WOW - problem - hjælp
Fra : J@n

Dato : 17-03-05 13:03

Knægten har købt World of Warcraft - ja det var ikke udsolgt i Kvickly i
Nordborg.

Efter installationen er opdateringerne 1.23 og 1.24 blevet gennemført,
hvorefter det store øjeblik skulle være - logon på serveren.

Logon lykkedes første gang hvor han skulle vælge race og verden, tror det
han valgte var agrammar, efterfølgende skal der igen logges på, brugernavn
verificeres og meldingen med at login er gået godt kommer også kortvarigt
frem, men alligevel ender det hver gang med at der står "Disconnected from
server" er der nogen som ved hvad der kan være galt?

NB! Der skulle ikke været noget i vejen med internet forbindelsen, idet jeg
i går åbnede routeren så hans maskine i øjeblikket kører som DMZ.

Under net-fejlfindingen fundet under et af WOW bibliotkerne, fandt jeg en IP
som der evt. kunne køres en tracert på, resultatet af denne ser ganske
fornuftig ud.

Håber nogen sidder inde med noget info som kan hjælpe os videre.

/Jan

Fra : Kuruderu

Dato : 17-03-05 13:50

"J@n" <viben_01@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> fornuftig ud.
>
> Håber nogen sidder inde med noget info som kan hjælpe os videre.

Har pc'en sin egen offentlige ip eller er det en privat tildelt af routeren
som så har den eneste offentlige ip?

Kuruderu

Fra : J@n

Dato : 17-03-05 13:58

"Kuruderu" <kuruderu@NOREPLYgmail.com> wrote in message

> jeg

> IP

> Har pc'en sin egen offentlige ip eller er det en privat tildelt af
> [...]
PC'en har ikke sin egen offentlige IP, det er der kun routeren som har.
Kører med en Dlink DI624.

/Jan

Fra : Kuruderu

Dato : 17-03-05 14:26

> [...]
> en

> routeren

> PC'en har ikke sin egen offentlige IP, det er der kun routeren som har.

Det kan med stor sikkerhed være problemet... en del online spil forstår ikke
NAT, og det er jo et problem. Forsøg evt. om det virker med pc'en direkte på
nettet, hvis det virker så få en ekstra dynamisk ipadresse (gætter på at du
har Webspeed?, 80804040)
Når du så har fået den så sæt routeren til at tildele denne ip til maskinen
der skal spille online.

Evt lige undersøg de ting Ding Dong skrev også

Kuruderu

Fra : J@n

Dato : 17-03-05 16:15

----- KLIP ----
> [...]
> maskinen
> der skal spille online.
>
> Evt lige undersøg de ting Ding Dong skrev også

Jeg må skuffe dig, jeg har ikke Webspeed. (Mit første indlæg er lavet på
arb.)

Jeg har StofaNet FlexRate 2Mbit

Det med NAT problemerne, har jeg hørt før.
Det har dog ikke tidligere været et problem herhjemme, når først de rigtige
porte blev åbnet - hvilket de i øjeblikket må siges at være for knægtens
PC - eftersom hans lok. IP er sat til DMZ.

Er i øvrigt ikke sikker på at min router kan det trik med 2 globale IP'er?

/Jan

Fra : Ding-Dong

Dato : 17-03-05 13:50

J@n skrev i en meddelelse
> Håber nogen sidder inde med noget info som kan hjælpe os videre.
Jeg skal prøve:c)
Jeg ved ikke hvornår i har prøvet at joine men de sidste par dage har der
været bøvl med nogen af serverne.
Det betød blandt andet at man ikke kunne gå ind og ændre på sin account og
det betød også at folk 'hang' i lang tid for at komme ind på en server for
derefter at ryge tilbage til start.
Der var også lidt bøvl med det i går og det har ikke været den/de samme
servere hver gang!
Prøv igen i aften og se hvad der kommer ud af det:c)
Med spilsom hilsen

Ding-Dong
< Retaliators > - en dansk wow-guild
www.danishretaliators.dk

Fra : Propellen

Dato : 17-03-05 14:28

"J@n" <viben_01@hotmail.com> skrev
<423971f1$0$745$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> i dk.spil.computer:

> [...]
>frem, men alligevel ender det hver gang med at der står "Disconnected from
>server" er der nogen som ved hvad der kan være galt?

En 3-4 millioner tråde ang. det problem.. Mange tusinde har det
problem. Incl. mig. Sutter max.

http://forums-en.wow-europe.com/board.aspx?forumName=wow-tech-support-en

--
"if you´re a lame brain, then you´re a lame brain. I can't help that"
- Tori Amos

/Prop

Fra : BorreBoy

Dato : 17-03-05 15:48

"Propellen" <Not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse
> "J@n" <viben_01@hotmail.com> skrev
> <423971f1$0$745$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> i dk.spil.computer:

> En 3-4 millioner tråde ang. det problem.. Mange tusinde har det
> problem. Incl. mig. Sutter max.

Også mig. Har ikke kunne komme på i 23 timer nu

Fra : Mikael Schøler

Dato : 17-03-05 16:06

BorreBoy wrote:
> "Propellen" <Not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse

> Også mig. Har ikke kunne komme på i 23 timer nu

Yder de så service i form af refunderet penge/kompensering for online
eller lign for den tid man ikke har kunne komme på?

Fra : BorreBoy

Dato : 17-03-05 16:27

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Yder de så service i form af refunderet penge/kompensering for online
> eller lign for den tid man ikke har kunne komme på?

Jeg er ret ligeglad med de 3 kroner jeg har mistet. Hvis de skulle give
kompensation, så skulle de gi' en måned gratis; men det gør de vel næppe.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 17-03-05 17:22

BorreBoy wrote:
> "Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ret ligeglad med de 3 kroner jeg har mistet. Hvis de skulle give
> kompensation, så skulle de gi' en måned gratis; men det gør de vel næppe.

Det var nu mere princippet i det. Folk mister jo online tid på det.

Fra : J@n

Dato : 17-03-05 21:33

"J@n" <viben_01@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fornuftig ud.
>
> Håber nogen sidder inde med noget info som kan hjælpe os videre.

Her til aften kl. 21:10 var der endelig hul igennem, så nu er knægten
lykkelig.

De ændringer som de har fortaget på login serveren, har åbenbart haft en
gavnlig virkning.

ra http://www.wow-europe.com/en/
Update: We have fixed a bug in the authentication servers. All players
should be able to connect to the game now. Thanks for your patience.

Tak for alle gode forslag og hurtig samt velvilje til at hjælpe.

/Jan