Billigste mulighed uden SMS-gejl?
Fra : Bettina

Dato : 16-03-05 09:40

Hejsa,

Jeg kan overhovedet ikke gennemskue markedet - jeg synes, jeg har kigget på
alle selskabers hjemmesider nu, men alle gejler gratis SMS'er/billige MMS'er
så meget op, at man næsten ikke kan grave sig igennem til de andre tilbud og
abonnementsformer inkl. mobil.

Mit krav (dvs. min mands, og hans krav er faktisk mindre end mine, da JEG
insisterer på, at han skal have en mobil nu) er en mobiltelefon uden fast
abonnement, eller i hvert fald så lavt under 100/mnd som man kan komme, men
med noget taletid/selvhenter-agtigt noget, ikke noget særligt med en
milliard gratis SMS'er med eller MMS'er eller hvad der er af fancy tilbud,
vi skal bruge den som en "udvidet personsøger" og derfor er jeg egentlig
også ligeglad med minutpris, da det primært vil drejer sig om opringning TIL
mobilen.

Hvor pokker finder man sådan noget henne? Altså mobil PLUS SIM-kort og det
hele, som de gode, gamle "Startpakker" man kunne købe for 5-7 år siden med
hele pakken klar til at ringe med, blot man havde smidt strøm på mobilen.
Alle tilbud er enten baseret på minimumsforbrug pr. måned som langt
overstiger vores behov eller på, at man får 730.000 SMS'er med i prisen og
resten af 2005 eller sådan noget...er vores ønsker overhovedet bare
tilnærmelsesvist til at finde et sted?
Jeg har overvejet at købe en mobil uden abo på QXL, men da jeg er stået
helt af vognen med at følge med i markedet for et apr år siden, kan jeg slet
ikke se, hvad man skal satse på at byde på, hvis kravene er som de nævnte;
så små som mulige. Der skal kunne sættes håndfri sæt til, der må gerne være
vibrator, men kamera, kalender og alt det der er så evigt ligegyldigt.

På forhåbentligt forhånd tak,
Bettina

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 16-03-05 10:14

Hejsa.

Du har umiddelbart to muligheder:

1. Køb en brugt mobiltelefon i dk.marked.privat.telefon.mobil eller i Den
Blå Avis, og opret derefter et Telmore-abonnement. Det koster dig 7,50 kr.
om måneden hvis ikke du bruger minimumsforbruget, som er 50 kr. i en
sammenhændende periode på 3 måneder.

2. Køb en telefon ved Telekæden med Telia Cash taletid.

Jeg vil anbefale dig 1'eren. En Nokia 3310 eller lignende burde vidst kunne
gøre det.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-03-05 11:33

Jeppe Vestergaard skrev:

snip

> opret derefter et Telmore-abonnement. Det koster dig
> 7,50 kr. om måneden hvis ikke du bruger minimumsforbruget, som er 50
> kr. i en sammenhændende periode på 3 måneder.

Eller vælg www.unotel.dk , der kører uden minimumsforbrug samt med lavere
minut- og sms-pris.
Hans

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-03-05 11:29

"Bettina" <bettina@lundgaards.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

være
> vibrator, men kamera, kalender og alt det der er så evigt ligegyldigt.

Jeg vil da foreslå at du ser på UnoTel www.unotel.dk da du i forhold til
Telmore sparre 100 kr. allerede ved oprettelsen, samtidig er der intet krav
om mindste forbrug og dermed heller ingen straffeafgift. Skal han endeligt
ringe eller sende en SMS er UnoTel 15 øre billigere pr. minut og 4 øre
billigere pr. SMS, så alt i alt en billigere løsning som kører på TDC's net
så dækning og kvalitet fejler intet.

Skulle du finde på at få dig en mobil (hvis du ikke allerede har) kan i
ringe op til hinanden for 25 øre hos UnoTel som hos de fleste andre, men
modsat de fleste andre er selve taletiden gratis så længe begge numre er
tilmeldt under samme administrator.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim

Dato : 16-03-05 11:28

> [...]
> MMS'er
> så meget op, at man næsten ikke kan grave sig igennem til de andre tilbud

Tjae...Køb 2 billige mobiltelefoner. Opret dem sammen på
www.unotel.dk . Så er minutprisen 0kr, billigere kan det vist
ikke gøres.

Mvh, Kim

Fra : Bettina

Dato : 16-03-05 11:54

Hej igen,

Tak for alle de svar, der er kommet. Umiddelbart kan jeg se, jeg vil ligge
lidt nærmere på Telekædens onlinebutik og deres "restebunke", for vi har
nemlig ingen mobiltelefoner i forvejen, og så er mange af de gode tilbud jo
lige pludselig ikke så (umiddelbart) attraktive i forhold til at købe en
helt ny telefon med garanti, nul ridser osv. Og jeg vil gerne købe det til
fødselsdagsgave til min mand, så er der knap så "lejfi'" med en brugt
telefon.

Om et halvt års tid kan jeg så måske få ham til at se det smarte i, at jeg
også skal have en mobil (jeg er den af os, der er mest til gadgets) selvom
jeg er selvstændig med hjemmevirksomhed og derfor næsten altid er
hjemme...og så kan vi kigge på de sjovere tilbud.

Hej igen!
Bettina

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-03-05 10:47

Havde samme behov som dig.

Køb en uden abo, og så meld dig under fanerne hos Unotel. (specielt hvis der
"kun" skal ringes TIL den.)

www.mobilpriser.dk Her kan du hurtigt se priser, tests etc.

Ang, brugt/ridser/gave... jeg købte en samsung x450 (lille klaptlf), 2 mdr
gammel, ser ud som ny, til 540 incl porto
i dk.marked.privat.telefon.mobil. Nypris på mobilpriser.dk=1100. Den er kun
liiige blevet overhalet af én ny model så den er stadig smart og rap.

Så der ér altså penge at spare, på at købe brugt. Specielt hvis det ikke
absolut skal være seneste skrig.

/jim