tele2 telefon ikke låst
Fra : Brian Olesen

Dato : 16-03-05 18:41

Hejsa
Vidste du, at nogle af tel2s telefoner ikke er låst.
Fke.s de nye Samsung e700.

Mvh. Brian

åp.s. eller bliver de først låst, når man sætter simkortet i?

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 16-03-05 18:52

Brian Olesen wrote:
> Hejsa
> Vidste du, at nogle af tel2s telefoner ikke er låst.
> Fke.s de nye Samsung e700.

Var min T630 fra Sonofons erhversafdeling heller ikke.

> Mvh. Brian
>
> åp.s. eller bliver de først låst, når man sætter simkortet i?

Vi snakker om simlåst til udbyders net eller simkort ikke? For ja, så
kan du først se om den er låst når et simkort sættes i*

* Ved ikke om der findes en service menu som kan vise dig det...

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://drik-øl.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-03-05 20:57

Hej

> Vi snakker om simlåst til udbyders net eller simkort ikke? For ja, så kan
> du først se om den er låst når et simkort sættes i*

Jo Jo, men jeg mener om den bliver låst, når udbyderens kort indsættes.
Men det gør den ved nærmere eftertanke jo nok ikke. *ggg*

> * Ved ikke om der findes en service menu som kan vise dig det...

Ok det ved jeg heler ikke

Mvh. Brian

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 16-03-05 21:37

Brian Olesen wrote:

> Jo Jo, men jeg mener om den bliver låst, når udbyderens kort indsættes.

Det skulle meget gerne være forudbestemt, så det hjælper ikke noget at
sætte et kort i fra X teleselskab, inden du modtager dit kort fra Y hvis
telefonen er købt af/låst af Y..

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-03-05 22:20

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> wrote in message

> Det skulle meget gerne være forudbestemt, så det hjælper ikke noget at
> sætte et kort i fra X teleselskab, inden du modtager dit kort fra Y hvis
> telefonen er købt af/låst af Y..

Ok så har jeg forstået det rigtigt og den kan altså således godt tage et
kort fra f.eks. Sonofon selvom den er købt med abonement hos Tele2.

Mvh. Brian

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 16-03-05 22:56

Brian Olesen wrote:

> Ok så har jeg forstået det rigtigt og den kan altså således godt tage et
> kort fra f.eks. Sonofon selvom den er købt med abonement hos Tele2.

Njae... Du kan godt sætte det i, men det vil ikke virke. Det jeg ville
frem til var bare, at det ikke gjorde nogen forskel hvilket kort du
satte i først. Resultat ville blive det samme i sidste ende.

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-03-05 23:42

Hej

> Njae... Du kan godt sætte det i, men det vil ikke virke. Det jeg ville
> frem til var bare, at det ikke gjorde nogen forskel hvilket kort du satte
> i først. Resultat ville blive det samme i sidste ende.

Det virker da fint.
Men det havde det så ikke gjort, hvis den havde været låst.

Mvh. Brian
Brian

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-03-05 05:57

"Brian Olesen" <ib@ibsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Det virker da fint.
> Men det havde det så ikke gjort, hvis den havde været låst.

Hvis man skal være helt sikker på at en telefon ikke er sim-låst, skal man prøve
at sætte et helt fremmed kort i den. Det nytter fx ikke at prøve med et
Telmore-kort i en telefon der påstås at være TDC-låst eller med et Tele2- eller
CBB-sim-kort, hvis telefonen påstås låst til Sonofon. Ved disse operationer kan
man højst få sikkerhed for at telefonen er låst, hvis de pågældende
serviceprovideres kort IKKE virker. Hvis de virker, siger det ikke nødvendigvis
noget om, at telefonen IKKE er sim-låst.

Claus

Fra : Brian Olesen

Dato : 19-03-05 01:02

Hej

> [...]
> serviceprovideres kort IKKE virker. Hvis de virker, siger det ikke
> nødvendigvis
> noget om, at telefonen IKKE er sim-låst.

Ja det lyder jo egentlig ganske fornuftigt.

Brian

Fra : Michael Jensen

Dato : 17-03-05 12:42

"Brian Olesen" <ib@ibsen.dk> skrev i en meddelelse
> Fke.s de nye Samsung e700.

E700 er ikke ny, men udgået. Afløses af E330.

Fra : Brian Olesen

Dato : 19-03-05 01:02

Hej

> E700 er ikke ny, men udgået. Afløses af E330.

Lol jo den er. I hvert fald for mig. *ggg*

Brian