HL2 - Dark Energy
Fra : Mullan

Dato : 17-03-05 21:46

Hej

Jeg har et lille problem som jeg håber I kan hjælpe mig med
Jeg er ved de platforme som køre rundt om kernen, og når jeg træder ud på en
af den smider den mig af når den sætter i gang......

Hvad gør jeg forkert??

Jeg håber det er nok forklaring.....ellers må jeg skrive noget mere

Fra : Christian Kruse

Dato : 18-03-05 03:41

Jeg går ud fra at du er helt oppe i tårnet hvor kernen er i gang med sin
roation, du skal tage energy ball og skyde imod de roterne blader rundt om
kernen. Der er to energy beams som skyder dem op i luften, så bruger du din
G-Gun som hapser dem og pløkker dem afsted imod pladerne. Jeg nakkede dog
først de 2 luftskibe først, men du kan godt nå at skyde pladderne først.

happy fragging

Fra : Mullan

Dato : 18-03-05 07:13

"Christian Kruse" <nuclear75@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> først de 2 luftskibe først, men du kan godt nå at skyde pladderne først.

Nej jeg er på vej op i tårnet, men de plader som rotere rundt om
kernen.....altså dem som skal transpotere mig op i gennem tårnet smider mig
af hver gang de sætter igang igen, jeg glider simpelthen af..

Der er også en anden ting.....
Er det ikke meningen at man skulle kunne HOPPE i den bane??
Det har jeg ikke kunnet i den og den foregående bane......

Fra : Mathias

Dato : 18-03-05 15:31

Mullan wrote:
> Er det ikke meningen at man skulle kunne HOPPE i den bane??

Jo...
Har du prøvet en reinstall?
--
Mvh. Mathias
Mail er invalid, erstat "nntp" med "mathias" for direkte mail.

Fra : Mullan

Dato : 18-03-05 16:17

"Mathias" <nntp@mrside.dk> skrev i en meddelelse

> Jo...
> Har du prøvet en reinstall?
> --
> Mvh. Mathias

Jeg har prøvet at slette mappen HL2, men ikke en ren ny installering.....det
prøver jeg lige.
Har du svaret på det første spørgsmål??

Fra : Mullan

Dato : 19-03-05 07:37

> "Mathias" <nntp@mrside.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet at slette mappen HL2, men ikke en ren ny
installering.....det
> prøver jeg lige.
> Har du svaret på det første spørgsmål??

Det hjalp overhoved ikke noget at geninstalere!

Fra : Mullan

Dato : 19-03-05 17:51

> [...]
>
> Hvad gør jeg forkert??
>

> Jeg håber det er nok forklaring.....ellers må jeg skrive noget mere

Er der slet ikke nogen som kan hjælpe mig???? Please

Fra : Hoho

Dato : 19-03-05 19:32

On Sat, 19 Mar 2005 17:50:43 +0100, "Mullan" <ingen@ting.her> wrote in
dk.spil.computer:

>"Mullan" <ingen@ting.her> skrev i en meddelelse

>en

>Er der slet ikke nogen som kan hjælpe mig???? Please

Du må nok skrive noget mere eller sende et billede i en binærgruppe.
Det er muligt jeg ved hvor du er men det problem du beskriver burde ikke ske
der.

Fra : Mullan

Dato : 20-03-05 09:47

> Du må nok skrive noget mere eller sende et billede i en binærgruppe.
> Det er muligt jeg ved hvor du er men det problem du beskriver burde ikke
ske
> der.

Jeg prøver lige at lave nogen billeder og postere dem i dk.binaer.
Kan jeg evt. ikke få dig til at klare det lille stykke for mig hvis jeg
sender dig min savegame.....?
Jeg er så tæt på mål....og jeg synes det er træls hvis spillet ikke
gennemføres.

Fra : Mullan

Dato : 20-03-05 10:01

> [...]
> sender dig min savegame.....?
> Jeg er så tæt på mål....og jeg synes det er træls hvis spillet ikke

Så er billedet smidt op under - hl2

Fra : Hoho

Dato : 20-03-05 13:05

On Sun, 20 Mar 2005 10:01:06 +0100, "Mullan" <ingen@ting.her> wrote in
dk.spil.computer:

>Så er billedet smidt op under - hl2

Så vidt jeg kan se er du lige kommet ind i banen og er ikke i nærheden af nogle
roterende platforme.
Du skal rundt til de 3 energisøjler og fjerne kuglerne, som smides efter soldier
oppe på terrasserne. Når du har navigeret forbi søjlerne skal du videre til et
stempel som fører dig op til den første terresse. Jeg tror det giver sig selv
hvordan du kommer til de roterende flader som fører endnu højere op, men som kun
er en del af ruten til den højeste platform hvor skibene viser sig (3 stk. som
skal have 6 energikugler hver).

Fra : Mullan

Dato : 20-03-05 13:15

> [...]
som kun
> er en del af ruten til den højeste platform hvor skibene viser sig (3 stk.

Jeg er kommet op til de roterende platforme.
Jeg valgte bare at tage billede der fra for at du kunne se hvor jeg var!

Så jeg har altså klaret det du skriver, men når jeg træder ud på en at
platformerne glider jeg af når den sætter i gang.

Gad du hjælpe mig med at komme op på næste etage via min savegame??

Fra : BuFFerz

Dato : 20-03-05 17:36

hvorfor er A.I. disabled ?

slet evt. dine config filer - ikke dine save game !..

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Mullan

Dato : 20-03-05 17:56

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> skrev i en meddelelse
> hvorfor er A.I. disabled ?
>
> slet evt. dine config filer - ikke dine save game !..

Jeg har tænkt over det.....men jeg aner ikke hvad A.I er og hvad det gør!??
Jeg har prøvet at slette at %savegame og geninstalleret spillet.....det
ændrede ikke noget

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-03-05 19:01

"Mullan" wrote

> Jeg har tænkt over det.....men jeg aner ikke hvad A.I er og hvad det
> gør!??

AI = Artificiel Intelligence

Kan disables ved at bruge AI_Enable 0 i consollen og slås til igen ved at
bruge AI_Enable 1

For at NPC (Non Playing Characters) bevæger sig rundt og evt angriber så
skal AI være slået til (enabled)

> Jeg har prøvet at slette at %savegame og geninstalleret spillet.....det
> ændrede ikke noget

At AI ikke fungerer rigtigt er et kendt problem ved de forskellige warez
versioner af HL2

- Peter

Fra : Mullan

Dato : 21-03-05 06:57

"Peter Lykkegaard" <peter.aghl@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal AI være slået til (enabled)

> At AI ikke fungerer rigtigt er et kendt problem ved de forskellige warez

Når men jeg bliver vel nok snart nød til at give op, det ser jo ikke ud til
at der er nogen som ved hvad problemet er!
Og der er ikke nogen som vil hjælpe mig med at klare det lille stykke med
min savegame.

Snøft, snøft

Fra : Kim

Dato : 21-03-05 16:25

"Mullan" <ingen@ting.her> skrev

Vrøvl.

AI problemet er et alm. kendt problem:
Prøv følgende, jeg har ikke hørt at dette ikke virkede:

3. Go to your \Program Files\Valve\Steam\SteamApps\[username]\half-life
2\hl2\cfg\ directory, and create a new blank text file (right click and
select New>Text Document), then rename it to autoexec.cfg. Open this file
and copy and paste the following commands into it, then close and save it:

snd_mixahead 0.7

cl_forcepreload 1

sv_forcepreload 1

cl_smooth 0

ai_norebuildgraph 1

> Når men jeg bliver vel nok snart nød til at give op, det ser jo ikke ud
> til
> at der er nogen som ved hvad problemet er!

Mht AI se ovenstående.
Havde du ellers andre problemer ?

> [...]

> en
> af den smider den mig af når den sætter i gang......

Forstil dig at det er isglatte platforme. Idat den sætter igang
glider du modsat, når du så prøver at " holde balance " glider
du bare modsat igen. Jeg havde selv en dal problemer med
denne del . Du må bare blive ved med at prøve at
" holde balance " til sidst når du op. Jeg faldt selv af op til
mange mange gange. Kik op og se hvor langt den kører op,
længere er der ikke og så kommer du på " tørt " land igen.

Eller bare spørg løs

Mvh Kim

Fra : Mullan

Dato : 21-03-05 21:10

> [...]
> mange mange gange. Kik op og se hvor langt den kører op,
> længere er der ikke og så kommer du på " tørt " land igen.

1000 tak for forklaringen
Jeg var ved at gå ud af mit gode skin, rart at vide at det ikke er noget
galt med mit spil.

Fra : Hoho

Dato : 21-03-05 18:08

On Mon, 21 Mar 2005 06:56:38 +0100, "Mullan" <ingen@ting.her> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>at der er nogen som ved hvad problemet er!
>Og der er ikke nogen som vil hjælpe mig med at klare det lille stykke med

Jeg har haft problemer med min internetforbindelse siden fredag.
Jeg har en savegame hvor frimann er kommet op til det sidste stempel for at
klare sidste bid af spillet.
Har du en valid emailadresse kan jeg sende den.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 21-03-05 20:41

Hoho wrote:
> [...]
> klare sidste bid af spillet.
> Har du en valid emailadresse kan jeg sende den.

Per Frimann? Hvad laver han i HL2 ? Leder efter Werge?

Fra : Mullan

Dato : 21-03-05 21:07

> [...]
at
> klare sidste bid af spillet.
> Har du en valid emailadresse kan jeg sende den.

Ja jeg har:
pallapallesen@fisker.mail.dk

Den savegame vil jeg smadder gerne låne......

Fra : Mullan

Dato : 22-03-05 05:07

> [...]
at
> klare sidste bid af spillet.
> Har du en valid emailadresse kan jeg sende den.

1000 tak

Fra : Mullan

Dato : 22-03-05 06:04

> at
> >

> 1000 tak

Holdkæft en ondsvag slutning....
Jeg regnede med at hun ville falde mig om halsen, og at vi sammen skulle
hente hendes far......ØV

Havde du gjort noget ved Savegamet??? Jeg synes at jeg var udødlig

Det var altså noget galt med min savegame, for jeg havde ikke nogen
problemer med at blive stående på de platformer som drejede rundt med din
savegame.