Spørgsmål til World Of Warcraft
Fra : -=- JF -=-

Dato : 12-03-05 22:44

Hej gruppe.

Knægten er helt vild efter at få World Of Warcraft, men har jeg forstået
det
korrekt at spillet udelukkende kan spilles online?

Grunden til mit spørgsmål er, at der pt. ikke er internetadgang på
ungernes
computer, og så vil det være temmelig ærgeligt for ham at have et spil han
ikke kan bruge :-/

--
Mvh John

-=-Fjern X-erne i min mailadresse-=-

Fra : Vega

Dato : 12-03-05 23:34

"-=- JF -=-" <Xjfrandsen@Xgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ungernes
> computer, og så vil det være temmelig ærgeligt for ham at have et spil han

Det er rigtigt, det er kun et online spil, og det koster et hvis beløb pr.
måned at spille, omkring en 100 kr. så det kan hurtigt blive dyrt også.

Mvh. Vega.

Fra : Jimmy

Dato : 12-03-05 23:48

> Det er rigtigt, det er kun et online spil, og det koster et hvis beløb pr.
> måned at spille, omkring en 100 kr. så det kan hurtigt blive dyrt også.
>
> Mvh. Vega.

Det er ca. hvad alle MMORG's koster skal jeg lige tilføje. Så det er der
altså ikke noget usædvanligt i, skulle det ske at topic starter vil lade
hans knægt spille WoW :).

Fra : -=- JF -=-

Dato : 12-03-05 23:45

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er rigtigt, det er kun et online spil, og det koster et hvis beløb
pr.
> måned at spille, omkring en 100 kr. så det kan hurtigt blive dyrt også.

Det bli'r han ikke glad for at høre - men tak for svaret!

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 07:14

> Det er rigtigt, det er kun et online spil, og det koster et hvis beløb
pr.
> måned at spille, omkring en 100 kr. så det kan hurtigt blive dyrt også.

Dvs at man køber et spil til et eller andet beløb og sidenhen skal
man betale en pris per måned for at spille det ?

Mvh. Allan

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-03-05 11:33

"Allan Møller" wrote

> Dvs at man køber et spil til et eller andet beløb og sidenhen skal
> man betale en pris per måned for at spille det ?

Jeps, og man slipper for at få spillet ødelagt af fjolser som fx i CS
Derudover bliver spillet løbende opdateret med nye verdener, npc's, quests
etc

De fleste online rollespil kører med det koncept

- Peter

Fra : -=- JF -=-

Dato : 13-03-05 21:55

> [...]
pr.
> måned at spille, omkring en 100 kr. så det kan hurtigt blive dyrt også.

Jeg synes i øvrigt at det er dybt sjofelt at tage 3-400,- for et spil - og
derefter kræve penge for overhovedet at få lov til at spille skidtet.
Kunne bedre forstå hvis skiverne var gratis, eller blev solgt for et
symbolsk beløb når de nu ikke er noget værd med mindre man betaler for
retten til faktisk at bruge dem!

Sønnen har mulighed for at låne skiverne, men koden er naturligvis
allerede
brugt... Kan man købe adgang til spillet uden den originale kode?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-03-05 22:04

"-=- JF -=-" wrote

> Jeg synes i øvrigt at det er dybt sjofelt at tage 3-400,- for et spil - og
> derefter kræve penge for overhovedet at få lov til at spille skidtet.

Det må du llige uddybe, jeg forstår ikke helt din tankegang?
Skulle spilfirmaet gratis stille backbone og videre udvikling af konceptet
til rådighed?

> Kunne bedre forstå hvis skiverne var gratis, eller blev solgt for et
> symbolsk beløb når de nu ikke er noget værd med mindre man betaler for
> retten til faktisk at bruge dem!

Du betaler for den videre udvikling af spillet
Det er ikke noget nyt koncept

Hvad ville du foretække?
At betale hver gang spillet bliver opdateret eller betale et løbende
abonnement?

> Sønnen har mulighed for at låne skiverne, men koden er naturligvis
> allerede
> brugt... Kan man købe adgang til spillet uden den originale kode?

Ikke svjv

- Peter

Fra : Jimmy

Dato : 14-03-05 00:41

> [...]
> Kunne bedre forstå hvis skiverne var gratis, eller blev solgt for et
> symbolsk beløb når de nu ikke er noget værd med mindre man betaler for

Du begår den fejl at sidestille det med mere almindelige computerspil.
Det du betaler for er primært adgang til at spille på serverne, og så
tænker du jo nok "Jamen det er da gratis at spille Counter-Strike!", men
de servere som køre World Of Warcraft hvor der til tider er 3000
spillere online på samme tid på 1 server, er ikke bare en helt
almindelig Pentium 3 med en 512/512 kbps forbindelse, de er lidt mere
avanceret og meget dyrere at holde kørende.
Det du betaler for når du køber spillet for 300-400 kroner er adgang til
serverne i 30 dage, og så selvfølgelig for at de har udviklet spillet
ligesom med alle andre spil.

> Sønnen har mulighed for at låne skiverne, men koden er naturligvis
> allerede
> brugt... Kan man købe adgang til spillet uden den originale kode?

Som alle andre online spil, og især Massive Multiplayer Online Games som
WoW er, så kan du 100% godt glemme at bruge det uden en original CD-key.
Den CD-key skal kun bruges til at lave et brugerkonto, og så snart det
er sket er keyen låst til den konto. Du kan muligvis finde en som sælger
sin konto, men det koster for det meste mere end bare at gå i butikken
og købe det.
Og det du spørger om er bla. også ulovligt.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 14-03-05 17:32

"-=- JF -=-" <Xjfrandsen@Xgmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Kunne bedre forstå hvis skiverne var gratis, eller blev solgt for et
> symbolsk beløb når de nu ikke er noget værd med mindre man betaler for

Computerspil som World of Warcraft og de andre store MMORPG's har
været undervejs i mindst 3-4 år inden de kommer på hylden. Det er
en del mere end de konventionelle computerspil.

For nu at bruge ordet "konventionelle" endnu engang, så kan du
sammenligne konventionelle computerspil med konventionelle missiler,
hvor de store MMORPG's naturligvis skal sammenlignes med nukleare
missiler. - De er ganske rigtigt meget dyrere, men der er så sandelig
også noget mere avanceret isenkram bag, og så er der også en del
mere "bang for your bucks"...

Banerne i typiske spil som Counterstrike og Battlefield 1942, er
som omtalt i en anden post, slet ikke til at sammenligne med
'banerne' i MMORPG's. Der er for det første slet ikke tale om
'baner', men snarere hele verdener. Desuden er dine udfoldelses-
muligheder mange, mange gange større. Og som nævnt er det ikke
16-64 spillere du er sammen med i spillet, men flere tusinde.

Og det kræver naturligvis en ekstra stor omgang hardware at holde
kørende samt en ekstra stor udvikler-gruppe at have skabt og holde
ved lige.

Det ER altså en fejl at tro at MMORPG's skulle falde ind under
de samme pris-mæssige forhold, som deres små-søskende, de
konventionelle computerspil.

> Sønnen har mulighed for at låne skiverne, men koden er naturligvis
> allerede
> brugt... Kan man købe adgang til spillet uden den originale kode?

Nej.
Du kan heller ikke komme ind i Tivoli uden den originale indgangsbillet.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /