Rippe film til Nokia 6230
Fra : Per

Dato : 14-03-05 15:36

Hej NG!

Er der nogen der har erfaringer med, at rippe f.eks. en dvd film - så den
kan ses på en mobiltelefon. I dette tilfælde en Nokia 6230.

Jeg tænkte på at ligge nogle musikvideoer ind på telefonen.

Hvilket program bruger I?

Er det overhovdet muligt at rippe til så ringe en kvalitet 128x128 og hvad
skal framraten være?

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-03-05 20:32

Per skrev:

> Er der nogen der har erfaringer med, at rippe f.eks. en dvd film - så
> den kan ses på en mobiltelefon. I dette tilfælde en Nokia 6230.

Der er en masse gode guides her:
http://www.expansys.com/forumthread.asp?code=108417&thread=1654&man=NOKIA

Ellers er http://www.videohelp.com altid en god ven, når der arbejdes med
video.

> Hvilket program bruger I?

Jeg bruger Smart Ripper, VirtualDub og Xilisoft 3GP Video Converter.

> Er det overhovdet muligt at rippe til så ringe en kvalitet 128x128 og
> hvad skal framraten være?

Ja, det er bestemt muligt, men resultatet falder selvfølgelig ikke i alles
smag. Opløsningen er ikke 128x128, men 128x96 (4:3), og frameraten er 15
fps.

--
Mvh. Peter

Fra : Per

Dato : 15-03-05 08:32

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> smag. Opløsningen er ikke 128x128, men 128x96 (4:3), og frameraten er 15

Hej Peter!

1000 tak for svar - det var jo lige til at gå til - jeg kendte ikke den
funktion som Nokia Playeren har med at konvertere til 3GP formatet.

Men det virker perfekt

Tak for hjælpen.

Mvh. Per!

Tak