Melde sin telefon stjålet
Fra : Jakob

Dato : 14-03-05 21:24

Hej!

Hvis man har fået sin telefon stjålet, hvordan får man den så spærret?
Der sidder et taletidskort uden de store penge i den, så det er ikke så
slemt, men er der ikke noget med at man kan melde den stjålet, så de (hvem
er de forresten?) spærrer den v.h.a. EMEI-nummeret?
Hvordan gør man? Skal man ringe til politiet ellere til operatøren (her:
TDC) og oplyse nummeret?

--
Hilsen Jakob

Fra : Hauge

Dato : 14-03-05 21:41

Hejsa
Jakob wrote:
> Hvordan gør man? Skal man ringe til politiet ellere til operatøren
> (her: TDC) og oplyse nummeret?

Begge steder, operatøren for at lukke kortet, hvilket jo egentligt er
ligegyldigt ved taletid, men så i hvert fald for at de får meldt fonen
stjålet i systemet. Og politiet, som man jo normalt skal gøre ved tyveri.

/Hauge

Fra : Morten Skov Nielsen

Dato : 14-03-05 22:55

ja især til politiet jeg har faktisk hørt at de sender sms ud til nummeret
at de lige så godt kan aflevere den ellers bliver den lukket.

Fra : Calle.

Dato : 14-03-05 23:49

Morten Skov Nielsen wrote:
> ja især til politiet jeg har faktisk hørt at de sender sms ud til
> nummeret at de lige så godt kan aflevere den ellers bliver den lukket.
Mon ikke man har sat sit eget kort i, og så er nummeret ikke det samme. Ved
godt at teleselskaberne kan se hvilket kort der bruges på hvilken EMEI, men
har endnu ikke hørt det blir brugt
--
Calle.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-03-05 00:01

"Morten Skov Nielsen" <mrc@sport.tdcadsl.dk> wrote in

> ja især til politiet jeg har faktisk hørt at de sender sms ud
> til nummeret at de lige så godt kan aflevere den ellers bliver
> den lukket.

Er det ikke i Holland de gør det ?

--
Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 15-03-05 07:30

> Begge steder, operatøren for at lukke kortet, hvilket jo egentligt er
> ligegyldigt ved taletid, men så i hvert fald for at de får meldt fonen
> stjålet i systemet. Og politiet, som man jo normalt skal gøre ved tyveri.

Lige så der ikke er nogen tvivl: operatøren melder ikke telefonen som sådan
stjålet. De lukker kun SIM-kortet, og erklærer det for bortkommet. Kun
politiet kan tilføje et IMEI-nummer i EIR-databasen.

Det var sikkert også det du mente, men det kan misforstås .

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jakob

Dato : 15-03-05 12:53

> [...]
> politiet kan tilføje et IMEI-nummer i EIR-databasen.
>
> Det var sikkert også det du mente, men det kan misforstås .

Tak for svarene.

--
Hilsen Jakob