Schæferhund og løb
Fra : Allan

Dato : 21-03-05 13:30

Hej

Har hørt et generelt bud på alle hunde, der siger, at man skal vente 1 år
før man begynder at tage dem med ud på løbeture. Specifikt på schæferhunde
har jeg hørt at man skal vente 2 år.
Er der nogen af jer, der har styr på, hvor lang tid man bør vente, når det
gælder en schæferhund?

/Allan

Fra : Lady

Dato : 21-03-05 19:28

"Allan" <ako@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har jeg hørt at man skal vente 2 år.
> Er der nogen af jer, der har styr på, hvor lang tid man bør vente, når det

Hej Allan.

Jeg fik at vide, at vi skulle vente 2 år med en schæfer. Det var dog ikke
kun løb men også trapper.
Schæfere har jo en tendens til HD, og du mindsker risikoen kraftigt ved at
overholde 2 års reglen.

Mvh. T. Jakobsen

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-03-05 19:37

Før blev der sagt at man skulle vente med at lade større hunde løbe
med ved cyklen til de var 1 år. I et tysk forum om hunde lyder den
generelle anbefaling for alle større hunde at man venter til 2 års
alderen. Ikke kun Schæfere. Same melding har jeg fået ved
opdrætteren til min hund der heller ikke er en schæfer, så 1 års
reglen må være bæevet revideret.

hilsen Kim