OT ? Windsurfing
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-03-05 21:44

Hvilke NG bruger windsurfere ?? Og kender i nogle diskussions-webs hvor
gode erfaringer/steder udveksles ??

--
Bjarke M. Christensen
Maxi Magic - Himmelblå

Fra : Torben Bach

Dato : 21-03-05 22:35

Bjarke Christensen wrote:
> Hvilke NG bruger windsurfere ?? Og kender i nogle diskussions-webs
> hvor gode erfaringer/steder udveksles ??

Tjah - Bjarke - det er et rigtigt godt spørgsmål. Umiddelbart kan jeg ikke
finde andre steder end her.
Jeg kan ikke se, at der skulle være begrænsninger i henhold til
nedenstående, så det er vel bare om at "efterlyse" andre med samme
interesse.

Torben

Klip fra fundatsen:

1. Gruppenavn:
dk.fritid.sejlads

2. Beskrivelse:
Fritidssejlads

3. Fundats:
Formålet med denne gruppe er diskussion af emner med relation
til al fritidssejlads, herunder sejlads for sejl, motor, eller
muskelkraft. Eksempler på relevante emner er:

* Båd design
* Bådebygning og -vedligeholdelse
* Turforslag og turbeskrivelser
* Kapsejlads
* Navigation
* Bådudstyr

--
Husk at *hvis* du vågner -
er hver morgen den første dag

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-03-05 22:55

Jeg ville så'mænt' bare vide om Søndernor på Vestlolland er velegnet til
windsurfing, men hvis gruppen ikke frekventeres af erfarne windsurfere, så
får jeg næppe noget svar. Eller ???

Bjarke

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 21-03-05 23:33

> Jeg ville så'mænt' bare vide om Søndernor på Vestlolland er velegnet til
> windsurfing, men hvis gruppen ikke frekventeres af erfarne windsurfere, så
> får jeg næppe noget svar. Eller ???

Det er ikke mange WS'ere vi ser her i gruppen, jeg er ret sikker på at du
skal finde dem i div. forums på web, det samme gælder kite-folket.
Men der er da en klub på Lolland
(http://www.falstersurf.dk/index.php?option=content&task=view&id=3&Itemid=30
) check deres site eller send dem en mail.

Mvh
Leon

Fra : Torben Henriksen

Dato : 22-03-05 00:12

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:423f42bb$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> windsurfing, men hvis gruppen ikke frekventeres af erfarne windsurfere, så

Hej Bjarke

Hmmm! Ja alså, jeg bor faktisk 4 minutter fra Søndernor og jeg har
aldrig set windsurfere der. Albue tange går fra Lollands sydkyst og
ud til Nordspidsen af Albuen. På den østlige side af tangen ligger
Søndernor, det er meget fladvandet, vel mellem 1/2 meter til 11/2 meter
og vis jeg husker rigtig er det vildtreservat.
Uden at vide en pind om windsurfing, vil jeg mene at de bedste betingelser
enten er på vestsiden af tangen (der er fin sandstrand) eller ned langs
sydkysten af Lolland, der kan godt være ret barske vindforhold.
Jeg viser dig gerne rundt. eller hvem det skulle være.

mvh.
Torben H.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 22-03-05 19:56

I Ishøj bruges den kunstige indsø jo til windsurfing undervisning for
nybegyndere der er også ca. 1 meter dybt.

Jeg tænke bare om dette (for mere garvede windsurfere: kedelige) stille vand
kunne bruges, eller om det er befængt med enten sten eller naturfredninger.

Jeg ser iøvrigt i mit elektroniske søkort at der er en lille "Albue havn"
inde bag ved. Jeg formoder det bare er en "badebro". Er der nogle der sejler
derind ??

/Bjarke

Fra : Torben Henriksen

Dato : 22-03-05 23:21

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:42406a2c$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> Jeg ser iøvrigt i mit elektroniske søkort at der er en lille "Albue havn"
> inde bag ved. Jeg formoder det bare er en "badebro". Er der nogle der

Hej Bjarke

Der fik du sat mig på en opgave, jeg skal gerne forsøge at løse den,
men Søndernor kommer der normalt ingen sejlere, og jeg mener heller
ikke jeg har set fritidsfiskere der, iflg. søkortet er det vildtreservat og
så vil jeg tro der er en masse restriktioner, hvordan bundforholdende
er, om der er sand eller mudderbund ved jeg heller ikke, jeg tænkte
på at som nybegynder skal man først lære at stå på brættet?
Albue havn er et godt besøgt sted af de lokale, der er ganske rigtig
et par broer man kan ligge ved, hvis der er plads ellers må man smide
krogen, der er fin sandstrand og Nakskov Sejlklub har et klubhus der.
Der er bare en lille hage ved anløb og det er en sandrevle umiddelbart
sydøst for spidsen (Sandodde) vandstanden er ca. 0,60 - 0,80 m.
alt efter vind og strøm, man kan desværre ikke mere køre fra sydenden
af Lolland og ud til Albuen sandvejen (kun for firehjulstrækker) blev
lukket sidste år pga. misbrug. Men der er adskillige andre steder f.eks
inde i bunden af Nakskov fjord ligger Hestehoved havn hjemsted for
Nakskov sejlklub i bugten vest for havnen ligger Hestehoved strand
det er en familiestrand d.v.s. lavvande ca. 1/2 m. til 2. m. ca. 100 m.
ude, jeg vil tro det er det optimale for nybegyndere.
Jeg vil en af de nærmeste dage køre ud til Langø havn jeg skal alligevel
se til båden og der snakke lidt med Havnemester, fiskere og andre
som ved lidt mere. Jeg vender tilbage i løbet af et nogle få dage.
Lige et sidste spørgsmål er du garvet eller nybegynder udi den svære
sport windsurfing.

mvh.
Torben H.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 22-03-05 23:53

Det handler primært om, at vi påtænker at anskaffe/bygge et sommerhus på
Lolland. Familien sejler jo ikke og jeg kan ikke undvære vand i "en eller
anden form". Så jeg leder efter et sted, hvor alle kan blive glade og jeg
har selvfølgelig fokus på, om jeg kan finde et sted, hvor jeg kan
underholdes i en hel sommerferie. Windsurfing er en af de ting jeg aldrig er
kommet i gang med, men efterhånden hvor børnene nærmer sig den alder, hvor
de kan være med, så begynder jeg jo at få nogle "hvad nu hvis ...." tanker
om et sommerhus nær vandet.

På det seneste har vi talt om et sted vest for Næsby, kunne være stedet for
en "grounded sailor" og hans familie. Passende langt fra købehavn og uden
brotakster (så man kan bruge det i week-ender)

Bjarke

snip

Fra : Torben Henriksen

Dato : 23-03-05 01:14

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:4240a1d1$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> en "grounded sailor" og hans familie. Passende langt fra købehavn og uden
> brotakster (så man kan bruge det i week-ender)

Hej Bjarke

Du er en klog mand Bjarke. Et Sommerhus på disse kanter koster mellem
4 og 750 tusinde ved Albue Camping, der er en udstykning på omkring 50 -
60 huse + ubebyggede grunde, det er lige der hvor tangen til Albuen starter.
Må jeg komme med et forslag, Du køber et hus til familien, de køre
herned i bil du sejler din båd til Langø Lystbådehavn husk suferbrættet
du får en aftale med havnemester om rabat for gæstesejlere. Fra Langø
til Albuen er der ca. 6 km dem kan du så cykle eller løbe for at få
træning til at surfe.
Vola kone og børn og dig selv får alle ønsker opfyldt.

mvh.
Torben H.

Ps. Har selv haft hus ved Næsby strand.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 23-03-05 08:30

Det var lige tanken.... Jeg har lige et par ekstra spørgsmål, men mailer
til dig, da det er blevet lidt OT

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-03-05 23:57

> [...]
>
> Jeg ser iøvrigt i mit elektroniske søkort at der er en lille "Albue havn"
> inde bag ved. Jeg formoder det bare er en "badebro". Er der nogle der

Nu er det godt nok 6-7 år siden jeg selv stoppede, men dengang var der
enddog ret god gang i den yderste sø i Ishøj - altså den ved siden af
Arken - på en dag med frisk 3/4 fralandsvind. Der stod vinden nemlig perfekt
ned over søen til stor nytte for os stakler, hvis brædt ikke ku bære os. Så
er det jo lidt kikset at ligge ude i sejlrenden uden at ku sejle hjem selv

Godt nok brugte jeg omkring 18 år på at lege med vinden men Lolland kom jeg
aldrig til - desværre.

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Klaus P

Dato : 25-03-05 12:30

Hej Bjarne,

Surfere bruger ikke nyhedgrupper. De holder sig i kontakt via hjemmesider
som nedensående link. Her finder du også henvisninger til gode spots, køb og
salg, debat, hvor bliver der surfet i morgen osv. Der er mere end en webside
i DK, og det er ganske let at finde dem.

Hilsen Klaus P

http://www.surfersinfo.dk/