TFT skærm til spil?
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 21-03-05 15:42

Hej alle

Hvad fladskærm bruger I til spil, er blevet træt af min CRT skærm.

Bo

Fra : Mikael Schøler

Dato : 21-03-05 16:36

Rabbit_HGC wrote:
> Hej alle
>
> Hvad fladskærm bruger I til spil, er blevet træt af min CRT skærm.
>
> Bo

Hyundai L90D+ som dog ikke er testet fuldt ud endnu.

dk.edb.hardware.skaerm er fyldt med eksperter på lige netop dette.. :)

Fra : TommyF

Dato : 21-03-05 17:41

On Mon, 21 Mar 2005 15:41:54 +0100, "Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk>
wrote:

>Hej alle
>
>Hvad fladskærm bruger I til spil, er blevet træt af min CRT skærm.
>
>Bo
Købte en billig Medion 18.1 for 1 år eller 1.5 år siden i Fona for
3600- mener jeg.
Den er flot at se på, og virker fint i games, dens respons tiden er
25ms.

---
Brøndby
http://tommy-friis.dk/

Fra : Hoho

Dato : 21-03-05 18:11

On Mon, 21 Mar 2005 15:41:54 +0100, "Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> wrote in
dk.spil.computer:

>Hej alle
>
>Hvad fladskærm bruger I til spil, er blevet træt af min CRT skærm.
>
>Bo

En hvilken som helst er bedre, kun størelse/pengepung sætter en slags grænse.
Jeg har en vp171b viewsonic.
(+ en crt som sideskærm, som bliver skiftet ud med en tft senere)

Fra : Frandsen

Dato : 21-03-05 18:41

"Hoho" <sunspot@postHÅNDkasse.org> skrev i en meddelelse
> En hvilken som helst er bedre, kun størelse/pengepung sætter en slags
grænse.
> Jeg har en vp171b viewsonic.

Passer ikke. En CRT skærm vil i øjeblikket levere det bedste skærmbilled til
spil, hvis man køber en ordenlig én.

Fra : GB

Dato : 21-03-05 19:31

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i meddelelsen

> Passer ikke. En CRT skærm vil i øjeblikket levere det bedste
> skærmbilled til spil, hvis man køber en ordenlig én.

Selvfølgelig. Det holder jeg også på.

Med mindre man betaler KAS-sen, måske.

GB

Fra : Hoho

Dato : 21-03-05 23:08

On 21 Mar 2005 18:31:06 GMT, GB <nonono@nospam.invalid> wrote in
dk.spil.computer:

>"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i meddelelsen

>Selvfølgelig. Det holder jeg også på.
>
>Med mindre man betaler KAS-sen, måske.

Dem der har råd kan straks se at en tft viser bedre billeder.

Fra : TommyF

Dato : 21-03-05 23:30

>Dem der har råd kan straks se at en tft viser bedre billeder.
Jeg kan ikke se forskeld på min gamle 19'' ctr
og min nuværende 18.1 medion, udover at medion'en er mere blød for
øjene at se på.

---
Brøndby
http://tommy-friis.dk/

Fra : Hoho

Dato : 22-03-05 08:22

On Mon, 21 Mar 2005 23:29:52 +0100, TommyF
<tommy_friisFJERNDETTE@broendbybredbaand.dk> wrote in dk.spil.computer:

>Jeg kan ikke se forskeld på min gamle 19'' ctr
>og min nuværende 18.1 medion, udover at medion'en er mere blød for
> [...]

Emnet hører ikke til her.

Fra : TommyF

Dato : 22-03-05 16:27

>Emnet hører ikke til her.
Lol.

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 22-03-05 09:17

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Med mindre man betaler KAS-sen, måske.

Det samme gælder så også CRT.

Jeg kunne personlig ikke drømme om at købe en fladskærm hverken
til PC eller fjernsynskiggeri. Ikke endnu.

/Kenneth Iversen

Fra : Peter T.

Dato : 22-03-05 14:30

Frandsen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Passer ikke. En CRT skærm vil i øjeblikket levere det bedste
> skærmbilled til spil, hvis man køber en ordenlig én.

Fladskærmsproducenterne er nu kommet ret godt efter det mht. kvalitet, det
sidste års tid. Derfor har jeg netop skiftet mine to 19" CRT-skrumler ud
med to billige 17" TFT til DTP-brug.

--
Udsolgt!

Fra : BuFFerz

Dato : 21-03-05 23:30

Samsung 913n 19" 8ms

Perfekt! og meget skarpere billede end CRT

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 22-03-05 09:27

Har kigget på
http://www.viewsonic.com/pdf/us_eng/products/LR_VX924_datasheet.pdf som har
en responstid på 4 ms, tror jeg satser på den.

Bo

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-03-05 00:10

Rabbit_HGC wrote:
> Har kigget på
> http://www.viewsonic.com/pdf/us_eng/products/LR_VX924_datasheet.pdf
> som har en responstid på 4 ms, tror jeg satser på den.
>
> Bo

Er der nogen der har styr på hvor lang responstiden skal være før det
bliver for irriterende at se på når man spiller?

Og hvordan ser det egentlig ud? Splatter grafikken ud? Er det ligesom
når noget bevæger sig hurtigt på film og 'trækker spor'..?

-Sune (som er meget meget glad for sin IBM P76 Trinitron skærm)

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Peter T.

Dato : 23-03-05 03:29

Sune Salminen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Er der nogen der har styr på hvor lang responstiden skal være før det
> bliver for irriterende at se på når man spiller?

Så vidt jeg har forstået, så er 25 ms over smertegrænsen, mens de gængse 14
ms er absolut anbefalelsværdigt.

> Og hvordan ser det egentlig ud? Splatter grafikken ud? Er det ligesom
> når noget bevæger sig hurtigt på film og 'trækker spor'..?

Jeg bruger en Acer AL1714 (14 ms), som egentlig er købt ind til dtp-brug.
Jeg spiller bla. en sjat starcraft/broodwar, hvor *mange* objekter kan
flyve rundt på en gang. Og jeg ser ingen trails eller andet. Og faktisk
kan jeg slet ikke se forskel på denne og mine gamle 19" CRT.skærme.

Hvis du ikke bor for langt fra Taastrup, så er du velkommen til at se dem i
aktion, når påsken er ovre.

--
Udsolgt!

Fra : TommyF

Dato : 23-03-05 13:34

>Så vidt jeg har forstået, så er 25 ms over smertegrænsen, mens de gængse 14
>ms er absolut anbefalelsværdigt.

Som tidligere skrevet var der ingen forskel på min 19''CTR og min
nuværende 25ms fladskærm, var selv bekymret i starten, prøvede dengang
nogen af mine kammies flade, og der var heller ingen problemer med
games, jeg kører online med COD,Moh, osv.

CTR stod en minimal anelse skarpere, men opdaterings mæssigt ka jeg
ikke mærke nogen difference.

Fra : Joerlund

Dato : 24-03-05 21:29

Der tilbud på TFT i Aldi fra søndag....