Hundeejere, som pludselig bliver blinde.
Fra : Jim

Dato : 12-03-05 19:36

Hej alle hundeejere.

Indledningsvis skal jeg nævne og gøre det klart, at jeg er en stor
dyreven, ikke mindst med hunde.
Derfor er det også hundeejerne, jeg henvender mig til.. (få hunde læser
mine indlæg) ;0)
Når nu hundeejere lufter deres vovser, så sker det ofte, at de pludslig
ikke kan finde deres hund, selvom den befinder sig for enden af deres
hundesnor. Der sker gerne, når Fido, Rollo eller King får trang til at
lægge en visitkort af den mere fyldige slags. Og når det sker på
offentlig vej, fortov eller græsplæne, hvor andre folk til dagligt
færdes, forsvinder hunden øjeblikkeligt. Og bagefter spadserer de begge
videre, og hunden bliver igen synlig. Det kunne også være midlertidig
blindhed hos hundeejeren, men jeg ønsker gerne at få det bekræftet. I så
fald ingen af mulighederne, jeg har nævnt er tilfældet, vil man så ikke
gerne forklaremig, hvorfor min by skal plastres til med hundevisitkort
en masse? Hvorfor samler hundeejeren ikke op efter vovse? Har man glemt
sit ansvar som hundeejer?

Svar udbedes venligst.

J.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-03-05 21:52

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvorfor samler hundeejeren ikke op efter vovse? Har man glemt sit ansvar

Åh, hvor jeg kender det. jeg stod forleden og havde glemt hundeposer, og fik
herre dårlig samvittighed. Jeg må dog indrømme, at jeg ikke er slavisk med
det. Hvis de lægger en pølle i rabatten, helt inde ved en hæk, eller i
skoven, så samler jeg ikke op. Men på alm vej, fortov og der hvor alm
mennesker går, der gør jeg sgu. Nu er peanut også en chihuahua, og pøller
ikke ret meget. LOL

Fra : Leyna

Dato : 12-03-05 22:02

On Sat, 12 Mar 2005 19:36:26 +0100, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>Hvorfor samler hundeejeren ikke op efter vovse? Har man glemt
>sit ansvar som hundeejer?

Lad mig sige det på denne måde... NOGLE glemmer deres ansvar, og det
er dem du ser. Alle dem der samler op ser du ikke.

Da jeg boede i København samlede jeg altid op efter min hund, og fik
iøvrigt en enkelt gang en meget positiv kommentar fra en dame der
ellers havde set temmelig bister ud, da hunden satte sig til rette
lige udenfor hendes have. Jeg har altid samlet op, så jeg var faktisk
lige så overrasket som hun var, og mente ikke at jeg fortjente ros for
at fjerne et affaldprodukt fra hendes nyrevne grus. Jeg trækker også
ud, når jeg har været på wc, og da jeg sagde det til hende, fik vi os
et lille grin over det.

Jeg er også træt af hundeejere der bare lader som om det ikke er deres
problem, hvad hunden lægger rundt omkring. Det er møgirriterende at
jokke i, og det er ikke særlig lækkert at se på, så jeg forstår dig
godt.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-03-05 22:11

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> writes:

> Hvorfor samler hundeejeren ikke op efter vovse? Har man glemt sit
> ansvar som hundeejer?

Jeg kan kun udtale mig om mig selv. Hvis jeg en sjælden gang er kommet
afsted uden hundeposer, f.eks. fordi jeg har taget en "forkert" jakke
på, så ser jeg på stedet. Er det inde mellem nogle træer, hvor der
ikke går mennesker, ja, så bliver jeg også blind. Men er det på veje,
stier, græsplæner, folks indkørsler og den slags, så spørger jeg enten
den første der kommer forbi med en hund, om jeg må få en pose. Kommer
der ikke noget forbi, så går jeg meget skamfuld hjem og henter en
pose.

Jeg kan slet ikke lide det, jeg vil ikke se ud som om jeg er ligeglad
med at min hund har sat sig, for det er jeg absolut ikke. Men dem der
går forbi ser jo kun at jeg går igen, ikke at jeg kommer tilbage med
en pose og samler op.

Men jeg forstår heller ikke dem, der bare lader hundes
efterladenskaber ligge på fortove, i andres haver, i indkørsler og den
slags. Det er simpelthen for dårligt, at man ikke er sig sit ansvar
bevidst!

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 23:21

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle hundeejere.

Som svar til de, som har svaret på mit indlæg;
Tak for nogle søde svar.
Det er rart at høre fra de, som er deres ansvar bevidst.
Nu mangler vi lige de andre, som ikke er..
Dem regner jeg ikke med at høre fra. ;0)

Nå, men jeg fik da luft..

Mvh. J.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-03-05 11:26

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nå, men jeg fik da luft..

Det har jo intet med at få luft at gøre... Hvis din hund gør det, på din
egen græsplæne, så fjerner du den vel også..... Hvorfor, jo den er træls at
træde i, den er træls at have siddende under skoen, og den er træls at slæbe
med ind på gulvtæppet, den er skidetræls at skulle vaske af ungerne....
Sidst, men nok ikke mindst.... Den lugter af H...... til....
Skulle det ikke være grunde nok, til også at gøre det alle andre steder,
hvor dens tilstedeværelse ikke er specielt ønsket.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 16-03-05 20:31

On Sat, 12 Mar 2005 23:21:13 +0100, "Jim" wrote:

> [...]
>Det er rart at høre fra de, som er deres ansvar bevidst.
>Nu mangler vi lige de andre, som ikke er..
>Dem regner jeg ikke med at høre fra. ;0)

Det skal du nok ikke regne med nej... ;-D

>Nå, men jeg fik da luft..

Og se DET var da en positiv ting!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-03-05 11:19

> [...]
> gerne forklaremig, hvorfor min by skal plastres til med hundevisitkort
> en masse? Hvorfor samler hundeejeren ikke op efter vovse? Har man glemt

Tja, jeg kan ikke andet end give dig ret... Det er noget forbandet svineri,
og der er ikke, medmindre, hunden har en dårlig dag, noget problem forbundet
med at fjerne dem. Mange steder, stiller kommunerne endda gratis poser til
rådighed, så det er ikke engang en ekstra udgift.

M.V.H.....Benny..

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-03-05 15:20

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle hundeejere.

Godt skrevet!

Jeg vil så gerne lige brokke mig over jer der tror at i kan forsvare at i
ikke samler op i rabatter, buske osv.

Hvor lækket tor i det er at ens børn kommer hjem og stinker af lort fordi
nogen mener at der ikke færdes mennesker i buske og rabatter??

....eller skal jeg forbyde mine børn at lave huler i buske og kradt sådan så
i slipper for at samle op der?

Rinnie
(Der ikke er på nettet mere, men tjekker en sjælden gang imellem)

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 13-03-05 16:16

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> i slipper for at samle op der?
>
> Rinnie
> (Der ikke er på nettet mere, men tjekker en sjælden gang imellem)

utrolige steder - hvorfor skal børn lege i rendestenen og hvorfor skal de
lave huler i buske og ødelægge dem ? der er masser af legepladser og egne
haver hvor børn kan lave huler hvis det er så nødvendigt, men så ødelægger
de måske træerne hjemme hos dem selv ? Vi skal alle være her og tage hensyn
til hinanden - børn skal også tage hensyn ellers er det da en sørgelig
fremtid vi går i møde

tiden massehysteri med at børn må være allesteder er altså ved at være lidt
for meget - hvor må hundene være?

stoppe ......

Pia

Fra : Birgit

Dato : 13-03-05 17:09

Jeg samler personligt kun op på de steder hvor folk kan risikere at jokke i
det.

Det er jo trods alt naturens eget produkt... som hund smider..

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 17:49

"Birgit"
> Jeg samler personligt kun op på de steder hvor folk kan risikere at jokke
> i det.

Har det lidt på samme måde... Når min hund render rundt inde i et krat, hvor
jeg mindst skulle kunne få øje på en 500kr seddel for selv at gå derind, ja
så render jeg ikke derind for at samle op..
Hvis den lægger en kage midt på gågaden, så skal jeg nok samle op...

--
/Stoltze
Har du husket at klippe i dit indlæg? Og læst det igennem en ekstra gang?

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 15-03-05 16:23

"Birgit" <flynderborg@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo trods alt naturens eget produkt... som hund smider..

Det kommer samndelig an på hvad du fodrer med da!

Køer og heste der går på græs kan man kalde naturens eget produkt, men tænk
på hvor mange kunstige stoffer der ryger ud i den anden ende af en hund på
alm. foder! -og om det er naturens eget produkt eller ej er underordnet når
mine unger kommer hjem efter at ha' leget på et offentligt sted og stiker af
hundelort fordi folk er for fine til at samle op! Jeg mener bestemt mine
unger har mere ret til at lege et offentligt sted uden naturligvis at
ødelægge noget end i har ret til at lade jeres hunde trykke et offentligt
sted og ikke samle op efter jer!

Rinnie

Fra : grrrr

Dato : 19-03-05 17:55

Sikke noget bævl at lukke ud og min vovse får stadig lov til at skide i
buskene så planterne kan få gødning!

( jeg har osse set en rød bil køre for hurtigt, så derfor er alle ejere af
røde biler ...... )

grrrr

Fra : x Vuf x

Dato : 16-03-05 20:35

On Sun, 13 Mar 2005 17:08:36 +0100, "Birgit" wrote:

>Jeg samler personligt kun op på de steder hvor folk
>kan risikere at jokke i det.
>Det er jo trods alt naturens eget produkt...som hund smider..

Ja, og det er altså også andre dyr end hunde,
der sk*der under buske, i rabatter og i skove.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 15-03-05 16:21

> man skal hele tiden høre om, at "her leger børn", nogle gange på de mest
> utrolige steder - hvorfor skal børn lege i rendestenen og hvorfor skal de
> lave huler i buske og ødelægge dem ?

Jeg ser' ingen steder der står rendesten! Der står rabatter... og der må
mine børn gerne lege hvis de ikke ligger ud til en befærdet vej!
Hvorfor skal hundene borre sig ind i buskene og skidde der og ødelægge dem?

> der er masser af legepladser og egne
> haver hvor børn kan lave huler hvis det er så nødvendigt, men så ødelægger
> de måske træerne hjemme hos dem selv ?

Ja, når man bor' 3-4 km. fra nærmeste... noget der tilnærmelsesvist kunne
ligne en by, men uden nogen legeplads, så sender man ikke lige sine unger
hen på legepladsen! Jeg har ikke på noget tidspunkt draget ind i debatten
hvorvidt ungerne må ødelægge terrenet hjemme ved os eller ej, så det kan jeg
ikke se hvrfor skal drages ind i det? Som jeg ser' det mener du at børn ikke
hører hjemme i naturen og de må ikke lege der, men hundene må gerne? (Til
info kan jeg oplyse at vores have er delt i 2 - hunde-haven og vores have.
Hunde-haven er forbeholdt hundene og vores have er for hele familien (også
hundene!) at lege og hygge i med ikke et eneste område hvor ungerne ikke må
regere!)

> Vi skal alle være her og tage hensyn
> til hinanden - børn skal også tage hensyn ellers er det da en sørgelig
> fremtid vi går i møde

Ja, nemlig! Hvir ikke man har til hensigt at samle op efter hunden bare
fordi man risikerer at få lidt skidt på tøjet skal man overveje at lufte den
steder hvor den ikke kan lave en trykker uden for de fornemmes rækkevidde!

> tro nu ikke, at jeg ikke kan lide børn, for det kan jeg - men dette for
> tiden massehysteri med at børn må være allesteder er altså ved at være
lidt
> for meget - hvor må hundene være?

Har jeg nogen steder skrevet at de ikke må være nogen steder? Næh, det
eneste jeg ber' om er at man selv samler det op man propper i hunden og er
man for fin til at kravle ind i en busk og samle op må man lufte hunden et s
ted hvor der ikke er buske!

> og da vi var børn for mange år siden ............... nej, jeg skal nok
> stoppe ......

Ja, jeg erindrer ikke at der var så mange hundelorte som der er nu... og
dengang måtte vi godt lege i buske uden en eller anden hylede op om at de
blev ødelagt (og samtidig lod sin hund buldre der ind og lægge en stinkende
trykker af dimensioner!)

Rinnie

Fra : Jim

Dato : 13-03-05 18:00

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
>
> Godt skrevet!

Tak.

Fra : Tommy

Dato : 14-03-05 08:49

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
> [...]
> Hvorfor samler hundeejeren ikke op efter vovse? Har man glemt sit ansvar

Hej Jan

Samme spørgsmål må også stilles til HESTEEJERE. De har åbentbart samme
problem. Det jeg så synes er mest fantastisk er at de sidder på hesten når
den bliver usynlig. Hvis det var mig så ville jeg nu nok føle mig skidt
tilpas over at pludselig sidde på "ingenting". I vores nabolag er der en
rideskole og jeg må da nok sige at i forhold til sådan en krikke så lukker
en hunde numse nu ikke meget lort ud. Vi kan da nøjes med en lille pose. Når
en hest har gået forbi så ligger der hvad der svarer til en trillebørfuld.

Så jeg kan egentligt ikke se hvorfor folk er så sure over hunde.

Hilsen Tommy
(Som altid har poser i lommen for min hund kan ikke blive usynlig)

Fra : Mus

Dato : 14-03-05 10:56

> [...]
>
> Hilsen Tommy
> (Som altid har poser i lommen for min hund kan ikke blive usynlig)

Hæ hæ kan lige se det for mig. Rytterne stiger af hiver skovlen frem og en
kæmpepose for at samle op.

Må nok indrømme at jeg personligt ikke føler mig generet af hestepærer på
samme måde som af hunde hømmer. For det første synes jeg ikke man sådan lige
tilfældigt kommer til at træde i det. Det er jo ret synligt. Ja og så er det
bare knap så ulækkert synes jeg. Det tørrer hurtigt ind til indtørret græs,
så det ikke sætter sig på skoene. Og der hænger heller ikke samme stank ved
skoene, som er ret grim ved hunde hømmer. Og ja så lægger de hestepærerne
her i omegnen, mest på vejen og ikke fortovet eller i folks forhaver.

Der er da heller ingen der er sure over hundene - kun de dovne hundeejere
. For det er jo så let lige at samle op.

Men jeg er nu heller ikke den der samle op alle steder. Kravler heller ikke
ind i kratbuske, må jeg erkende.

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-03-05 14:21

"Tommy" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hilsen Tommy
> (Som altid har poser i lommen for min hund kan ikke blive usynlig)

Ja hunde ejere er nogle forbandede sviner, der sådan lader deres hunde skide
over alt, og bare går videre, som var intet hændt.

Ja ryttere er nogle forbandende sviner, som bare lader deres heste skide,
hvor det passer dem, og rider videre, som om intet var hændt.

Se det var så det.... Kan vi finde mere.... Ja alt det svineri, som resten
laver. Tomme flasker / dåser over alt i hobetal.... Og giv nu ikke børnene
hele skylden, for ingen steder er koncentrationen så stor, som på
motorvejene. Papir.... Affalds sække, og i så store mængder, at de er nødt
til at være ankommet, pr kassevogn, eller trailer...

Hvad med alle de cigaret skodder der kommer flyvende ud af bilruder, som af
og til laver en lille brand hist og her.... Somme tider ryger ind under
styrthjelmen, på den ellers forsvarsløse knallertkører, eller motor cyklist.
Jo vi kan skam finde masser af ting at brokke os over, men helt ærligt,
gavner det.... Nej vel....???

Så lad os dog vende bøtten.... Stop brokkeriet.... Enhver forandring,
starter med os selv... Hver person fjerner, 3 stykker affald fra naturen,
hver dag, uanset om det er en bævs, en ispose, eller en øldåse.
Kan du forestille dig.... Det bliver 1095 stykker affald, som du så får
fjernet fra naturen, hvert år. Bare det, at forestille sig, at det i en
lille by, med 1000 indbyggere, bliver til 1 million og 95.000 stykker
affald, på et eneste lille bitte år.... Kan du så forestille dig, hvor pæn
og ren, den by du selv bor i, ville blive. Hvor lang tid ville der gå, før
det blev svært at finde, sine 3 stykker affald ??....

Var det en ide ????

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 14-03-05 17:13

Benny Mortensen 9380 wrote:
> [...]
> starter med os selv... Hver person fjerner, 3 stykker affald fra
> naturen, hver dag, uanset om det er en bævs, en ispose, eller en

Hvis du blot anede hvor mange glasskår jeg efterhånden har samlet op
rundt omkring for at spare på hundenes poter, specielt nede på Engen
er de unge mennesker gode til om sommeren at sidde og grille og
sutte bajere om aftenen, det er såmænd også fint nok. Men hvorfor
skal flaskerne absolut smadres op af de store sten bagefter.
En gut der ejer nok verdens største Schæfer og som vi tit følges med
fortalte mig at han sidste sommer havde skældt sådan en flok rødder
ud så det kunne vaske sig, det havde virket, dagen efter havde der ikke
været skyggen af et glasskår at se, de troede måske at han var en panser

En anden ting der kan gører mig harm er når folk bare tømmer askebægeret
i deres biler ud på vejen, det er simpelthen bare så klamt, jeg mener da at der
på alle tankstationer forefindes affaldskurve. Nej det ligger desværre til mange
at man bare skiller sig af med sit affald hvor man går og står i stedet for at putte
det i lommen til man kommer forbi en affaldskurv eller kommer hjem.

> Var det en ide ????

Benny, du er en ren idefabrik

/Jens (hvis Far altid siger "man kan få en god ide, og man kan få en dårlig")

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-03-05 17:29

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Kender det godt, har selv svært ved at gå forbi glasskår. Nu har jeg ikke
samlet nogen, siden vi flyttede, for her har jeg kun dem jeg selv laver, og
da jeg ingen laver, undtagen hvis der skal skiftes en lille rude, så er det
nemt gjort. Men dengang, det var jo ikke bare hundene, men der var jo
masser af børn også. Jeg tror ikke, jeg ville kunne tilgive mig selv, hvis
jeg så en, med foden skåret i stykker, og så vide, at jeg havde passeret
dem, uden at samle dem op. Om det skyldes, at jeg har set konen komme hjem,
helt knust, bærende på hendes Schæfer, som havde fået revet poten helt op,
på noget affald, det ved jeg ikke, men ingen tvivl om, at det har været en
kraftig motivator.

M.V.H.....Benny..

Fra : Eifelvuf

Dato : 15-03-05 02:35

*klip*

HØRT - forbyd det !

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Fif

Dato : 14-03-05 07:09

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor det passer dem, og rider videre, som om intet var hændt.
>
> Se det var så det.... Kan vi finde mere....

Det skulle da lige være... alle de katte der skider i børnenes sandkasser.
Alle de gamle diesel biler der sviner med sodet udstødning og for den sags
skyld alle andre biler, knallerter, fly, tog, skibe, fabrikker, oliefyr,
brændeovne, turister, vilde dyr, og og og...

puuh ha! jeg bliver helt træt... tror jeg går i seng igen, tænder for
fjernsynet, ryger mig en smøg eller to, tar et par chokolader og en lille
drinks... for så er jeg da ikke med til at svine...! ;0)

venlig hilsen

Fif

Fra : Niels

Dato : 15-03-05 10:57

Helt ærligt, det er et dårligt sted at få luft her, hvor alle tilfældigvis
går en smule op i hunde ....... gå i flæsket på blindebukken når du ser den
!
--
MVH
Niels

Fra : Karina

Dato : 15-03-05 13:46

> [...]
> offentlig vej, fortov eller græsplæne, hvor andre folk til dagligt
> færdes, forsvinder hunden øjeblikkeligt. Og bagefter spadserer de begge

Hej Jim

Jeg giver dig helt ret. Det er simpelthen SÅ ulækkert med en stor L... på
vej eller fortov.
Jeg samler altid mine hundes efterladenskaber op. Ikke kun pga. andre
mennesker, men også pga. lunge/hjerteorm.
Det mindste man kan gøre, er at rydde op efter sine dyr...De kan jo ikke
selv!

Mange hilsner

Karina

Fra : Jim

Dato : 15-03-05 14:17

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse
> [...]
> mennesker, men også pga. lunge/hjerteorm.
> Det mindste man kan gøre, er at rydde op efter sine dyr...De kan jo

Og det er ikke mindst ligeså yddrk for handicappede med enten krykker
eller kørestol, som så slæber det med rundt under deres hjælpemidler.
Barnevogne er også udsatte.

For ikke at tale om sommeren, når man gerne vil have sit vindue åbent,
og så ligger der en "sag" og varmer i solen lige under vinduet.
Så er det ikke frisk luft, man får ind, men det stik modsatte.
Hvad med børn, som vil ud og lege i sneen og lave snemand..
Tja, kartoffeløjne får de ikke brug for.. Er det det, man kaler en
øjebæ?

Det er det under alle omstændigheder, hvor de så måtte ligge til skue
for den der måtte få øje på den på sin tur gennem byen.

Derudover er det en sundhedsrisiko for alle, som måtte komme i berøring
med disse elementer.

Så hermed en opfordring til alle, som måtte spotte en "blind" hundeejer.
Man kunne jo spørge en "uopdraget" hundelufter, om det er en førehund.

Mvh. og tak til alle bidragere til debatten.

Jim.