Titel på film?
Fra : Jan Richardy

Dato : 21-03-05 12:24

Hej NG

Nu ved jeg jo, hvor gode I er til at sætte titler på film-referater her i
gruppen, så jeg har lovet en kollega at prøve Jer af herinde:

Det er en film fra 70'erne/starten af 80'erne som handler om et ægtepar,
hvor manden ikke er helt tilfreds. Så han beslutter sig for at smide konen
ned til en masse krokodiller, hvilket jo burde tage livet af hende. Men
dette sker selvfølgelig ikke (og hun slipper åbenbart væk så manden tror
hun
ER blevet dræbt), så efter en omfattende gang plastikkirugi vender hun
tilbage, smuk, lækker og ude efter hævn. Så hun sørger for at manden
bliver
forelsket i denne nye og smukke kvinde og filmen ender angiveligt med at
hun
får sin hævn.

I mine ører lyder det som en typisk amerikansk tv-film, men det kan jo
være
at det var en større produktion dengang og at nogen måske kan huske titlen
eller et par skuespillere fra ovenstående drama?

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"No milk! Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer"

Fra : Ulla og Rasmus

Dato : 21-03-05 12:39

Nogen titel - ikke lige nu. Men serien er australsk og ægtemanden spiller
tennis.

Jeg mindes ikke at der var nogle "kendte " med i serien.

Ulla

Fra : Ulla og Rasmus

Dato : 21-03-05 12:45

Den hedder "Return to Eden" - googlede lidt og så dæmrede det.

http://www.imdb.com/title/tt0085079/

Ulla

Fra : Holst

Dato : 21-03-05 13:07

Ulla og Rasmus wrote:

> Den hedder "Return to Eden" - googlede lidt og så dæmrede det.
>
> http://www.imdb.com/title/tt0085079/

Nemlig. Jeg kan se, at du fandt den i mellemtiden. Så gider jeg ikke
søge mere efter den :)

Fra : Holst

Dato : 21-03-05 13:05

Jan Richardy wrote:

> [...]
> at det var en større produktion dengang og at nogen måske kan huske titlen
> eller et par skuespillere fra ovenstående drama?

Nej, jeg husker den også. Den er australsk, og konen blev spillet af
hende, der spillede Krystal i Dollars, og så burde den jo snildt kunne
findes via IMDb. Ja, det kunne man, titlen var "The Last Frontier", men
jeg kan jo så se ud fra beskrivelsen, at det alligevel ikke var den. Men
jeg holder stadig på, at den var australsk.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-03-05 16:57

Jan Richardy wrote:
[Gift kvinde kommer i nærkontakt med krokodiller]
> [...]
> at det var en større produktion dengang og at nogen måske kan huske titlen
> eller et par skuespillere fra ovenstående drama?

Jeg har aldrig selv set den, men jeg mener at kunne huske at
der var tale om en miniserie, og ikke en decideret film.

Muligvis (men nu er vi *langt* ude i gætteland) baseret på
noget skrevet af Sidney Sheldon.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jette

Dato : 21-03-05 22:56

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
[snip]
> Muligvis (men nu er vi *langt* ude i gætteland) baseret på noget skrevet
> af Sidney Sheldon.

Et rigtig godt bud, men romanen som serien bygger på er skrevet af Rosalind
Miles:

http://tinyurl.com/5nk7g

Mvh Jette

Fra : Jan Richardy

Dato : 21-03-05 22:00

Kanon! Tak skal I have for svaret og indsatsen.