Foto af bio i Hedehusene
Fra : Egon Salo

Dato : 22-03-05 12:51

Er der nogen der ligger inde med et foto af biografen i Hedehusene fra ca.
1928 til 1933. Min mor havde én frisørslon i sideforretningen. Har
forespurgt på lokalarkiver og Tåstrup Avis, men der fandtes der ingen.

Egon Salo

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 22-03-05 15:28

"Egon Salo" <egon.salo@stjernenet.dk> skrev i en meddelelse
> ...foto af biografen i Hedehusene ... frisørslon ...

Måske kan du være heldig, at der er et billedede fra åbningen eller en
overtagelse, som er bragt i en lokal avis - dem kan du finde på film i
"Diamanten" eller på Stadsarkivet i Århus (der vist opbevarer de
pligtafleverede aviser og blade).

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Niels Baggesen

Dato : 22-03-05 19:03

Poul Erik Jensen <nospame@mull.dk> wrote:
> "Diamanten" eller p? Stadsarkivet i ?rhus (der vist opbevarer de

Statsbiblioteket! (i Århus) har også Statens Avissamling som går tilbage
til 1668. Du kan bestille mikrofilm af gamle aviser til brug på dit lokale
biblioteks læsesal.

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Joan Jensen

Dato : 22-03-05 19:55

On Tue, 22 Mar 2005 12:50:41 +0100, "Egon Salo"
<egon.salo@stjernenet.dk> wrote:

> [...]
>1928 til 1933. Min mor havde én frisørslon i sideforretningen. Har
>forespurgt på lokalarkiver og Tåstrup Avis, men der fandtes der ingen.

Jeg bor selv i Hedehusene, men hvad med at prøve at spørge via
lokalavisen - Hedehusene Avis??? Det kunne være de var villige til at
sætte et lille notits i, eller mod en lille betaling efterlyse et
billede.

Mvh Joan Jensen

Fra : Egon Salo

Dato : 23-03-05 11:27

"Egon Salo" <egon.salo@stjernenet.dk> skrev i en meddelelse
foto af biografen i Hedehusene fra ca.
> Egon Salo

Tak for hjælpen, jeg prøver mulighederne.
Egon Salo