pull-down menu
Fra : Ninzen

Dato : 25-05-01 22:37

Hej

Jeg vil gerne lave en menu hvor undermenuerne kommer frem ved mouse-over.
Er jeg så nødt til at lave undermenuerne som gif-filer?

Egentlig opgav jeg det næsten, og ville i stedet lave undermenuen som
pull-down valg i en <TD> for sig selv.
Men her virker mine links ikke i pull-down menuen.
Hvor er fejlen i følgende:

<option value="one" selected>Valg1</option>
<option value="two" selected>Valg2</option>
<option value="three" selected>
</select></td>

Jeg er kørt fast, kan nogen hjælpe?

--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-05-01 22:49

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote in message news:9emj9l$mq$1@sunsite.dk...
> <option value="one" selected>Valg1</option>
> <option value="two" selected>Valg2</option>
> <option value="three" selected>
> </select></td>
>
> Jeg er kørt fast, kan nogen hjælpe?
Du kan ikke lave html-kode inde i en option - altså ingen link :(

Du bliver nødt til fx at finde en javascript-løsning..

--
Best regards/Med venlig hilsen
Martin Petersen

NOTE: There is no TREE in my address

Fra : Ninzen

Dato : 25-05-01 22:57

"Martin Petersen" <martin@fyrreTREEklitten.dk> skrev

> Du kan ikke lave html-kode inde i en option - altså ingen link :(
>
> Du bliver nødt til fx at finde en javascript-løsning..

Tak - det frygtede jeg.

--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-05-01 23:00

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote in message news:9emke3$2nd$1@sunsite.dk...

> "Martin Petersen" <martin@fyrreTREEklitten.dk> skrev

> Tak - det frygtede jeg.
Du kan selvfølgelig lave en selectbox hvor et valg medfører en ny side.
Prøv at se under 'Resultater > Resultatlister' på:
http://www.oddernettet2.dk/odderatletik

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-05-01 23:12

"Martin Petersen" <martin@fyrreTREEklitten.dk> wrote in message
> Du kan selvfølgelig lave en selectbox hvor et valg medfører en ny side.
> Prøv at se under 'Resultater > Resultatlister' på:
> http://www.oddernettet2.dk/odderatletik
Hmm, det var ikke lige det rigtige. Prøv det her:
<form>
<select onChange="if (url=this[this.selectedIndex].value)
window.location=url;">
<option value="">Vælg en søgemaskine</option>
<option value="http://www.altavista.com">Altavista
<option value="http://www.google.com">Google
<option value="http://www.hotbot.com">Hotbot
</select>&nbsp;
</form>

Fra : Ninzen

Dato : 25-05-01 23:32

"Martin Petersen" <martin@fyrreTREEklitten.dk> skrev

Prøv det her:
> [...]
> <select onChange="if (url=this[this.selectedIndex].value)
> window.location=url;">
> <option value="">Vælg en søgemaskine</option>

Det tror jeg faktisk jeg kan bruge.
Er der noget om at forms altid skal have absolutte links?
Så skal jeg faktisk uploade siden for at prøve det af?
Ellers tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-05-01 23:33

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote in message news:9emmg3$6bo$1@sunsite.dk...
> Er der noget om at forms altid skal have absolutte links?
> Så skal jeg faktisk uploade siden for at prøve det af?

Nej du kan sagtens bruge relative links som f.eks:
<option value="/index.htm">Til forsiden</option>

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Ninzen

Dato : 25-05-01 23:44

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> skrev

> Nej du kan sagtens bruge relative links som f.eks:
> <option value="/index.htm">Til forsiden</option>

Fedt, det virker. Tak til jer.
Så nu skal jeg bare til ændre de grimme pull-down-bokse.

--
Venlig hilsen Ninzen