Biokontrol, lopper
Fra : Kis & Paul

Dato : 26-05-01 00:17

Hej.

En kort introduktion:
Jeg er ny på denne liste ( min datter SPARKEDE mig her..)...jeg er ikke en
computer ØRN :(
Men er ikke ny som katte "ejer".
Har haft mange katte...tilløbne, fundne, plejebørn....og faste katte.
Kender nogen : Biokontrol ( købes ved dyrlægen) mod lopper.
Jeg bruger det på pindsvin...men...kan det også bruges på katte ?
Og hvis ja....hvordan ???

Mange hilsner,

Kirsten

Fra : Nina El Falaki

Dato : 26-05-01 00:32

Hej Kirsten

Biokontrol er et helt uskadeligt middel lavet på kokosolie.

På katte gennemvæder man pelsen, dog ikke så det driver af katten. Selv om
det er lavet på olie bliver katten ikke fedtet, når det først er tørt.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Kis & Paul

Dato : 26-05-01 00:46

Tak, Nina ....
Men...slår det lopperne ihjel ??
Eller skal jeg sidde klar til at fange dem...???
Har du...eller nogen...erfaring med Biokontrol ??

Kirsten.
"

Fra : marianne hellemose

Dato : 26-05-01 10:48

Hej Kirsten
Jeg brugte Biokontrol til mine katte sidst de havde lopper
for 4-5 år siden, og var meget begejstret for det, lopperne
bliver kvalt på grund af kokosolien, jeg havde et kuld killinger
4 dage gamle som også fik en tur uden problemer, så får
jeg loppe-problemer igen, så er det absolut mit første valg,
eneste problem er "duften" af kokos i hele huset.

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Gitte J.L

Dato : 26-05-01 11:04

Lige tusind spørgsmål herfra....
Bruger man det så forebyggende, som Frontline Vet Pour, eller giver man
kun katten en omgang, når de første lobbebid melder sig?
Går "duften" af kokos væk igen indenfor en overskuelig tid? Eller lugter
ens kat bare altid af kokos?
Hvad koster det?
Der er kun få uger til kattene skal have Frontline igen (lopper kan de
jo også få selvom de kun er ude i sele), men hvis der findes ugiftige
alternativer, så kunne jeg måske finde på at overveje det....dræber
kokosolien også tæger??
- Gitte

Fra : Tina

Dato : 26-05-01 11:55

Denmed tægerne vil jeg lige fange, grunden til man putter magarine på tæger
er for at de så ikke kan ånde og dermed slipper deres greb så umidelbart vil
jeg sige ja. Med det forbehold at jeg tror det kan virke på samme måde som
magarinen, ikke nogen garatin for at det er forebyggende. Men jeg ville helt
klart give det en chance lad høre om det virker hvis i prøver det!

Tina

Fra : Kis & Paul

Dato : 26-05-01 13:14

Tak for hjælpen alle.
Begge katte får en tur med Biokontrol...
"Duften" kan jeg sagtens leve med :-0
Jeg har kun erfaringer med at bruge det på pindsvin...og der virker det
supert.
Hmmmm undres om Fru Cikorie (Flatcoat Retriever) mon ikke skal ha' en gang
ny parfume osse...
Hun skulle jo nødigt føle sig udenfor flokken ;)

Kirsten

Fra : Nina El Falaki

Dato : 26-05-01 13:41

Hej Gitte

Man bruger det når katten har fået lopper.

Jeg tror ikke det dræber tæger. Min dyrlæge siger at kokosolien udtørrer
lopperne.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Cindie

Dato : 28-05-01 18:31

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at prøve biokontrol, men hvad koster det??

mvh Cindie pg Pjevs

citat: "Katte har det princip, at det ikke skader at bede om det, man gerne
vil have"
Joseph Wood Krutch

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-05-01 20:39

Hej Cindie

Det aner jeg ikke, da jeg ikke har haft brug for det selv. Du må spørge
dyrlægen.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats