Virker denne side ikke med FireFox??
Fra : Sven

Dato : 13-03-05 23:58

Hej.
jeg er helt ny med Firefox 1.01. Første side jeg ville prøve var
http://www.greenline.dk/asp/starttrade.asp men den vises ikke korrekt. Hele
toppen mangler, og der står bare noget kode istedet. Virker denne side ikke
med Firefox, eller mangler jeg noget som FF ikke selv kan finde?

Sven

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-03-05 00:35

Sven skrev:

>jeg er helt ny med Firefox 1.01. Første side jeg ville prøve var
>http://www.greenline.dk/asp/starttrade.asp

Det var lidt uheldigt.

>men den vises ikke korrekt.

Glimrende. Det skyldes at Firefox opfører sig korrekt. Opera
viser også noget mærkeligt rod.

Siden validerer ikke - hvilket betyder at den ikke er skrevet med
korrekt HTML.

>eller mangler jeg noget som FF ikke selv kan finde?

Du mangler ikke noget.

Siden er sandsynligvis lavet så den ser okay ud i Internet
Explorer - uden tanke for om det er korrekt.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-03-05 03:34

Den 14-03-05 00.35 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Siden er sandsynligvis lavet så den ser okay ud i Internet
> Explorer - uden tanke for om det er korrekt.

Ud over at de ikke kan kode, kan de heller ikke sætte en server op. Hvis
jeg ikke gætter meget galt, så sendes htm-filer som txt i stedet for som
html. Toprammen er en htm-fil, mens resten er asp-filer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs om Signe som

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-03-05 08:27

Kim Ludvigsen wrote:

> Ud over at de ikke kan kode, kan de heller ikke sætte en server op. Hvis
> jeg ikke gætter meget galt, så sendes htm-filer som txt i stedet for som
> html. Toprammen er en htm-fil, mens resten er asp-filer.

LOL

Se også lige, hvad de skriver i overskriften:
"Danmarks kedeligste website ..."
Det har de da ret i. Der er ikke ret meget sjovt med en topframe med
html-koder

--
Benny Nissen
http://bennynissen.dk

Fra : Hans

Dato : 14-03-05 22:56

Kim Ludvigsen wrote:

> Ud over at de ikke kan kode, kan de heller ikke sætte en server op.
> Hvis jeg ikke gætter meget galt, så sendes htm-filer som txt i stedet
> for som html. Toprammen er en htm-fil, mens resten er asp-filer.

Hmm. Der er ikke noget galt med siden herfra med FF 1.01.

Hans

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 15-03-05 16:42

> Sven skrev:
> Glimrende. Det skyldes at Firefox opfører sig korrekt. Opera
> viser også noget mærkeligt rod.

Bare af ren nysgerrighed.
Hvad er der præcist galt med siden i Opera?
Den eneste fejl jeg umiddelbart kan se er at den grønne bjælke bagved
billedet af betalingskortene, "gå til kassen" og "kr. ialt" mangler.
Ellers synes jeg ikke jeg kan se andre problemer med udseende eller
funktion.

Jeg bruger Opera 7.54.

Mvh. Martin Sinkjær.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-05 12:06

http://lundhansen.dk/temp/greenlinedk.jpg

>Jeg bruger Opera 7.54.

Det gør jeg også.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-03-05 12:13

Bertel Lund Hansen skrev:

> http://lundhansen.dk/temp/greenlinedk.jpg

De har tilsyneladende fået fikset siden nu. Herfra ser den fin ud i
såvel Opera som Firefox.

Prøv evt. at reloade siden.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-03-05 12:23

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Prøv evt. at reloade siden.

Det var noget andet.

--
Bertel

Fra : Broodje Paling

Dato : 14-03-05 07:35

Sven skrev:
> [...]
> toppen mangler, og der står bare noget kode istedet. Virker denne side ikke
> med Firefox, eller mangler jeg noget som FF ikke selv kan finde?

Hvis man prøver at checke siden ved hjælp af http://validator.w3.org/
kommer den ud at den ikke kan validere siden, da der er problemer med
linie 6, så det kunne være at der har været en amatør på spil her.

Fra : Steen Suder

Dato : 14-03-05 08:56

Sven wrote:

> [...]
> Hele toppen mangler, og der står bare noget kode istedet. Virker denne
> side ikke med Firefox, eller mangler jeg noget som FF ikke selv kan

Deres server er sat forkert op (sender text/plain som content-type for
nogle filer)

Jeg har påpeget det flere gange overfor dem, men man får den sædvanlige
smøre med "Når nu 99% kan se den...".

fx (som er den korrekte forkortelse for Firefox gør faktisk kun dét,
den skal.

Derfor ringer jeg til dem når jeg skal handle med dem.

Gør dem, os og dig selv den tjeneste at skrive eller ringe til dem og
bed dem om at rette fejlen.

Kunne I andre ikke også gøre dét?

--
Steen Suder

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-03-05 09:10

On Mon, 14 Mar 2005 08:56:03 +0100, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

>Jeg har påpeget det flere gange overfor dem, men man får den sædvanlige
>smøre med "Når nu 99% kan se den...".

En mulighed kunne være slet og ret at lyve. Sig "den virker ikke i min
preview af Internet Explorer 7, fordi den ligeledes følger
standarderne".

:)

--
- Peter Brodersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-05 10:17

Steen Suder skrev:

> fx (som er den korrekte forkortelse for Firefox

Dårligt valg af forkortelse - "fx" er allerede i brug som (fuldt
korrekt) forkortelse for "for eksempel". Desuden har jeg ikke set "fx"
brugt om Firefox før dit indlæg - mens jeg har set det forkortet FF
masser af gange.

> Derfor ringer jeg til dem når jeg skal handle med dem.

Hvorfor handler du i det hele taget med dem? Jeg ville gå langt uden om
et firma med så dårlig en hjemmeside.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Steen Suder

Dato : 14-03-05 11:29

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> korrekt) forkortelse for "for eksempel". Desuden har jeg ikke set "fx"
> brugt om Firefox før dit indlæg - mens jeg har set det forkortet FF

Fuldt korrekt - i Danmark. Fx som forkortelse for Firefox er
Firefox-folkenes egen beslutning og så kan du være nok så uenig.

Dansk Sprognævn må ha' slikket frøer da den beslutning blev taget

<http://www.mozilla.org/products/firefox/releases/> -> "Frequently Asked
Questions" -> 8. How do I spell Firefox? How do I abbreviate it?

> Hvorfor handler du i det hele taget med dem? Jeg ville gå langt uden
> om et firma med så dårlig en hjemmeside.

Fordi - selvom jeg er Linuxbruger og hvad har vi - alting ikke er sort
og hvidt. Jeg prøver med dialogen først.

--
Steen Suder

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-05 11:55

Steen Suder skrev:

> Fuldt korrekt - i Danmark. Fx som forkortelse for Firefox er
> Firefox-folkenes egen beslutning og så kan du være nok så uenig.

Hvis man bare bruger udgaven med stort F (Fx) er risikoen for
forveksling med "for eksempel" ikke så stor. Men indtil videre vil jeg
alligevel holde mig til FF som forkortelse. Hvis Firefox-teamet vil have
Fx-forkortelsen udbredt, må de selv gøre noget for det.

> Fordi - selvom jeg er Linuxbruger og hvad har vi - alting ikke er sort
> og hvidt.

Det er fair nok. Min egen holdning er at firmaer i første omgang får en
venlig besked om problemerne med Firefox og evt. andre browsere. Hvis de
så svarer "det har vi ikke tænkt os at ændre noget ved - alle folk
bruger IE" - så finder jeg om muligt et andet firma at handle med.
Selvfølgelig kan der godt være tilfælde hvor der ikke er
konkurrencedygtige alternativer, men i mange tilfælde er det muligt at
handle et andet sted - heldigvis.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-03-05 12:03

On Mon, 14 Mar 2005 11:29:28 +0100, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

>Fuldt korrekt - i Danmark. Fx som forkortelse for Firefox er
>Firefox-folkenes egen beslutning og så kan du være nok så uenig.

Tjabum, men de kan tilsvarende mene, hvad de vil, men det ændrer ikke
på hvad folk vil bruge og kalde det for. Tænk for eksempel på Netscape
Communicator (=> Netscape) eller OpenOffice.org (=> OpenOffice).

--
- Peter Brodersen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-03-05 18:11

"Steen" == Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> writes:

[Greenline]

> Jeg har påpeget det flere gange overfor dem, men man får den sædvanlige
> smøre med "Når nu 99% kan se den...".

<selfpromotion type="shameless">

Send dem evt et link til
<http://wiki.wegge.dk/Jamen_det_virker_jo_i_MSIE>, og henvis til det
første afsnit.

</selfpromotion>

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : Steen Suder

Dato : 16-03-05 12:17

Sven wrote:

> [...]
> Hele toppen mangler, og der står bare noget kode istedet. Virker denne
> side ikke med Firefox, eller mangler jeg noget som FF ikke selv kan

Mit gentagne pres på chefen nede ved Greenline.dk og mit inddirekte pres
på webhotellet har båret frugt og webserveren er blevet justeret til at
sende den korrekte Content-type ud til browserne.

Det er ihvertfald hvad han skriver til mig

--
Steen Suder

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-03-05 19:38

> Mit gentagne pres på chefen nede ved Greenline.dk og mit inddirekte
> pres på webhotellet har båret frugt og webserveren er blevet
> justeret til at sende den korrekte Content-type ud til browserne.

Blot ikke til min firefox. Selv med en tømt cache ender jeg stadig
med en total blank side

Fra : Steen Suder

Dato : 16-03-05 21:06

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Blot ikke til min firefox. Selv med en tømt cache ender jeg stadig
> med en total blank side

Hmm... det virker her med Firefox 1.0.1, Konqueror og Mozilla 1.7.5 -
med Java-menu osv.... på Linux.

Hvad har du gjort for at det ikke virker?

--
Steen Suder

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 16-03-05 23:24

> Hmm... det virker her med Firefox 1.0.1, Konqueror og Mozilla 1.7.5
> - med Java-menu osv.... på Linux.

> Hvad har du gjort for at det ikke virker?

Ja se, det var et rigtigt godt spørgsmål. Jeg må have fået grattet
tilpas meget rundt i min profil til at noget er væltet, så det lader
til at jeg skal bruge weekenden på at flytte den stumpvis til en ny
profil.

Eller også er det en af mine ekstensions der gør underligt. Jeg har
en Google toolbar der nogle gange hænger sig ved start af firefox, så
jeg kunne godt finde på at mistænke den.