VCN via tlf
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 13:40

Hej er der nogen der har erfaringer med at fjernstyre pc'en (VCN) med
mobilen via bluetooth eller skal det gå gennem GPRS ?
Hvilke mobiler bruger i til formålet ?

--
Mvh.
Martin Larsen

mjl snabela mjl dot dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 09:55

Jeg troede der sad nogle "eksperter" her inde ? Tager jeg fejl ?

Hvilken gruppe skal jeg så henvende mig i ?

Mvh.
Martin

Fra : Zulu

Dato : 16-03-05 11:06

> [...]
> Hej er der nogen der har erfaringer med at fjernstyre pc'en (VCN) med
> mobilen via bluetooth eller skal det gå gennem GPRS ?

Du skal bruge både BT og GPRS.
BT til at forbinde din PC med telefonen og GPRS til at forbinde telefonen
til internettet.

Jeg har selv lige siddet og kørt VNC (det hedder ikke VCN), via BT og GPRS
på min bærbare og (som GPRS generelt) så kører det meget langsomt. Forvent
ikke mere end 2-3 KB/s.

Hvis du vil kører VNC-klienten direkte på din telefon, skal du, så vidt jeg
ved, over i en med Windows Mobile af en art, og så skal du, hvis du har
PC'en i umiddelbar nærhed, kører BT til den. Så vil det også gå noget
hurtigere end med GPRS.

Zulu

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-03-05 18:55

Hej
Nogle smartphones og telefoner kan muligvis fjernstyre andre enheder.
Det skal nok være en telefon baseret på Microsoft så. I hvert fald hvis du
skal kunne bruge nogle af programmerne til en pda.

Mvh. Brian

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 16-03-05 15:47

I meddelse: 4236d7bb$0$29272$14726298@news.sunsite.dk,
griflede Martin Jakob Larsen:
> Hej er der nogen der har erfaringer med at fjernstyre pc'en (VCN) med
> mobilen via bluetooth eller skal det gå gennem GPRS ?
> Hvilke mobiler bruger i til formålet ?

Nu er jeg ikke helt sikker på om det er det du mener, men kig her:
http://www.lim.com.au/PuppetMaster/

Med det kan man fjernstyre computeren over mobilen. Man kan bruge næsten en
hvilken som helst mobil, bare den har mulighed for Java. Jeg selv bruger det
med min Nokia 6230, og det virker glimragende..

Hygge...
Daniel