
DKK stambog, de skal bare holde sig væk fra ham, og så beskytter han
jo samtidig mig imod urene hunde med ukorente stambøger eller endnu
værre hunde helt uden uuuhhhuuu jeg gyser helt ved tanken om at han en
dag skulle lege med en sådan hund

Fra : Pwh

Dato : 23-03-05 17:40

> puubad det siger du vel ikke offentligt vel jeg har fundet ud af
> at min hund slet ikke er sur på hanhunde men på de hunde som ikke har
> DKK stambog, de skal bare holde sig væk fra ham,

LOL

/Jens (hvis kat også er en bastard)

Fra : x Vuf x

Dato : 23-03-05 20:31

On Wed, 23 Mar 2005 17:40:25 +0100, "Pwh" wrote:

>LOL
>/Jens (hvis kat også er en bastard)

Puuuha Jens... Det kan man altså ikke! *G*

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Fra : x Vuf x

Dato : 23-03-05 20:29

On Wed, 23 Mar 2005 17:10:31 +0100, "Pwh" wrote:

>Æv din snob
>/Jens (med 2 unsnobbede bastarder)

<Fniiis>...Så kalder du altså også mig en snob?
(9 hunde; hvoraf 6 har DKK-papirer)

Fra : Pwh

Dato : 24-03-05 08:58

> <Fniiis>...Så kalder du altså også mig en snob?
> (9 hunde; hvoraf 6 har DKK-papirer)

Næh, jeg er bare dybt beæret over at du nedlader dig
til at skrive sammen med mig

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 24-03-05 17:56

On Thu, 24 Mar 2005 08:57:52 +0100, "Pwh" wrote:

>Næh, jeg er bare dybt beæret over at du nedlader
>dig til at skrive sammen med mig

<Fniiiiis>...Det går lige...

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-05 08:11

On Thu, 24 Mar 2005 17:56:11 +0100 x Vuf x said:

><Fniiiiis>...Det går lige...

Ja, du er go nok x vuf x .... du snakker jo også med mig, som er mor
til to tæppehajer. Kun en af dem har papirer (AKC) ....... hehe ...
--
/lllllllll\
/( o¿o )\

Fra : x Vuf x

Dato : 25-03-05 11:16

On Thu, 24 Mar 2005 23:11:11 -0800, DachsieMom wrote:

>Ja, du er go nok x vuf x .... du snakker jo også med
>mig, som er mor til to tæppehajer. Kun en af dem har
>papirer (AKC) ....... hehe ...

Jamen mine har skam papirer allesammen. Bare ikke i
samme forening! Er AKC under FCI eller UCI?

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 06:59

On Fri, 25 Mar 2005 11:15:55 +0100 x Vuf x said:

>Jamen mine har skam papirer allesammen. Bare ikke i
>samme forening! Er AKC under FCI eller UCI?

Hmmm ....... det ved jeg sgu ikke. Hva er FCI og UCI??
--
/lllllllll\
/( o¿o )\

Fra : x Vuf x

Dato : 27-03-05 10:12

On Sat, 26 Mar 2005 20:58:48 -0800, DachsieMom wrote:

>Hmmm ....... det ved jeg sgu ikke. Hva er FCI og UCI??

Federation Cynoloque International, mener jeg og
Union Cynoloque Unternational.

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-05 07:15

On Sun, 27 Mar 2005 11:12:09 +0200 x Vuf x said:

>Federation Cynoloque International, mener jeg og
>Union Cynoloque Unternational.

Det ved jeg slet ikke, Sonja. Har aldrig hørt om det før. Jeg går ikke
så meget op i den slags ting. Mine små tæppehajer er slet ikke så fine
som dine papillotter er, men jeg elsker dem skam alligevel....
--
/lllllllll\
/( o¿o )\

Fra : x Vuf x

Dato : 03-04-05 18:49

On Sat, 02 Apr 2005 22:14:51 -0800, DachsieMom wrote:

>Det ved jeg slet ikke, Sonja. Har aldrig hørt om det før.
>Jeg går ikke så meget op i den slags ting. Mine små
>tæppehajer er slet ikke så fine som dine papillotter er,
>men jeg elsker dem skam alligevel....

Selvfølgelig gør du da dét!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
Nu kun 1 pige og 3 drenge tilbage!

Fra : Heidi Jensen

Dato : 23-03-05 17:29

"Punish the deed, not the breed" <skriv@ikke_til_denne_mail.com> skrev i en
meddelelse news:ni4341dqfj8tai87i8jb34j96tpfrvaqdj@4ax.com...

> min hund har skam DKK stambog, men jeg syntes stadig at det er plat
> når folk der har sådan en bog tror

Tror - det er da noget vi ved..... ;0)

at de er hævede over andre

Jeg synes faktisk det er lidt plat det du skriver. Skal folk uden DKK
stambog være så højt hævede, at de skal have lov til at nedrakke os der har,
og som mener at det faktisk er ganske seriøst at have bog på sin hund! Tror
du kun vi har det, for at blære os? Nogle har sikket, og nogle med DRU synes
sikkert at de er meget bedre, og sådan kan vi jo blive ved! Jeg ved bare, at
jeg har DKK hund, fordi jeg kan se langt tilbage om det skulle være HD osv.
Jeg synes at DKK er ret seriøse omkring arvelig sygdomme... og det gør ikke,
at vi er højere hævede... men vi har vel lov til at fortælle andre om DKK og
rose dem. Ang udstillingerne så er det en hoppy og en sport for mange af
os... og at vi styler os lidt er bare en del af sporten, jeg kan F.eks. ikke
se, hvorfor kvindelige badminton og tennis spillere skal ligne nogle billige
tøjter... de ville sikkert spille lige så godt om de var anstændigt påklædt
og uden makeup

, en hund
> er en hund !

Ja....

og hvis jeg en dag skulle finde et arangemant der så
> spændende ud så ville jeg da tage derhen ligegyldigt hvem der holdt
> det

Det skal du da være så ganske velkommen til... Det gør vi andre jo også...
Selvom mange af hundene stinker langt væk af gadekryds - derfor opholder jeg
mig altid i mit eget lille hjørne med et skilt foran, hvor der står "Hold
afstand, hund med DKK stambog"....

Heidi

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-03-05 19:44

jeg kan F.eks. ikke
>se, hvorfor kvindelige badminton og tennis spillere skal ligne nogle billige
>tøjter... de ville sikkert spille lige så godt om de var anstændigt påklædt
>og uden makeup

jammen så ville mændene jo ikke gide at se sporten vel desuden
syntes jeg ikke at de ser billige ud

Fra : Lene

Dato : 23-03-05 21:59

Hej alle
snopper sobber som ikke snobber *SS*
Jeg må så underskrive mig selv som snob. ikke at jeg på nogle måde passer i
den katagori. men ok.. har hund som er ægte og som er i DKK. Den hund er nu
min 3. og de 2 andre har været lab. blandinger.
Begge mine to blandinger har jeg måtte aflive i en tidlig alder pga.
arvelige lidelser. Den første pga. meget dårligt hjerte, den anden pga. slem
spondulose. Så for mig har det bare været vigtigt at kunne finde en hund,
hvor jeg kunne se hunde tilbage i stamtavlen og se at de var sunde og raske.
Vil bare lige fortælle at det faktisk slet ikke er så dårligt at man kan se
tilbage. Synes det er smadder ærgeligt at nogle som måske pga. HD bare avler
uden stamtavle. Det er sgu hårdt at skulle se en hund gå til af sygdom i en
tidlig alder.

Desuden synes jeg det er noget pjat. Min gamle hund, blev trænet i DKK i
Slagelse og jeg mødte aldrig nogle hævet øjenbryn pga. min blandingshund.

Men alligevel vil jeg nu kikke med stolthed på min søde unghund her, der
lige har fået svar fra DKK, med at hun har AA hofter. og et indeks på over
122. pral eller ikke pral, snobbet eller ikke snobbet.. for mig er det bare
vigtigt at jeg nu har en sund og rask hund.

Kærlig hilsen Lene

Fra : x Vuf x

Dato : 24-03-05 00:44

On Wed, 23 Mar 2005 21:58:43 +0100, "Lene" wrote:

> [...]
>122. pral eller ikke pral, snobbet eller ikke snobbet.. for mig er det bare
>vigtigt at jeg nu har en sund og rask hund.

Tillykke til din søde vovse.

Fra : Jens Larsen

Dato : 26-03-05 10:42

> [...]
bare
> vigtigt at jeg nu har en sund og rask hund.

Hvorfor har du så ikke tjækket Albuerne.

Hilsen Jens.

Fra : Lene

Dato : 27-03-05 20:43

"> Hvorfor har du så ikke tjækket Albuerne.

> Hilsen Jens.

Hej Jens

Fordi jeg har fået af vide at det ikke var nødvendigt med collier.
Men tilgengæld skal hun øjenlyses.

Hilsen Lene

Fra : Bo Christensen

Dato : 23-03-05 10:08

> [...]
>
> I må selvfølgelig stadig føle jer hævet over andre hundeejere da i jo
> er de fineste og bedste, da i jo er i besidelse af en DKK-stambog.
hehe,
ja misundelse er en grim ting...
-bo

Fra : MRA

Dato : 23-03-05 11:47

"Punish the deed, not the breed" <skriv@ikke_til_denne_mail.com> wrote in message news:<p5m041lgs4qk1cel554e4suo32m00097vn@4ax.com>...

> [...]
>
> I må selvfølgelig stadig føle jer hævet over andre hundeejere da i jo
> er de fineste og bedste, da i jo er i besidelse af en DKK-stambog.

Tja, det er sgu noget om snakken. Jeg har da mødt hundejere, der har
lidt vigtigper over sig fordi deres hund er en eller anden ægte race

Fra : Freedom

Dato : 23-03-05 13:26

det har nok været din tolkning, måske de bare var stolte af deres hund,
ligesom folk er for dem som ikke har stambog eller deres ko,
nåååååååååååååååeeeeeeeeeeee nej, hvad tænker jeg på, vi må jo ikke tro vi
er bedre end...........og man skal da ikke tro man er noget, bare
fordi..............osv............sknt at komme tilbage til DK igen efter en
skøn tur i den store verden, hvor man godt må være noget...;))

God Påske alle!
Iben

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-03-05 17:04

On Wed, 23 Mar 2005 13:26:20 +0100, "Freedom" <nomail@nomail.dk>
wrote:

> [...]
>fordi..............osv............sknt at komme tilbage til DK igen efter en
>skøn tur i den store verden, hvor man godt må være noget...;))

wauw så tror du nok rigtigt at du er noget fordi du har været ude i
den store verden hva, men nej herinde tæller det ikke en skid

jeg ønsker dig skam ikke god påske nu hvor du er sådan en blærerøv

Fra : Christina Jensen

Dato : 23-03-05 17:32

Ha ha ha ha den var da skide god.......!!!
Kom du blot med flere af den slags, det har de sgu godt af.....hi hi
(det er gas, og de ka tage det)............

Fra : ST

Dato : 23-03-05 20:55

"Punish the deed, not the breed" <skriv@ikke_til_denne_mail.com> skrev i en
meddelelse news:p5m041lgs4qk1cel554e4suo32m00097vn@4ax.com...

> [...]
>
> I må selvfølgelig stadig føle jer hævet over andre hundeejere da i jo
> er de fineste og bedste, da i jo er i besidelse af en DKK-stambog.

Tja, via mit arbejde ser jeg ofte "Matador", hvor Kvik (uden stamtavle)
bedækker Hr. Arnesens fornemme tæve (med stamtavle). Jeg har dyrket en del
slægtsforskning (mennesker) i vores familie og i andres, mit bud er at
minimum 25% af hunde og mennesker ikke har de forfædre som det fremgår af
papirerne.
Så er det op til jer, om I skal koncentrere jer om jeres egen historie -
eller jeres hundes historie.
Man kan da overveje om det er hunden eller papirerne der er vigtigst, og
hvad med ægtefællen, er papirerne i orden der?
Tænk lige situationen igennnem: Kæreste jeg elsker dig , vil fri til dig,
men vis mig lige din stamtavle!
Jeg har haft DKK hunde fra 1967 til til 2003, men har ikke fundet at kunne
bruge dem til mere end stambogsføring.
Vi oplevede for 13 år siden, da vi overtog en 8 mdr. rottweilertæve, og
tillod os at deltage i en udstilling, hvor hun bare vandt alt, så blev alle
lige pludselig vore fjender! Hvorfor? Vi havde da ikke avlet denne dejlige
tæve.
PS: det samme sker indenfor hesteverdenen - jeg begriber stadig ikke
hvorfor - Penge-ambitioner-jalusi?
Håber at I lige tænker lidt over det - når I alligevel lufter jeres DKK
stambogsførte vidundere eller DKK stambogsførte alm. hunde eller os
almindelige dødelige, som i sin"sene alderdom" må erkende ikke at have
kræfter til en stor og tung brugshund længere, og derfor for første gang
har anskaffet sig en ganske uautoriseret dansk gård hund. (genplaceret
problemhund), men hvor er han god til at l
une mine fødder om natten!

Intet personligt, men måske lidt stof til eftertanke - hilsen Susanne

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-03-05 08:40

> [...]
>tæve.
>PS: det samme sker indenfor hesteverdenen - jeg begriber stadig ikke

Jeg tror at folk har brug for bekræftigelse/anderkendelse, og prøver
at få det igennem deres hund, ligesom folk der køber en stor flot bil
bare for at kunne imponere andre mennesker med den, bare for at få
føelsen af at være lidt hævet over nogle andre, men hvis naboen så
køber en endnu større bil end deres så bliver de sure og finder
lynhurtigt noget at kritisere ved bilen, for de kan ikke klare at de
ikke længere har den største og flotteste bil, for nu er de jo ikke
midtpunkt i deres egen lille barnlige indsnævrede verden længere, og
det er jo præcis det samme på hundeudstillingerne, voksne mennesker
der aligevel ikke er voksne. Jeg har ikke lavet nogen undersøgelse,
men jeg gætter på at mindst 90% af dem der kommer til sådan en
udstilling med deres hund, gør det for selv at få anderkendelse, for
at kunne føle sig vigtig, for at vinde den præmie de aldrig vandt til
fastalavn i 5 klasse.

de sidste 10 % kommer der som voksne mennesker der viler i sig selv,
og bare vil ud og møde nogle andre hunde, disse mennesker tænker at
det egentlig er ligemeget om deres hund vinder eller ikke gør, bare de
hygger sig.

lige som nogle mennesker tænker at det er da ligemeget om deres bil er
en gammel Lada, bare den starter om morgenen . Disse mennesker prøver
at skjule deres trang til bekræftigelse på forskellige måder men de er
nemmere at gennemskue end de selv tror, dem der hviler i sig selv er
ligeglade med den slags og efter min mening dem der har vundet da de
jo har mere tid til andre vigtige ting i livet, nå men god påske til
jer alle sammen.

Fra : qfha

Dato : 24-03-05 15:21

Jeg tillader mig også at synes at seriefodbold er mere interessent en
championsleage eller hvad det nu hedder.
Sådan er der så meget, men den slags holdninger bygger oftest på
uvidenhed.
Den samme uvidenhed møder vi når journalister skal kommentere en
udstilling. Det vil her svare til en sportskommentator kun interesserer
sig for hvilken farve sokker spillerne har på eller hvilket design
trøjerne har.

Så de som ikke interesserer sig for hundeavl eller sport. Klap dog i og
pas jer selv.

http://www.kandu.dk/

Fra : x Vuf x

Dato : 24-03-05 18:00

On Thu, 24 Mar 2005 14:20:44 GMT, "qfha" <qfha.news@kandu.dk> wrote:

>Så de som ikke interesserer sig for hundeavl eller sport.
>Klap dog i og pas jer selv.

Æhhh...Kan man ikke interessere sig for avl, udstilling
og anden hundesport, hvis man ikke er under DKKs diktatur?

Fra : qfha

Dato : 24-03-05 19:20

> og anden hundesport, hvis man ikke er under DKKs diktatur?

Muligt. Men svært at opfatte seriøst, jvf. seriefodbolden

http://www.kandu.dk/

Fra : x Vuf x

Dato : 25-03-05 11:18

On Thu, 24 Mar 2005 18:19:48 GMT, "qfha" <qfha.news@kandu.dk> wrote:

>Muligt. Men svært at opfatte seriøst, jvf. seriefodbolden

Jeg HAR set din smiley, men jeg fatter ikke sammenhænget.
Det er jo nok, fordi jeg aldrig ser fodbold...
Please enlighten me.

Fra : Simon

Dato : 26-03-05 20:43

> [...]

> I må selvfølgelig stadig føle jer hævet over andre hundeejere da i jo
> er de fineste og bedste, da i jo er i besidelse af en DKK-stambog.

Hej....
Bliver lidt stødt nu.... selv om jeg ved, at der er langt mere humor i
dette, end der kan læses mellem linierne. Det passer altså ikke, at DKK
medlemmer føler sig hævet over andre! Tværtimod gør DKK alt for at gavne
hundesagen over det ganske land. DKK politianmeldte tumperne, der
ufrivilligt optrådte i "operation X", DKK arrangerede protestmails mod
Bulgarisk hundeplageri, der rent faktisk førte til et (forhåbentligt) stop
på disse pinsler, DKK tager i mod ALLE hunde på deres træningspladser rundt
om i landet (stambog eller ej), DKK uddannner og efteruddanner deres
instruktører, så de til stadighed er rustede til at hjælpe så mange
hundeejere som muligt, DKK uddanner opdrættere, så nye hvalpe får en så god
start som muligt på deres tilværelse.... og sådan kunne jeg blive ved.

Ingen tvivl om at mange ikke-DKK medlemmer gør lige så meget for
hundesagen - men derfor behøver man altså ikke nedgøre DKK. Jeg føler mig
absolut ikke hævet over andre hundeejere blot fordi jeg har to hunde med DKK
stambog. Derimod er jeg stolt over at forsøge at gavne så mange hunde som
muligt ved mit virke som instruktør i DKK - og tænk jer.. på min
træningsplads har vi en instruktør med... gisp... blandingshund

-Trine (der lige skulle have lidt galskab ud af kroppen en højhellig
påskelørdag)

Fra : fam. Ager

Dato : 26-03-05 20:54

"Simon" <sneevang@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> træningsplads har vi en instruktør med... gisp... blandingshund
>
> -Trine (der lige skulle have lidt galskab ud af kroppen en højhellig

HIP HIP HURRA!!! - AMEN!! *GGGGGGGG*
god galskab på en højhellig lørdag!!

mvh. marie - med hele 2 højthævede DKK blærerøvshunde, hvoraf den ene i dag
har lært zigzag, rulle og kravle på et ikke DKK lømmeltræningshold...men det
vil jeg bare ikke sige højt...for at der ikke skal komme skampletter i
stambogen..*GGGGG*

Fra : x Vuf x

Dato : 26-03-05 21:28

On Sat, 26 Mar 2005 20:43:23 +0100, "Simon" <sneevang@c.dk> wrote:

>Det passer altså ikke, at DKK medlemmer føler sig hævet over andre!

Du er måske undtagelsen, der bekræfter reglen!

>Tværtimod gør DKK alt for at gavne hundesagen over det ganske land.

Nååå..?...Her er vi ikke lige enige...

>DKK politianmeldte tumperne, der ufrivilligt optrådte i "operation X".

Hvad er/var "Operation X"? Ja, jeg følger desværre ikke med i alt...

>DKK arrangerede protestmails mod Bulgarisk hundeplageri, der rent
>faktisk førte til et (forhåbentligt) stop på disse pinsler.

Hvilket andre hundeforeninger også gjorde! Resultatet kunne måske
gi' et lille fingerpeg om, at vi står stærkere ved sammenhold!

>DKK tager i mod ALLE hunde på deres træningspladser rundt om
>i landet (stambog eller ej)

Bortset fra at hunde uden stambog ikke får et certifikat!

>DKK uddanner opdrættere, så nye hvalpe får en så god start
>som muligt på deres tilværelse.

HVAD??? Det var ligegodt noget helt nyt da!

>Ingen tvivl om at mange ikke-DKK medlemmer gør lige så meget for
>hundesagen - men derfor behøver man altså ikke nedgøre DKK.

Det har du da helt ret i, men prøv at lægge mærke til,
hvornår der kommer den slags...Det sker HVER gang en
DKKer nedgør en anden forening!

>Jeg føler mig absolut ikke hævet over andre hundeejere blot
>fordi jeg har to hunde med DKK stambog. Derimod er jeg stolt
>over at forsøge at gavne så mange hunde som muligt ved mit
>virke som instruktør i DKK -

Det lyder godt.

>og tænk jer.. på min træningsplads har vi en instruktør
>med... gisp... blandingshund

<Giiiiisp>...DET kan man altså bare ikke! ;-D

>-Trine (der lige skulle have lidt galskab ud af kroppen
>en højhellig påskelørdag)

Hjalp det?

Fra : Simon

Dato : 26-03-05 21:40

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> wrote in message

> Du er måske undtagelsen, der bekræfter reglen!

Det håber jeg da ikke!! Kender selv flere....

> Nååå..?...Her er vi ikke lige enige...
Ok, ellers havde der jo heller ikke været nogen diskussion

> Hvad er/var "Operation X"? Ja, jeg følger desværre ikke med i alt...

Kamphundeprogrammet med Georg "stærkmand" Olesen.

> Hvilket andre hundeforeninger også gjorde! Resultatet kunne måske
> gi' et lille fingerpeg om, at vi står stærkere ved sammenhold!

Jep, netop

> Bortset fra at hunde uden stambog ikke får et certifikat!

Der er ikke nogen, der får certifikater på vores træningspladser.... vi har
kun hvalpehold, kørekort til hund, lydighed, agility og den slags - der kan
hunde uden og med hvilken som helst stambog også være med - og få 1.
præmier. På udstillinger, ja, der kan kun hunden med FCI godkendt stambog
deltage - sådan er det nu engang.

> HVAD??? Det var ligegodt noget helt nyt da!

Nej, opdrætteruddannelsen har kørt siden 2000 (correct me if i'm wrong), men
stadig er den frivillig. Dog kan man jo nemt vælge ikke at købe en hund fra
opdrættere uden beviset
Selvfølgelig er der brådne kar indenfor enhver forening - deraf klage- og
disciplinærnævnet... desværre. Ville selvfølgelig ønske vi kunne være dem
foruden.

> Det har du da helt ret i, men prøv at lægge mærke til,
> hvornår der kommer den slags...Det sker HVER gang en
> DKKer nedgør en anden forening!

Det har jeg heldigvis tilgode - ser hellere end gerne, at folk træner deres
hund i en anden forening, bare de træner den.... sålænge, det foregår på
hundens præmisser.

> Det lyder godt.

Ja, ikke! Og der er flere af min slags

> <Giiiiisp>...DET kan man altså bare ikke! ;-D

Jo, det kan man godt - for han er en renracet black and tan beandog....
boxer/lab blanding ved navn Bønne

> Hjalp det?

Njahhh.... Ville gerne have været ude og træne nogle hunde - måtte nøjes
med mine egne

-Trine

Fra : x Vuf x

Dato : 27-03-05 10:26

On Sat, 26 Mar 2005 21:39:36 +0100, "Simon" <sneevang@c.dk> wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> wrote...

>Ok, ellers havde der jo heller ikke været nogen diskussion

DKK har ødelagt Schæferen og er nu igang med at ødelægge GD!
Dette gøres hurtigst ved hjælp af "linieavl"; i mit regi kaldet
indavl! Det mener jeg ikke kan siges at gavne hundesagen!

> [...]
>vi har kun hvalpehold, kørekort til hund, lydighed, agility og den
>slags - der kan hunde uden og med hvilken som helst stambog også

De kan altså ikke gå videre i Agility og kan ikke prale
med LP1 og LP2!

>Nej, opdrætteruddannelsen har kørt siden 2000 (correct me if i'm wrong),

Jo! Det er ganske nyt for mig!

>Selvfølgelig er der brådne kar indenfor enhver forening - deraf
>klage- og disciplinærnævnet... desværre. Ville selvfølgelig ønske
>vi kunne være dem foruden.

Det er godt, de nævn er der, men de bli'r brugt forkert.
Kollegaer med brødnid har fanden skabt!

>Det har jeg heldigvis tilgode -

Hvad har du tilgode? Selv at nedgøre en anden forening?

>Jo, det kan man godt - for han er en renracet black and
>tan beandog.... boxer/lab blanding ved navn Bønne

<Fniiis>

>Njahhh.... Ville gerne have været ude og træne nogle hunde -
>måtte nøjes med mine egne

Jamen så fik de da også lidt ud af det.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-03-05 11:32

On Sun, 27 Mar 2005 11:25:55 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>DKK har ødelagt Schæferen og er nu igang med at ødelægge GD!
>Dette gøres hurtigst ved hjælp af "linieavl"; i mit regi kaldet
>indavl! Det mener jeg ikke kan siges at gavne hundesagen!

helt enig, den dag de forbydder linie/indavl og ørekupering, den dag
kan jeg respektere dem, men jeg ser intet godt i alt den indavl som de
aksepterer.

Fra : x Vuf x

Dato : 27-03-05 23:31

On Sun, 27 Mar 2005 12:32:08 +0200, Punish wrote:

>helt enig, den dag de forbydder linie/indavl og ørekupering,
>den dag kan jeg respektere dem, men jeg ser intet godt i alt
>den indavl som de aksepterer.

De accepterer også at små hunde bli´r holdt i
reol-lignende opsætninger, hvor de står næsten
i døgndrift og bare er fødemaskiner!

Fra : Simon

Dato : 27-03-05 11:58

> DKK har ødelagt Schæferen og er nu igang med at ødelægge GD!
> Dette gøres hurtigst ved hjælp af "linieavl"; i mit regi kaldet
> indavl! Det mener jeg ikke kan siges at gavne hundesagen!

DKK "styrer" ikke avlsarbejdet inden for de enkelte racer - det gør
specialklubberne. DKK udstikker kun etiske retningslinier for avl -
desværre. Men kan da kun være enig med dig i, at der er noget galt i avlen
af nogle racer - heldigvis ikke så udpræget i de racer, jeg har.

> De kan altså ikke gå videre i Agility og kan ikke prale
> med LP1 og LP2!

Jo, det kan de godt!!! Det er en meget udbredt misforståelse. De kan ikke få
titlen Dansk lydighedschampion f.eks., men får i stedet titlen Dansk
Lydighedsmester efter tre 1. præmier i klasse 3. De får i øvrigt de samme
titler og præmier til prøver som hunde med DKK stambog. Dog kan de ikke
deltage i konkurrencen om årets LP eller AG hund, da dette er en konkurrence
for DKK hunde.

> Jo! Det er ganske nyt for mig!

Det er noget andet

> Det er godt, de nævn er der, men de bli'r brugt forkert.
> Kollegaer med brødnid har fanden skabt!

Det er rigtig! Vi kan kun gøre alt for at få folk med så forskellige
interesser som muligt valgt ind i nævnene. At det så af og til halter med at
få folk til at følge nævnenes kendelser er noget helt tredie. Straffen er jo
"blot" at man bliver ekskluderet af DKK - man kan jo stadig avle på
hunden...

Det sker HVER gang en

> Hvad har du tilgode? Selv at nedgøre en anden forening?

Jep Er i bund og grund ligeglad, hvilke bogstaver man dækker sig ind
under, så længe man gør alt, hvad man kan for at få så mange sunde og
velfungerende hunde som muligt.

> Jamen så fik de da også lidt ud af det.

Nemlig....

Fra : x Vuf x

Dato : 27-03-05 23:39

On Sun, 27 Mar 2005 12:57:53 +0200, "Simon" <sneevang@c.dk> wrote:
> [...]

>desværre. Men kan da kun være enig med dig i, at der er noget galt i
>avlen af nogle racer - heldigvis ikke så udpræget i de racer, jeg har.

Ligegyldigt hvordan du vender det, så tillader DKK
linie- og forsigtig indavl!

>Det er noget andet

Måske, men så gør de det ikke ret godt!

> [...]
>med at få folk til at følge nævnenes kendelser er noget helt tredie.
>Straffen er jo "blot" at man bliver ekskluderet af DKK - man kan jo

Du misforstår mig...Kollegaerne i DKK bruger nævnene forkert!
Desuden kan/kunne direktøren skalte og valte med medlemmerne
på bedste diktatoriske vis!

>Er i bund og grund ligeglad, hvilke bogstaver man dækker sig ind
>under, så længe man gør alt, hvad man kan for at få så mange sunde
>og velfungerende hunde som muligt.

Heri er vi 100% enige!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-03-05 11:28

> [...]

>medlemmer føler sig hævet over andre! Tværtimod gør DKK alt for at gavne
>hundesagen over det ganske land. DKK politianmeldte tumperne, der

alt respekt for det !

> [...]
>absolut ikke hævet over andre hundeejere blot fordi jeg har to hunde med DKK

det gør jeg heller ikke selv selvom jeg kun har en hund med DKK
stambog men det er bare det at nogle føler sig hævet over andre,
og det er latterligt syntes jeg, for selv om DKK gør nogle gode ting
så skal man ikke tro at man er mere end andre fordi man er medlem der

> [...]
>træningsplads har vi en instruktør med... gisp... blandingshund
>
>-Trine (der lige skulle have lidt galskab ud af kroppen en højhellig

den dag jeg ville få fuld respekt for DKK bliver den dag hvor de
forbydder ørekupering og linieavl/indavl men gad vide om den dag
kommer ?

Fra : Eifelvuf

Dato : 05-04-05 15:53

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 27-03-05 11:28 dette indlæg :
> [...]

> den dag jeg ville få fuld respekt for DKK bliver den dag hvor de
> forbydder ørekupering og linieavl/indavl men gad vide om den dag

Hej P.

Nu er DKK jo ikke en lovgivende forsamling, - men i mine øjne har de da
gjort noget, for at komme kuperinger til livs. Se venligst følgende
uddrag fra DKK´s hjemmeside:

"Kupering m.v.
Dansk opdrættede, ørekuperede hunde født efter 1. januar 1985 kan ikke
udstilles. Samme bestemmelse gælder for hunde født i andre lande, hvor
ørekupering er forbudt.
Halekuperede hunde født efter den 1. juni 1996 kan ifølge dansk
lovgivning ikke udstilles, uanset i hvilket land hunden er født.
Forbuddet omfatter også hunde, som har fået halen kuperet af veterinære
årsager, uanset om man har en dyrlægeerklæring. Følgende racer er dog
undtaget for halekuperingsforbuddet: ruhåret hønsehund, korthåret
hønsehund, breton, vizsla og weimaraner.
Såfremt en hund er født stumphalet, skal det for dansk opdrættede hundes
vedkommende fremgå af hundens stambog. For udenlandsk opdrættede hundes
vedkommende skal der fremlægges en engelsksproget dyrlægeattest, der er
udstedt i det land, hvor hunden er opdrættet, på, at hunden er født
stumphalet. For hunde født efter 1. oktober 2004 er det dog kun følgende
racer, der på stambogen kan få påført, at de er født naturligt
stumphalet: Australian shepherd, Boston terrier, Bouvier des flandres,
Dansk/svensk gårdhund, Engelsk bulldog, Entlebucher sennenhund, Fransk
bulldog, Gos d’atura catala, Jack russell terrier, Karelsk bjørnehund,
Mudi, Old English sheepdog, Perro de agua espanol, Polski owczarek
nizinny, Pyrenæisk hyrdehund, Pyrenæisk hyrdehund m/korthårshoved,
Västgötaspids, Welsh corgi pembroke.
For alle andre racer gælder, at hunde uden hale eller med kun dele af
halen født efter den 1. oktober 2004 anses for at mangle legemsdele og
kan dermed ikke udstilles (og vil blive diskvalificeret).
Det er endvidere ifølge dansk lovgivning forbudt at fjerne vildtkløer af
kosmetiske årsager. Da lovgivning vedrørende kupering/andre operative
indgreb varierer fra land til land, må dommeren således i sin bedømmelse
ikke tage hensyn til, om hunden i overensstemmelse med standarden er
blevet kuperet eller har fået sine vildtkløer fjernet.

Og her DDK Dyrlæges svar på følgende spørgsmål :

"Spørgsmål:
Jeg sender hermed en kopi af stamtavlen på min hund. Er det linieavl
eller indavl ? Hvor går grænsen, og kan man få stambogsført hvad som
helst i DKK.

Tævehvalpen, som kun er 7 måneder, er allerede blevet opereret for
navlebrok. Den har også skæve tænder, og min dyrlæge har mistanke om at
hun har Wobblers syndrom. I det tilfælde at diagnosen lyder på Wobbler,
hvad vil der så ske med forældredyrene og dens kuldsøskende. Får de
avlsforbud eller hvad ? Jeg kan oplyse at hunden er købt til udstilling
og avlsbrug, men er det hensigtsmæssigt med den stambog og med alle de
ting hunden har fejlet indtil nu ?

Svar:
Definitionen på begrebet indavl er "Avl med individer der er nærmere
beslægtede en racens gennemsnit" (altså tættere beslægtet end to
tilfældigt udvalgte hunde af samme race). Linieavl er " Parring af dyr
på en sådan måde at afkommet bliver beslægtet med en bestemt fælles
ane". Al linieavl er derfor også indavl og der er ingen grund til at
skelne skarpt mellem de to begreber. Der er ingen tvivl om at indavl har
været benyttet ved dannelsen af de fleste hunderacer. Man avlede på
beslægtede individer for at fastholde den ønskede type, og vidste nok
ikke så meget om de negative konsekvenser. I dag ved vi, at der er
mindst tre gode grunde til at fraråde tæt indavl: For det første øger
det risikoen for sygdom. Alle individer indeholder et vist antal defekte
gener, men fordi der findes to kopier af hvert gen kommer defekten først
frem i lyset hvis et individ modtager to defekte kopier – et fra sin far
og et fra sin mor. Hvis far og mor er beslægtede er sandsynligheden for
at de bærer rundt på identiske defektgener større. For det andet
nedsætter indavl den genetiske variation i racen. For det tredje vil
længere tids indavl medføre en såkaldt indavlsdepression, der betyder at
frugtbarhed og livskraft generelt nedsættes.

Hvor går grænsen spørger du. Indavl er ikke omfattet af DKKs
stambogsføringsregler, men er en del af DKK's etiske regler der er
udtryk for hvad DKK opfatter som "god opdrætterskik". Om indavl hedder
det at: "Parring mellem individer tættere beslægtet end fætter-kusine
bør undgås". Fætter-kusine parringer giver en indavlsgrad hos afkommet
på 6.25%. Indavlsgraden på din hund ligger tæt på 20%, og det nærmer sig
helsøskende parringer, eller parring mellem forældre og afkom. Så tæt
indavl er altså uønsket i henhold til de etiske regler.

I HUNDENS brevkasse fra august skrev jeg om Wobblers syndrom. Der er
sandsynligvis en række arvelige faktorer der har betydning for udvikling
af sygdommen, men en præcis arvegang er ikke fundet. Bl.a. derfor kan og
skal der ikke automatisk ske noget med forældre eller kuldsøskende fordi
din hund får stillet diagnosen Wobbler. Hos andre racer – f.eks.
labrador – nedlægges der automatisk avlsforbud på forældrene hvis en
hund får konstateret den arvelige øjensygdom PRA. Dette kan blandt andet
lade sig gøre fordi nye tilfælde af sygdommen registreres i DKK og fordi
arvegangen er velkendt. Desværre er dette ikke gældende for Wobblers
syndrom. Noget andet er at: "Både opdrætter og hanhundeejer bør følge
afkommets udvikling til voksne hunde og derudfra løbende revurdere deres
avlsdyr" – dette er også en passus fra DKK's etiske regler. Bliver man
som opdrætter bekendt med at der findes arvelige defekter hos afkommet,
så skal man naturligvis selv være ansvarlig nok til at trække
forældredyrene ud af avl. DKK tilbyder nu en opdrætteruddannelse hvor
der blandt andet undervises i basal genetik og i håndtering af arvelige
sygdomme, og den kan jeg anbefale også til helt nye opdrættere der står
og skal i gang.

Endelig spørger du om det er forsvarligt at bruge din hund til avl. Hvis
det viser sig at hunden har Wobbler vil jeg bestemt fraråde avl på den.
De skæve tænder og navlebrokken er mindre fejl, hvis hunden i øvrigt er
fysisk og mentalt velfungerende. Jeg ville naturligvis vælge en
avlspartner der er fuldstændig ubeslægtet med din hund.

Dyrlæge Peter von Rosen Vange"

I dette indlæg synes jeg også, at der bl.a. tages hensyn til etik, m.v.

M.v.h.
Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 05-04-05 17:33

On Tue, 05 Apr 2005 14:53:00 GMT, "Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>Dansk opdrættede, ørekuperede hunde født efter 1. januar 1985 kan ikke
>udstilles. Samme bestemmelse gælder for hunde født i andre lande, hvor

hmm jeg mindes bare at der var flere amstaffer der var ørekuperede på
den sidste udstilling jeg var på, så det gælder vist ikke alle
hunderacer, og det er jo netop sådan en race at det burde forbydes på
så der ikke er andre der får den slags ideer af at se en vindende hund
med kuperede ører for når alt kommer til alt er det jo dyrplageri

nå resten af dit indlæg vil jeg læse senere nu skal jeg se nyhedder

Fra : Eifelvuf

Dato : 05-04-05 15:56

> [...]
>
> den dag jeg ville få fuld respekt for DKK bliver den dag hvor de
> forbydder ørekupering og linieavl/indavl men gad vide om den dag

Hej igen P (og andre).

Glemte lige at gengive denne "etiske drejebog" fra DKK. Husk venligst,
at DKK IKKE er en lovgivende forsamling, - men altså er en KLUB.

Citat start :

Nedenstående anbefalinger er DKK's etiske anbefalinger.
Specialklubbernes etiske anbefalinger kan du finde på specialklubbernes
hjemmeside, som du kan finde her på hjemmesiden under "Kontakt" og
herefter ”Specialklubber”

Det påhviler enhver, der udvælger en hund til opdræt, at vurdere, om
alvsdyret fysisk og mentalt er egnet til avl.
Det skal tilstræbes, at der i avlen kun anvendes hunde, der kan parre
sig naturligt samt føde og opfostre hvalpe på naturlig vis.
En tæve bør ikke indgå i avlen, før den er fuldt udviklet.
En tæve bør maksimalt have 4-5 kuld i sin levetid - og sidste kuld inden
tæven fylder 8 år. Efter 2 kuld bør tæven have en pause, så mindst én
løbetid ikke udnyttes til parring.
Hunde med arvelige defekter bør ikke anvendes i avl. Parringer, der har
givet hvalpe med alvorlige defekter, bør naturligvis ikke gentages.
Parring mellem hunde nærmere beslægtet end fætter-kusine bør undgås.
Avl, hvor enkelte hunde antalsmæssigt dominerer avlen inden for en race,
bør undgås.
Så længe hvalpen er i opdrætterens varetægt, skal denne sikre hvalpene
en fysisk og mentalt god opvækst, herunder en god prægning.
Opdrætteren bør give hvalpekøberne fyldestgørende oplysninger om
forældredyrene og om racens egenskaber og behov.
Både opdrætter og hanhundeejer bør følge afkommets udvikling til voksne
hunde og derudfra løbende vurdere deres avlsdyr.

Citat slut.

M.v.h.
Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/