Genstridig motor
Fra : Henning

Dato : 16-03-05 18:56

Øv, hvorfor ku' frosten ikke bare fortsætte

Jeg havde min motor startet både søndag og mandag uden problemer. Nu
vil den bare ikke! Forskellen er, at der i mellemtiden er blevet
tøvejr og fugtigt.
Motoren er en to-takter, 4 cylindre. Der er gnist på tændrørene,
masser af benzin. Jeg har prøvet at sprøjte æter direkte ind i
luftindtaget (kan det passe der er dobbelt luftindtag på sådan en
gammel motor - eller er det kaburatoren?)
Det er ikke lykkedes mig at finde selve kaburatoren - den eneste
erfaring jeg har med mekanisk kaborator er en gammel bilmotor for ~20
år siden, hvor jeg husker man bare sprøjtede Pronto(?) direkte ned i
kaburatoren...
Hvis nu vi antager der er kommet is og dermed vand i kaburatoren -
hvad gør man så, andet end at vente på tørvejr. Kaburatorsprit?

Henning
hsb(at)image.dk