Ghost via en command ?
Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 13:13

Hejsa Alle

Ved ikke helt om denne gruppe er den rigtige, men prøver nu alligevel..

Er der nogle der kender et Ghost program der kan køres via en command og
ikke en GUI ?
Ideer modtages med kyshånd

Mvh
Morten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-03-05 14:07

On Wed, 16 Mar 2005 13:13:29 +0100, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
wrote:

> Er der nogle der kender et Ghost program der kan køres via en command og
> ikke en GUI ?

http://www.feyrer.de/g4u/

-A

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 15:08

> http://www.feyrer.de/g4u/

sorry, skal være til xp ...

Mvh
Morten

Fra : Troels Arvin

Dato : 16-03-05 15:25

On Wed, 16 Mar 2005 15:07:32 +0100, Juel wrote:

> sorry, skal være til xp ...

Har du læst informationerne det site, som Asbjørns link'er til?

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-05 09:09

> Har du læst informationerne det site, som Asbjørns link'er til?

ja har læst det før, hvad er din pointe ?

Mvh
Morten

Fra : Jens U. K.

Dato : 17-03-05 10:36

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message

> ja har læst det før, hvad er din pointe ?

Prøv at læse afsnit 5.1 og 5.2 - (hint: "all of them" og "any").

/Jens Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-05 11:43

> Prøv at læse afsnit 5.1 og 5.2 - (hint: "all of them" og "any").

Hehe i forstår ikke helt, tror det er derfor...

Jeg har brug for et program som jeg kan aktivere inde i winxp, men skal
kunne aktivere det via command-line, og ikke GUI..

Findes der et sådan ? jeg har ikke tænkt mig at rende rundt med en disk i
hånden, og boote op på den hehe

Mvh
Morten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-03-05 13:09

On Thu, 17 Mar 2005 11:42:48 +0100, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
wrote:

> Jeg har brug for et program som jeg kan aktivere inde i winxp, men
> skal kunne aktivere det via command-line, og ikke GUI..

Problemet er, at når Windows kører, har man (programmerne) ikke
(særlig nem) adgang til hardwaren, og derfor kan man ikke lave et
ordentligt image.

Men, ii stedet for at skrive, hvordan du har tænkt dig at bruge det,
så prøv at beskrive, hvad det er for en opgave, du forsøger at løse.

-A

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-05 13:37

> Problemet er, at når Windows kører, har man (programmerne) ikke
> (særlig nem) adgang til hardwaren, og derfor kan man ikke lave et
> ordentligt image.

Den nye Norton Ghost kan (påstår de).. men kan ikke køres som jeg gerne vil
ha det..

> Men, ii stedet for at skrive, hvordan du har tænkt dig at bruge det,
> så prøv at beskrive, hvad det er for en opgave, du forsøger at løse.

Oki, prøver jeg så:

Vi har et SW distributions system, hvor vi scripter os ud af at installere
SW på vores klienter små 4500Stk...
Vi har så nogle få "tunge" maskiner, som er meget komplicerede at
konfigurere, så som sikkerhed ville vi gerne kunne starte et script på de
klienter der så laver en ghost af deres harddisk..
Istedet for at nogle af teknikkerne skal rende rundt med disketter/cd'er...

Var det bedre ?

Mvh
Morten

Fra : Kasper Dupont

Dato : 17-03-05 14:28

Juel wrote:

> [...]
> klienter der så laver en ghost af deres harddisk..
> Istedet for at nogle af teknikkerne skal rende rundt med disketter/cd'er...

Kunne I ikke reboote maskinen og netboote
med g4u eller noget tilsvarende?

--
Kasper Dupont

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-05 14:39

> Kunne I ikke reboote maskinen og netboote
> med g4u eller noget tilsvarende?

Så skal vi ud i at rode med winxp startup men det kan jo blive en mulighed..

Har fundet ud af at Ghost32.exe fra Ghost 8.0 kan køre med command-line, men
laver en

Message: A source volume could not be locked

Mvh
Morten **som kæmper lidt videre**

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-05 14:53

> Message: A source volume could not be locked

nogle der kender en app der kan låse drevet så kun en app kan tilgå det ??

Mvh
Morten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-03-05 21:23

On Thu, 17 Mar 2005 14:39:10 +0100, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
wrote:

> Message: A source volume could not be locked

Det var jo det jeg skrev: Du forsøger at lave en kopi af et drev, der
er i brug, og det er ikke ukompliceret. Derfor forventer den slags
programmer, at man booter til noget, der ikke bruger disken.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-03-05 20:58

On Thu, 17 Mar 2005 13:36:41 +0100, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
wrote:

> Vi har så nogle få "tunge" maskiner, som er meget komplicerede at
> konfigurere, så som sikkerhed ville vi gerne kunne starte et script på de
> klienter der så laver en ghost af deres harddisk..

Når I har lavet jeres komplicered setup, så boot på en disk og lav et
image. Derefter kan I bare lave almindelig backup li'som resten af
verden.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 09:01

> Når I har lavet jeres komplicered setup, så boot på en disk og lav et
> image. Derefter kan I bare lave almindelig backup li'som resten af
> verden.

Niks... det skal laves så det kan gøres med et script..

Mvh
Morten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-03-05 09:56

On Fri, 18 Mar 2005 09:00:39 +0100, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
wrote:

> Niks... det skal laves så det kan gøres med et script..

Hvorfor? Det skal jo kun gøres én gang.

Anyway... Jeg tror, du kommer til at lede meget længe.

-A

Fra : Klaus Larsen

Dato : 16-03-05 18:27

Juel wrote:
> [...]
>
> Ved ikke helt om denne gruppe er den rigtige, men prøver nu alligevel..
>
> Er der nogle der kender et Ghost program der kan køres via en command og

Ja det gør ghost fx

I hvert fald den jeg kender. De nyeste versioner er jeg ikke bekendt med
men de gamle kunne fyres afsted i en dos prompt med parametre for hvad
ghost programmet skulle gøre. Jeg mener det er Symantec der har ghost
softwaren i dag.

Vh

Klaus