Fryseroprydning, fasaner
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-03-05 18:37

Hej

Jeg har lige været ved at rydde op i fryseren, så vi skal have
lammesteg til aftensmad. Men jeg fandt også et par fasaner, som har
ligget i fryseren næsten tre år og under en flytning og flere
jeg-har-ikke-lukket-fryseren-ordentligt-episoder.

Jeg vil ikke selv spise dem, de er sikkert trannede, men hvad med
Siri? Hendes mave kan jo godt lide et ben der har ligget i jorden et
år eller en sommer i solen. Og det ville da være synd at smide dem ud,
hvis hun kan få dem.

Hvis hun kan, skal de så være rå eller kogte? Naturligvis får hun ikke
benene.

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : fam. Ager

Dato : 19-03-05 22:41

> [...]
> hvis hun kan få dem.
>
> Hvis hun kan, skal de så være rå eller kogte? Naturligvis får hun ikke

med risiko for at få halve af gruppen på nakken, så havde jeg givet
fasanerne rå til mine, skåret vinger og lår af, og givet dem rå ligeså. hvis
hun altså er vant til rå føde, ellers havde jeg nok kogt hele dyret og
pillet kødet fra.
men nu er mine også på råkost, og trivedes rigtigt godt på det, og det
inkluderer også ben fra kylling, som fasanen må gå ind under. og kød deraf.

mvh. marie

Fra : Kito

Dato : 20-03-05 08:34

Der er ikke noget ivejen for at give hunde rå fugl med ben. I naturen er der
også ben i fuglene. Forskellen er at i kogt tilstand bliver benene sjældent
knust, da stykkerne er små og skilles ad. men i hel tilstand bliver bebene
knust sammen med kødet. Det var nu en skam med de fasaner da det er en god
spise på middagbordet.

vh
Poul