Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Download af WMA-filer fra DR.dk
Fra : Holst

Dato : 16-03-05 13:44

Hej!

Jeg håber, jeg er det rette sted.

Her i husstanden er der to computere, nemlig 1) arbejdscomputeren med
internet, men uden ordentlig lyd, og så 2) spillecomputeren med lyd og
det hele, bare ikke internet.

Derfor ville jeg jo lige downloaded Tjenestens 'Hvor Blå Vi Er' fra
http://www.dr.dk/p3/tjenesten, brænde den på en CD og sætte i den anden
computer, så den kunne høres. Men det kunne jeg ikke. Både MSIE og
Firefox starter Windows Media Player og afspiller den. Højreklikker jeg
og vælger "Gem destination som ..." får jeg en fejlmeddelelse. Jeg har
da også opdaget, at der umiddelbart anvendes en mms-protokol og ikke den
normale http-protokol.

Hvordan kan jeg nu downloade denne WMA-fil og gemme den på min harddisk?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-03-05 14:05

Holst wrote:

> Hej!

Hej.

> Derfor ville jeg jo lige downloaded Tjenestens 'Hvor Blå Vi Er' fra
> http://www.dr.dk/p3/tjenesten

Brug denne her <http://sdp.ppona.com/>. Klik 'Open', sæt linket
ind og klik så 'Go'.

Fra : Holst

Dato : 16-03-05 14:38

Lars Stokholm wrote:

> Brug denne her <http://sdp.ppona.com/>. Klik 'Open', sæt linket
> ind og klik så 'Go'.

Tak for linket. Det ser ud til at virke ganske fint, men det er da godt
noget besværligt, hvis man skal downloade en masse. Men det skal jeg
ikke

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-03-05 14:42

Holst wrote:

> Tak for linket. Det ser ud til at virke ganske fint, men det er da godt
> noget besværligt, hvis man skal downloade en masse. Men det skal jeg
> ikke

Ahh, to knapper? :) Det er da ikke så galt. Velbekomme.

Fra : Holst

Dato : 16-03-05 15:21

Lars Stokholm wrote:

> Ahh, to knapper? :) Det er da ikke så galt. Velbekomme.

Nej, men det havde været nemmere, hvis man blot havde kunnet højreklikke
i browseren. Prøvede også ét af deres andre links (Narko), og her var
der jo en ganske masse %20'er, som første lige skulle erstattes med
mellemrum., for det kunne SDP åbenbart ikke finde ud af. Men så man jo
bare lade være med at downloade denne del af satiren - jeg bruger den
alligevel også bare på narko.

Fra : Bo Christensen

Dato : 16-03-05 23:58

Holst skrev:
> Nej, men det havde været nemmere, hvis man blot havde kunnet højreklikke
> i browseren.

I Firefox kan du bruge udvidelsesmodulet FlashGot sammen med flere
forskellige downloadmanagere. Jeg tror ikke den dur med SDP. Hold
fingrene langt væk fra FlashGet (er fuld af adware/spyware). Selv
benytter jeg NetTransport, som dels er freeware og desuden er oversat
til dansk.

Jeg installerede NetTransport og FlashGot p.g.a. problemer med download
af store filer (> 70 MB - et ikke FF relateret udbyderproblem.).
Download af streaming medie var blot en velkommen sidegevinst.

--
Bo