Blokere bestemte JavaScripts i Firefox?
Fra : Thomas Riis Hansen

Dato : 14-03-05 22:06

Hej

Er der på nogen måde mulighed for, eventuelt vha. en extension eller
nogle ændringer i user.js/userContent.css, at disable eller blokere for
bestemte JavaScripts på en webside, i Firefox? Jeg tænker specielt på de
scripts der får teksten i titelbar'en til at scrolle. De er simpelthen
til at få lange løg af.

--
Thomas Riis Hansen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-03-05 22:17

"Thomas" == Thomas Riis Hansen <t_r11s@v1p.cyb3rc1ty.dk> writes:

> [...]
> for bestemte JavaScripts på en webside, i Firefox? Jeg tænker specielt
> på de scripts der får teksten i titelbar'en til at scrolle.

Edit -> Preferences -> Web Features -> Enable Javascript (Advanced)
-> fjern flueben i Change Status bar text.

(Med alle mulige forbehold for om du har en dansk udgave)

> De er simpelthen til at få lange løg af.

Purløg er da ellers godt.

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : Thomas Riis Hansen

Dato : 14-03-05 22:53

Anders Wegge Jakobsen wrote:
> Edit -> Preferences -> Web Features -> Enable Javascript (Advanced)
> -> fjern flueben i Change Status bar text.
>
> (Med alle mulige forbehold for om du har en dansk udgave)

Det har jeg gjort, men det er ikke statusbaren jeg mener. Det er selve
browserens titellinie, hvor <title> indholdet vises. Et konkret eksempel
ses på www.attention8.dk (der går lige et par sek. inden den går igang
med at scrolle.)

> Purløg er da ellers godt.
:)

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-03-05 23:01

> [...]

> konkret eksempel ses på www.attention8.dk (der går lige et par
> sek. inden den går igang med at scrolle.)

Ahh, der var jeg ikke opmærksom nok. Det kan jeg desværre ikke hjælpe
dig med.

Fra : Kristian Thy

Dato : 16-03-05 18:52

Thomas Riis Hansen wrote:
> Det har jeg gjort, men det er ikke statusbaren jeg mener. Det er selve
> browserens titellinie, hvor <title> indholdet vises. Et konkret eksempel
> [...]

Det er da noget af det mest tænderskærende åndssvage jeg længe har set.
"Opmærksomhedsbureau", jo tak. De går tilsyneladende efter devisen "al
opmærksomhed er god opmærksomhed"!

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

Fra : Henrik Gemal

Dato : 15-03-05 09:14

Thomas Riis Hansen wrote:
> [...]
> bestemte JavaScripts på en webside, i Firefox? Jeg tænker specielt på de
> scripts der får teksten i titelbar'en til at scrolle. De er simpelthen

Der er desværre ikke nogen måde at slå JavaScript fra for enkelte sites
eller slå enkelte JavaScript funktioner fra. Jeg ville dog tror at det
kunne laves vha en extension.

Prøv evt at spørge efter sådan en extension her:
http://forums.mozillazine.org/viewforum.php?f=19

Det kunne jo være der var en eller anden der gad lave den, hvis andre
også havde lign behov.

--
Henrik Gemal
Mozilla Evangelist

Mozilla Blog with news, devinfo, links, etc:
http://gemal.dk

Fra : Thomas Riis Hansen

Dato : 15-03-05 16:59

Henrik Gemal wrote:
> Prøv evt at spørge efter sådan en extension her:
> http://forums.mozillazine.org/viewforum.php?f=19

Tak, det vil jeg prøve på et tidspunkt.
I øvrigt, er XUL svært at gå til? Og hvilke gode sites findes der om emnet?

--
Thomas Riis Hansen