e-safekey og firefox
Fra : Sven

Dato : 14-03-05 00:13

Nå, det bliver vist et meget kort forsøg med firefox. Min netbank (BG-bank)
installerer ikke e-safekey i denne browser, og dermed virker mit login ikke.
Kan det løses? Ellers er det tilbage til IE6 igen

Sven

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-03-05 00:37

Sven skrev:

>Nå, det bliver vist et meget kort forsøg med firefox. Min netbank (BG-bank)
>installerer ikke e-safekey i denne browser, og dermed virker mit login ikke.
>Kan det løses?

Det ved jeg ikke.

>Ellers er det tilbage til IE6 igen

Der er to andre muligheder:

1. Skift til Jyske Bank. Det virker med alle browsere på alle
systemer.

2. Brug Firefox som din standardbrowser og træk så Intern
Exploder op af skuffen når du skal bruge din netbank. Den kan jo
alligevel ikke afinstalleres.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-05 10:11

Bertel Lund Hansen skrev:

> 1. Skift til Jyske Bank. Det virker med alle browsere på alle
> systemer.

Der er efterhånden mange banker der understøtter Firefox - og det er
bestemt ikke alle der som Danske Bank/BG Bank bruger en anden type
løsning til ikke-IE-browsere.

Jeg har selv prøvet Lån og Spar Bank og Nordea, og jeg mener også at
Sydbank skulle virke fint med Firefox.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : "reg

Dato : 14-03-05 00:39

Sven wrote:
> Nå, det bliver vist et meget kort forsøg med firefox. Min netbank (BG-bank)
> installerer ikke e-safekey i denne browser, og dermed virker mit login ikke.
> Kan det løses? Ellers er det tilbage til IE6 igen

ActivCard

--
reg

Fra : Sven

Dato : 14-03-05 00:43

> ActivCard

Ja, og hvad er det? Det kan i hvert flad ikke bruges med mit login og
password??

Sven

Fra : "reg

Dato : 14-03-05 01:16

Sven wrote:

> Ja, og hvad er det? Det kan i hvert flad ikke bruges med mit login og
> password??

--snip--

Introduktion
ActivCard er en slags lommeregner, som kan beregne engangskoder. Det
giver maksimal sikkerhed, når det gælder om at beskytte vigtig og
fortrolig information.

Pas godt på dit ActivCard. Det er lige så personligt og værdifuldt som
dine bankkort.

Fakta om ActivCard

ActivCard erstatter statiske koder med dynamiske otte-cifrede koder (100
mio. mulige koder).

Tre-trins sikkerhed, bruger-id, pinkode og otte-cifret adgangskode for
at logge på.

ActivCard er i kreditkortstørrelse og har lang batteri-levetid.

--snip--

Hvis du vil vide mere: http://www.bgbank.dk/privat

--
reg

Fra : Sven

Dato : 14-03-05 04:27

> [...]
> logge på.
>
> ActivCard er i kreditkortstørrelse og har lang batteri-levetid.

Hmmm, ja, det ser vældigt fint ud, men hvorfor dog ikke bare understøtte
e-safe key? Med et Activ card er der bare endnu en ting at smide væk
Jeg har (endnu) fuld tillid til e-safe key, og kender absolut ingen alm.
personer der har fået lænset noget som helst fra deres homebank. Så indtil
videre benytter jeg mig af Bertels forslag med at bruge IE til BGbank.

Jeg vil nu nok snart bruge IE alligevel, da greenline.dk ikke er ene om ikke
at kunne vises i Firefox. Om det er browseren eller koden der er forkert ved
jeg ikke, og er også ret ligeglad ... hovedsagen for mig er, at jeg ikke kan
se/bruge websiderne.

Sven

Fra : "reg

Dato : 14-03-05 09:23

Sven wrote:
> Hmmm, ja, det ser vældigt fint ud, men hvorfor dog ikke bare understøtte
> e-safe key? Med et Activ card er der bare endnu en ting at smide væk

Jeg har selv været i samme situation med at skulle vælge. Jeg valgte
ActivCard (Danske Bank). Hvis jeg har brug for min netbank andre steder
end hjemme (det har jeg) så skal jeg alligevel have min nøglefil med på
et eller andet bærbart medie, floppy - usbdisk. Har jeg glemt at få mit
ActivCard med så har jeg nøglefilen liggende i min E-Boks som kan tilgås
med personnummer og pasord.

reg