Star Wars Ultra super plus edition?
Fra : David T. Metz

Dato : 21-03-05 12:09

Selvfølgelig kunne Lucas ikke holde fingrene i ro. Endnu en ny udgave af
alle sw-filmene er planlagt:

David

Fra : Rune Zedeler

Dato : 21-03-05 14:45

5 mio dollars?!?!?!
Jeg tvivler stærkt på, at det kan gøres så billigt for ikke-digitale
film, hvis resultatet skal blive ordentligt.
Hver gang man har en ikke lodret flade (og dem er der mange af) så skal
den digitaliseres, der skal beregnes perspektiv på den (den skal
omsættes til 3D-objekt), og den skal regenereres set fra ny vinkel.

Jeg vil dog godt tro på, at SW 1-3 kan laves om så billigt (eller endnu
billigere), da det meste i forvejen /er/ 3D-modeller i en computer.

-Rune

Fra : Per

Dato : 21-03-05 14:53

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> wrote in message
> Selvfølgelig kunne Lucas ikke holde fingrene i ro. Endnu en ny udgave af
> alle sw-filmene er planlagt:
>
> David

haha ja hvis de så er i HD også, så skal jeg sgu have dem ;)

Fra : Rune Zedeler

Dato : 21-03-05 16:10

Per skrev:

> haha ja hvis de så er i HD også, så skal jeg sgu have dem ;)

Have?
Findes der et farve-3D-system til hjemmebrug?

-Rune

Fra : Kim Grandjean

Dato : 21-03-05 17:11

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Have?
> Findes der et farve-3D-system til hjemmebrug?

Det er i hvert fald hastigt på vej:

http://hometheater.about.com/od/ontheroadatces/ss/CES20053_4.htm

Venligst
Kim

Fra : Per

Dato : 22-03-05 10:41

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message

> Have?
> Findes der et farve-3D-system til hjemmebrug?
>
> -Rune
Jada der findes da masser af titler:
http://www.dvdempire.com/Exec/v5_search_item.asp?userid=483154952&string=3d&site_media_id=&site_id=4&sort=

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-03-05 15:04

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> writes:

> Selvfølgelig kunne Lucas ikke holde fingrene i ro. Endnu en ny udgave
> af alle sw-filmene er planlagt:

Hvad er det for noget 3D, de snakker om? For vi taler jo næppe de gode
gamle grøn-røde briller. Er det bare polariseret glas-løsningen, som
vi jo kender fra forlystelsesparkerne eller er det noget nyt og
spændende?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : Rune Zedeler

Dato : 21-03-05 16:11

Peter B. Juul skrev:

> [...]
> gamle grøn-røde briller. Er det bare polariseret glas-løsningen, som
> vi jo kender fra forlystelsesparkerne eller er det noget nyt og

Eftersom at Cameron nævnes er der sandsynligvis tale om
polariseret-glas-løsningen, der kunne opleves i Palladium i
titanic-dokumentaren.

-Rune

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-03-05 16:22

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> writes:

> Eftersom at Cameron nævnes er der sandsynligvis tale om
> polariseret-glas-løsningen, der kunne opleves i Palladium i
> titanic-dokumentaren.

Og i Terminator 2:3D, ikke at forglemme, hvis man er så heldig at have
været forbi Universal Studios.

Fra : Per

Dato : 22-03-05 14:36

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Og i Terminator 2:3D, ikke at forglemme, hvis man er så heldig at have
> været forbi Universal Studios.

Det er man da ;P
http://zangenberg.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=40&catid=33&PageNo=17

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-03-05 14:48

"Per" <no@tak.dk> writes:

> Det er man da ;P
> http://zangenberg.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=40&catid=33&PageNo=17

You missed a spot

http://www.geekculture.dk/bedler/auto/1025769596universal109.jpg
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Per

Dato : 23-03-05 14:29

> You missed a spot
>
> http://www.geekculture.dk/bedler/auto/1025769596universal109.jpg
> --

No you did ;)
http://zangenberg.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=40&page=view&catid=33&key=422&hit=1

Fra : Claus Agerskov

Dato : 28-03-05 14:12

Per wrote:

> "Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> [...]

Jeg synes, det er for dårligt, at ingen af jer har sort lædertøj på...

De herligste hilsner

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 21-03-05 16:30

Peter B. Juul skrev:

> [...]
> gamle grøn-røde briller. Er det bare polariseret glas-løsningen, som
> vi jo kender fra forlystelsesparkerne eller er det noget nyt og

Er det i princippet ikke ligegyldigt, når filmene digitaliseres? Man skulle
tro, at de derefter let kan konverteres til en hvilken som helst
3-d-løsning.

Man kunne derfor også forestille sig en hjemmeløsning, enten en kombination
af et 100 Hz-fjernsyn og 3-d-shutter-briller (argh - hvorfor skal der så
mange bindestreger ind?), eller egentlige 3-d-briller med LCD-skærme.

--
Mvh. Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-03-05 16:54

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> writes:

> Er det i princippet ikke ligegyldigt, når filmene digitaliseres? Man skulle
> tro, at de derefter let kan konverteres til en hvilken som helst
> 3-d-løsning.

Jo, på det generelle plan. Men de eksisterende løsninger er bare
irriterende dårlige på visse punkter. Man ser f.eks. næsten altid
"skygger" af det ene øjes billede i det andet øje og det gør
oplevelsen til en kuriositet snarere end en fantastisk filmoplevelse.

> Man kunne derfor også forestille sig en hjemmeløsning, enten en kombination
> af et 100 Hz-fjernsyn og 3-d-shutter-briller (argh - hvorfor skal der så
> mange bindestreger ind?), eller egentlige 3-d-briller med LCD-skærme.

Sandt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet

Fra : Rune Zedeler

Dato : 21-03-05 17:02

Peter B. Juul skrev:

> [...]
> "skygger" af det ene øjes billede i det andet øje og det gør
> oplevelsen til en kuriositet snarere end en fantastisk filmoplevelse.

Det kommer efter min opfattelse an på kalibreringen.
Jeg havde en meget uheldig oplevelse i palladium. I det ene øje (husker
ikke hvilket) kunne man meget tydeligt se det andet billede.
Til gengæld mener jeg nok, at 3D-biografen i Eurodisney virkede utroligt
overbevisende. Det er dog mange år siden, jeg har oplevet den, så det
kan være, at jeg bare ikke var så kritisk den gang.

-Rune

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-03-05 17:11

> [...]

> utroligt overbevisende. Det er dog mange år siden, jeg har oplevet
> den, så det kan være, at jeg bare ikke var så kritisk den gang.

Jeg har efterhånden besøgt et utal af imax-biffer, forlystelsesparker
og andet godt, der benyttede polariserede glas. Det er helt sikkert,
at billedets komposition (lys/mørke i særdeleshed) spiller en stor
rolle mht. skyggerne, men de _er_ der. Og de vil blive meget tydelige
i Star Wars, formoder jeg.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 22-03-05 13:28

> [...]
> overbevisende. Det er dog mange år siden, jeg har oplevet den, så det kan
> være, at jeg bare ikke var så kritisk den gang.

Jeg har oplevet 3d-biografen i Disneyland Paris for nogle år siden, med
"Honey i shrunk the audience" der virkede ret overbevisende. Brillerne var
ikke med rød-grøn glas, men derimod en slags brunt plastik på begge øjne, og
oplevelsen var fed.

Kan specielt huske da en hund kommer hen og snuser en i hovedet, og
pludselig nyser. Der var netop installeret micro-sprinklere i alle sæderne
foran stolene så hele publikum fik en støvsky vand i ansigtet

Mvh. Martin

Fra : Per

Dato : 23-03-05 14:35

> [...]
> pludselig nyser. Der var netop installeret micro-sprinklere i alle sæderne
> foran stolene så hele publikum fik en støvsky vand i ansigtet

Jeg har også set den forestilling og den er da OK, dog ikke så fed som T2:
3D... som så ikke er nær så fed som Star Trek: The Experience i Las Vegas
selvom dette ikke er 3D.

Jeg tror ikke 3D i sin nuværende brille-form er velegnet til spillefilm da
skarpheden og klarheden er for dårlig. Det er stadig mest til
forlystelsesparker og den slags.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-03-05 15:54

"Per" <no@tak.dk> writes:

> Jeg har også set den forestilling og den er da OK, dog ikke så fed som T2:
> 3D... som så ikke er nær så fed som Star Trek: The Experience i Las Vegas
> selvom dette ikke er 3D.

Nu er netop det ride også noget helt, helt særligt.

Men faktisk havde jeg lige så meget fornøjelse ud af deres cast
members på "DS9". Jeg påtalte overfor et par klingons, at Quark havde
"Kahless Salad" på menukortet. Tjeneren i restauranten morede sig over
det morsomme navn på det, der reelt var en Caesar's salad, men
klingonerne kunne ikke se det skægge og jagtede i vrede en stakkels
ferengi rundt i hele området for at straffe ham.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-03-05 15:58

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> klingonerne kunne ikke se det skægge og jagtede i vrede en stakkels
> ferengi rundt i hele området for at straffe ham.

Æhm... Nørd?

/David :)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-03-05 16:26

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Æhm... Nørd?

Udpræget. Men det var skuespillerne på stedet også.
--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-03-05 16:59

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Er det i princippet ikke ligegyldigt, når filmene digitaliseres? Man skulle

Personligt er jeg ked af 3D-films udbredelse, da jeg på
grund af en synsfejl ikke kan få noget ud af dem.

> [...]
> af et 100 Hz-fjernsyn og 3-d-shutter-briller (argh - hvorfor skal der så
> mange bindestreger ind?), eller egentlige 3-d-briller med LCD-skærme.

Du behøver ikke bindestreg mellem "3" og "D".

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 21-03-05 17:11

Peter Knutsen skrev:

> Du behøver ikke bindestreg mellem "3" og "D".

Jo, hvis man vil skrive korrekt. Forkortelser, hvor der indgår tal, skrives
ifølge Retskrivningsordbogens § 63.4 med bindestreg. Ordet "tredimensionel"
(eller "tredimensional") forkortes altså "3-d", og sammensætninger med
forkortelsen skrives med bindestreg, fx "3-d-briller". Som det ses, skal
d'et i øvrigt være lille, jf. fx ordbogsopslaget "tre-d-film".

--
Mvh. Peter

Fra : ML-78

Dato : 21-03-05 17:17

Peter Bjerre Rosa skrev:

> Jo, hvis man vil skrive korrekt. Forkortelser, hvor der indgår tal,
skrives
> ifølge Retskrivningsordbogens § 63.4 med bindestreg.

Retskrivningsordbogen - RO - udgives af Sprognævnet. Hvordan er det nu
det forholder sig med dem og forkortelser?

ML-78

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 22-03-05 18:52

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

> Hvad er det for noget 3D, de snakker om?

Tja, jeg tvivler på at de af os uden fungerende stereoskopisk syn
(pokkers gener) får nogen reel glæde af det

Eet af mit livs største traumer er aldrig at have kunnet få øje på den
satans skonnert!

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk
»Remember that money can't buy happiness. But it can buy expensive

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-03-05 01:32

Anders Thorsen Holm <usenet@thorsenholm.invalid> writes:

> Eet af mit livs største traumer er aldrig at have kunnet få øje på den
> satans skonnert!

Det er fush. Jeg pausede Mallrats i lang tid og sad og gloede. Det er
en simpel geometrisk figur. Kev Smith har åbenbart også et problem.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : No Humor Man

Dato : 23-03-05 09:57

Peter B. Juul wrote:

> Det er fush. Jeg pausede Mallrats i lang tid og sad og gloede. Det er
> en simpel geometrisk figur. Kev Smith har åbenbart også et problem.
Og du tror ikke at det er en joke til dem der faktisk pauser filmen for
at se om det nu faktisk ER en skonnert?

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-03-05 14:30

No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk> writes:

> Og du tror ikke at det er en joke til dem der faktisk pauser filmen
> for at se om det nu faktisk ER en skonnert?

Well, duuuh!

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-03-05 19:58

Hvorfor er der ikke nogen, som skriver om hvor svinsk det er?!!!
Så har man ventet i evigheder på en samlet boks... Den køber man så endelig
og tror at man har fred i sjælen (udover at det er de originale/GODE
versioner, man helst ville have.
Og så gør Lucas (som det brilliante svin han er) 2D til **** 3D som man jo
også gerne vil se, idet det muligvis kan gøre oplevelsen større!

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-03-05 20:00

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> Og så gør Lucas (som det brilliante svin han er) 2D til **** 3D som man jo
> også gerne vil se, idet det muligvis kan gøre oplevelsen større!

Whatever. Vi har jo alle hele tiden vidst at der i hvert fald ville
komme HD-udgaver på HD-DVD eller BluRay indenfor et års tid. Alligevel
har nogen jo købt DVD-udgaverne.

/David

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-03-05 22:04

> Whatever. Vi har jo alle hele tiden vidst at der i hvert fald ville komme
> HD-udgaver på HD-DVD eller BluRay indenfor et års tid.

(snøft, snøft) ikke mig...

Alligevel
> har nogen jo købt DVD-udgaverne.

Eller fået dem i julegave

Fra : ML-78

Dato : 21-03-05 20:09

Søren Kjeldsen skrev:

> Hvorfor er der ikke nogen, som skriver om hvor svinsk det er?!!!

Det er ikke svinsk, det er bare fjollet. Personligt forstår jeg ikke,
hvordan folk kan blive ved med at tage Lucas' nykker alvorligt.

ML-78