Hjælp!!!
Fra : Mus

Dato : 14-03-05 20:35

Min kære hund er syg.

For 4-5 dage siden begyndte han pludselig at kaste voldsomt op. Det varede i
ca 1½ døgn. Siden da har han drukket meget og savlet meget.
Hans appetit fejler intet og han virker også glad. Ingen forandring at spore
i hans sind.

I dag bemærker vi så at han pludselig er skæv i hovedet. Hans "mundflæsk" -
ja eller havd man kalder det - "læberne" på en boxer, hænger meget i den ene
side. Han savler meget fra denne side. Og når han spiser falder maden ud.
Han går også en smule skævt - ikke voldsomt.

Vi tænker jo både hjerneblødning og kræft - men måske også en virus.
Er der nogen der har nogle erfarringer at øse af?
Vi ringer til dyslægen i morgen.

Vi er bund ulykkelige. Håber på det bedste men frygter det værste. Heldigvis
er han glad og virker ikke til at have ondt.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 14-03-05 21:06

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Heldigvis
> er han glad og virker ikke til at have ondt.

Min første boxer fik symptomer som du beskriver, og blev ret hurtigt
dårligere,
han havde fået en svulst i hjernen.

men det kan også være en lammelse af en art, måske ballancecentret,
forårsaget af virus?, går han skævt til samme side som ansigtet hænger?

godt at du kontakter dyrlægen, giv lige lyd fra dig når du har talt med
ham/hende!

mange held og lykke hilsner fra marie

Fra : Mus

Dato : 14-03-05 21:37

> [...]
>
> men det kan også være en lammelse af en art, måske ballancecentret,
> forårsaget af virus?, går han skævt til samme side som ansigtet hænger?

Ja det er den samme side.
Han har en fin appetit og ja så vil han gerne lege, men vi prøver at holde
ham i ro - men det er jo svært med en Boxer!

> godt at du kontakter dyrlægen, giv lige lyd fra dig når du har talt med
> ham/hende!
>
> mange held og lykke hilsner fra marie

Tak

LN

Fra : Pwh

Dato : 14-03-05 21:57

> mange held og lykke hilsner fra marie

Også held og lykke til Gizmo herfra.

/Jens

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 14-03-05 23:16

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Min kære hund er syg.

Æv hvor trist, rigtig god bedring med ham

Jeg ville nu nok ikke vente til i morgen, men se at få ringet til dyrlægen
med det samme

Held og lykke med ham

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Mus

Dato : 14-03-05 23:44

Bolette Nielsen <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42360d29$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
>
> Æv hvor trist, rigtig god bedring med ham
>
> Jeg ville nu nok ikke vente til i morgen, men se at få ringet til dyrlægen

Ja vi har også talt om det, men hvad kan dyrlægen egentlig stille op??

tænker du på det kan være noget specielt, hvor det skal gå stærkt?

Vi har talt om vi vil have ham røntgenfotograferet i morgen, for at se om
det er en knude eller en hjerneblødning. Det er desværre en af de to ting vi
tror det er. Kender ikke andre virusser end borreliose der lammer den ene
side. Og tæger er der jo ikke rigtigt nogen af nu.

LN

Fra : Mus

Dato : 14-03-05 23:46

> [...]
>
> Æv hvor trist, rigtig god bedring med ham
>
> Jeg ville nu nok ikke vente til i morgen, men se at få ringet til dyrlægen

Han får lov at sove i sengen i nat. Lige midt i mellem os.
Det bette pus.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 07:29

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse news:4235e4b0$0$58895

> Vi tænker jo både hjerneblødning og kræft - men måske også en virus.
> Er der nogen der har nogle erfarringer at øse af?
> Vi ringer til dyslægen i morgen.

Hej Mus !

Trist at Gizmo er blevet syg.
Jeg har desværre ikke lige noget sikkert bud på, hvad han kan fejle.
Da Buffy blev syg med hjernehindebetændelse, kunne hun slet ikke kende os og
hun fik også 2 voldsomme krampeanfald, inden vi nåede til dyrlægen. Deudover
savlede hun en masse.
Ved epilepsianfald, savler hunden som regel en masse, men den vil også blive
fraværende i sin opførsel, hvilket det jo ikke lyder som om Gizmo er.

Regner med at du melder tilbage, når i har været hos dyrlægen ?
God bedring med Gizmo.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Mus

Dato : 15-03-05 08:43

Buffy <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4236813e$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> fraværende i sin opførsel, hvilket det jo ikke lyder som om Gizmo er.
>
> Regner med at du melder tilbage, når i har været hos dyrlægen ?

Tak skal du have
Og til alle der ikke har set mit pragteksemplar af en hund, så ligger den jo
på din side under Boxer
Vi har en tid hos dyrlægen her kl 8:45

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 15-03-05 08:57

> Tak skal du have
> Og til alle der ikke har set mit pragteksemplar af en hund, så ligger den
> [...]
------------------------------------
han er lækker!!!

og jeg har da også håbet på at få lov at hilse på jer ved gruppe Ishøj`s
udstilling i maj??! Loui skal udstilles for første gang, så det havde da
været sjovt at sige dav ogvovov, hvis i da kommer?!

håber på det bedste for jer i dag!

mvh. marie og damkjærs loui

Fra : Mus

Dato : 15-03-05 10:07

Mus <Bastian@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4235e4b0$0$58895$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
Heldigvis
> er han glad og virker ikke til at have ondt.

Så er vi hjemme fra dyrlægen igen. Han fik taget en masse blodprøver.
Dyrlægen mente det var en hjerneblødning men kunne ikke udelukke det var
kræft. Derfor fik han taget blodprøver. Vi får svaret på fredag.

Nu skal han holdes lidt i ro den næste tid. Lidt svært med en Boxer

LN

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 10:19

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse news:4236a30a$0$58899

> Så er vi hjemme fra dyrlægen igen. Han fik taget en masse blodprøver.
> Dyrlægen mente det var en hjerneblødning men kunne ikke udelukke det var
> kræft. Derfor fik han taget blodprøver. Vi får svaret på fredag.

Øv, det er hårdt, når man skal vente så længe på et svar...
Har dyrlægen også testet for ham for hundesyge ? Det blev Buffy testet for,
da hun var syg. Hunden kan godt få det, selvom den er vaccineret. Vi blev
dengang bedt om, at holde Buffy fra andre hunde, indtil hendes blodprøver
kom tilbage.

Hvordan kan dyrlægen behandle det, hvis det er en hjerneblødning ?
Kunne ikke finde noget om det på netdyredoktor.
Til gengæld skriver de nu noget om hjernehindebetændelse / menigitis. Jeg
skrev til dem og brokkede mig over, at det manglede dengang Buffy blev
syg...

> Nu skal han holdes lidt i ro den næste tid. Lidt svært med en Boxer

Det er da godt, at han stadig er frisk og frejdig, selvom det selvfølgelig
gør det svært, at holde ham i ro.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Mus

Dato : 15-03-05 11:51

> Øv, det er hårdt, når man skal vente så længe på et svar...
> Har dyrlægen også testet for ham for hundesyge ?

Nej han har ikke testet ham for hundesyge. Giver det disse symptomer?
Han var ret sikker på det var enten kræft eller hjernebødning.
Håber bare ikke det er kræft.

> [...]
> dengang bedt om, at holde Buffy fra andre hunde, indtil hendes blodprøver

Vi har også holdt ham fra andre hunde, da han jo kastede op for en lille
uges tid siden

> Hvordan kan dyrlægen behandle det, hvis det er en hjerneblødning ?

Der er ingen behandling. Vi må bare håbe der ikke kommer flere.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 13:13

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse news:4236bb8a$0$58972

> Nej han har ikke testet ham for hundesyge. Giver det disse symptomer?

Det kan vist give mange symptomer, som regel diarre m.m, men det kan også
sætte sig på hjernen, fik vi af vide af vores dyrlæge. Derfor testede de
Buffy - også selvom hun var vaccineret.

> Han var ret sikker på det var enten kræft eller hjernebødning.
> Håber bare ikke det er kræft.

Nej, kræft er noget grimt noget, både for dyr og mennesker....

> Der er ingen behandling. Vi må bare håbe der ikke kommer flere.

Sådan som han har det nu, kan han vel også have et normalt liv og hans
symptomer kan måske også langsomt forsvinde igen.
Jeg krydser fingre for, at i kan få nogle gode år, sammen med Gizmo endnu...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : fam. Ager

Dato : 15-03-05 10:57

> [...]
> kræft. Derfor fik han taget blodprøver. Vi får svaret på fredag.
>
> Nu skal han holdes lidt i ro den næste tid. Lidt svært med en Boxer

jeg synes at det er lang tid at vente til fredag!!!
hvad vil blodprøverne kunne afsløre?

godt i kom afsted!

mange hilsner fra marie

Fra : Mus

Dato : 15-03-05 11:55

fam. Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4236b155$0$80889$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> jeg synes at det er lang tid at vente til fredag!!!
> hvad vil blodprøverne kunne afsløre?
>
> godt i kom afsted!
>
> mange hilsner fra marie

Ja jeg synes også det er lang tid. Blodprøverne vil afsløre om der er en
kræftknude.

Uha det bliver grimt på fredag. Håber det bedste.
Boxere har jo en høj smerte tærskel så hvis det er kræft vil det være så
svært at fornemme hvornår det er slut.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 15-03-05 12:12

> Uha det bliver grimt på fredag. Håber det bedste.
> Boxere har jo en høj smerte tærskel så hvis det er kræft vil det være så
> svært at fornemme hvornår det er slut.
>
> LN

tro mig, hvis det er en kræftknude, vil du ikke være i tvivl om, hvornår det
er slut!.

Samson, startede som du beskriver, dog ikke med opkast. efter en uges tid
sådan, med vinglen rundt, stod på hovedet når han skulle spise osv. men glad
som han plejede. blev han meget hurtig rigtig dårlig, på få dage mistede han
hørelse og synet, og var faktisk lidt af en grøntsag.han søgte mig hele
tiden, kunne lugte og fornemme mig.så jeg fulgte ham ud og tisse, og vi
tøffede små bitte ture, hvor han gik klinet op ad mig, stadig virkede han
glad, men meget meget "langt væk"
den sidste aften han levede, sad jeg med ham på skødet..selvfølgelig
ikk`(-: og der blev jeg fyldt med en sikkerhed for, at det var slut, og det
var det rigtige at gøre. det pinte mig at se ham sådan. for det er ikke et
boxerliv, glad eller ej!.
dyrlægen kom ud morgenen efter, og Samson sov ind på skødet af mig. han blev
knap 12. og jeg græder sgu stadig over den dejlige hund...

men det jeg vil med det her, er at du vil ikke være i tvivl, hvis det er en
knude, svulst, i hovedet, og hvornår det er slut, for knuden vil trykke på
"kontakterne" i hovedet, så kroppen ikke virker som den skal.

jeg kender ikke til hjerneblødninger, andre end dem der er helt normale for
boxerne..GG!,
så lad os håbe at det "bare" er sådan en.og sidelammelsen kan han jo godt
leve med!, så længe han fungerer og er glad!.

nævnte du borrelia for dyrlægen?, for selv om der ikke er sådanne bæster i
øjeblikket, kan han godt have fået infektionen i efteråret, som så viser sig
nu. - blot en tanke!.

mange tanker herfra!

marie

Fra : Mus

Dato : 15-03-05 12:51

fam. Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4236c2e0$0$80887$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> tro mig, hvis det er en kræftknude, vil du ikke være i tvivl om, hvornår
det
> er slut!.

Med gizmos mor var der meget tvivl. Hun døde af kræft.
Var glad og frisk og legede. Hun mistede lift appetitten men kunne let
lokkes med lækre ting.
Hun havde det godt den ene dag - næste dag peb hun i en uendelighed og ja
der synes jeg jo man har været for sent ude med aflivningen, men det var
svært at se at det ville vende fra dag til dag. Skrækkeligt.

Det tog 4 uger fra hun var super glad og spiste normalt - absolut intet at
mærke til hun fra den ene dag til den ene skreg af smerte.

Men det var heller ikke en kræftknude i hjernen. Det er nok noget andet.

> [...]
det
> var det rigtige at gøre. det pinte mig at se ham sådan. for det er ikke et

Nej det er ikke et boxerliv.

> dyrlægen kom ud morgenen efter, og Samson sov ind på skødet af mig. han
blev
> knap 12. og jeg græder sgu stadig over den dejlige hund...

Ja det er grimt at miste en god ven.

> [...]
> "kontakterne" i hovedet, så kroppen ikke virker som den skal.
>
> jeg kender ikke til hjerneblødninger, andre end dem der er helt normale

Ja det er de jo he he. For 14 dage siden fik Gizmo fat i en sækkestol. Der
er mange kugler i sådan en - rigtig mange.
Han havde den i næsen og ørerne - overalt. Sengen for fyldt med dem. vi
finder nok stadig nogle kugler om flere måneder. Men ingen tvivl om at Gizmo
har moret sig og vi fik nu også et grin. Han er 8 år så du har noget i vente
med den lille dreng hæ hæ.

> så lad os håbe at det "bare" er sådan en.og sidelammelsen kan han jo godt
> leve med!, så længe han fungerer og er glad!.

Ja håber - af to onder - at det er en hjerneblødning og han ikke får flere.
For han vil godt kunne fungere sådan som han er nu. De er jo gode til at
tilpasse sig.

> [...]
> øjeblikket, kan han godt have fået infektionen i efteråret, som så viser

Nej nævnte det ikke. Da vi havde beskrevet hvad der var sket sagde han
straks hvad han mente det var.
Spurgte om det kunne være en virus eller infektion. Han sagde ud fra det i
beskriver, så tror jeg det ikke. Alt tyder på enten kræft eller
hjerneblødning. Men det var jo også de to ting vi desværre selv havde i
tankerne.

vi venter familieforøgelse her om ca 5 uger og vil så gerne opleve Gizmo med
den lille ny i familien. Han elsker simpelthen børn. Tror han vil være
super.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 15-03-05 13:00

> [...]
> Gizmo
> har moret sig og vi fik nu også et grin. Han er 8 år så du har noget i
----------------------------------

*GGGGGGGGGGGGGGGGGG* se det er humor!!!, jeg har kun som sammenligning
oplevet en pude fyldt med dunfjer, blive spredt for alle vinde...
ja, jeg har sikkert mange sjove ting i vente med lømlen... han arter sig
faktisk eksemplarisk, alderen taget i betragtning..GGGG, har kun splittet
sin skummadras ad...(-: ellers ingen problemer. selvfølgelig skal han
liiiige prøve grænser af ind i mellem, men det er i småtingsafdelingen...

> [...]
> med
> den lille ny i familien. Han elsker simpelthen børn. Tror han vil være

------------------------------

det kan jeg da godt forstå!, de er altså sjove med små børn!. nogle fra
vennekredsen, som også har boxer, har en lille gut på et halvt år, og der
plejer gerne at være kamp om pladsen ved siden af den lille babygut,når de
eller vi er på besøg... GGGG.
vi har selv 3 unger fra 3 - 9 år, så loui har noget at se til...(-:

mht. kræft og smerter, så tror jeg oprigtigt ikke at Samson havde ondt!, jeg
tror simpelthen at hans nerver blev lammede efterhånden, han virkede slet
ikke forpint på den måde. men jeg tror også at det er forskelligt hvordan
forløbet er, alt afhængigt af, hvor kræften sidder.

hører gerne nyt!!!

mvh, marie

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 15-03-05 10:43

> [...]
> ca 1½ døgn. Siden da har han drukket meget og savlet meget.
> Hans appetit fejler intet og han virker også glad. Ingen forandring at

Det er sikkert ikke så slemt som det ser ud. Så når den er kommet så
pludseligt, så er mit gæt....En kæmpe byld. Er det tilfældet, så se af at
komme i behandling, så den kan krympe noget, inden der går hul. Det er
nemlig ikke lige den bedste appetitvækker før morgenmaden ..

M.V.H.....Benny..

Fra : LL

Dato : 15-03-05 11:11

> [...]
> komme i behandling, så den kan krympe noget, inden der går hul. Det er
> nemlig ikke lige den bedste appetitvækker før morgenmaden ..

Byld? Hvor skal den byld side? Jeg mener, en byld der får hunden til at
blive delvis lam i den ene side? Mener du at den sidder indvendigt, eller
hvad?

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-03-05 10:51

"LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> at
>
> Byld? Hvor skal den byld side? Jeg mener, en byld der får hunden til at
> blive delvis lam i den ene side? Mener du at den sidder indvendigt, eller
> hvad?

Det kan de sagtens gøre, og hvad endnu værre er, de kan blive megastore, og
komme meget pludseligt. Jeg har en gang prøvet, at min hund så normal ud om
aftenen, men næste morgen, havde den en udposende byld, som vi anslog til,
ikke under 5 Kg.... Se det var da en byld, man kunne tage og føle på, og den
sad på den ene side af hovedet, så den kunne heldigvis bare pose udad.
Sidder den langt tilbage i hovedet, så må guderne vide, hvad den kan trykke
på, og så er lammelser jo ikke utænkelige, så er dyrlægen ikke sikker, ville
jeg foreslå en kraftig antibiotika kur. Så vil du ret hurtigt få et
fingerpeg, for med lidt held, aftager lammelserne i takt med at bylden
bliver mindre.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 16-03-05 11:50

Benny Mortensen 9380 <wrapup1@kittymail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:423802fb$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> jeg foreslå en kraftig antibiotika kur. Så vil du ret hurtigt få et
> fingerpeg, for med lidt held, aftager lammelserne i takt med at bylden

Han har ikke og har ikke haft feber. Nu ser vi hvad blodprøverne viser på
fredag og trykker tommelfingre for at det ikke er en svulst.

LN

Fra : Mus

Dato : 15-03-05 11:57

Benny Mortensen 9380 <wrapup1@kittymail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4236afa9$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> komme i behandling, så den kan krympe noget, inden der går hul. Det er
> nemlig ikke lige den bedste appetitvækker før morgenmaden ..

En byld øh hvad mener du? I hovedet?

LN

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-03-05 13:06

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Min kære hund er syg.

Godt i kom til lægen med ham. Det gør mig ondt at det nok enten er det ene
eller det andet, men det er jo ikke sikkert det er så slemt, vi krydser i
hvert fald fingre og poter for at alt går godt.

Gir' du os en melding på fredag når du ved noget?

God bedring

Knus Nicki og Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Mus

Dato : 15-03-05 14:59

Bolette Nielsen <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4236cfac$0$80881$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> hvert fald fingre og poter for at alt går godt.
>
> Gir' du os en melding på fredag når du ved noget?

Det kan du tro.

tak for deltagelsen

LN