CBB og mindsteforbrug
Fra : John Jachmsen

Dato : 12-03-05 15:44

Hejsa
Er der nogen af jer der bruger CBB og som ved om man skal have et
mindsteforbrug pr. måned samt hvad "straffen" er hvis man ikke opnår dette?
Jeg kan nævne at hos Telmore skal man ringe for mindst 50 kr pr. 3 mdr
ellers bliver man bonnet for 7,50 kr.
Jeg pønser nemlifg på et skifte da CBB jo er billligere pr minut ligesom
da jeg er ret ferm til "Space Invader" kan hente ca 200 kr i gratis taletid.

Hilsen
JJ

Fra : Erling

Dato : 12-03-05 17:33

John Jachmsen wrote:
> [...]
> Jeg pønser nemlifg på et skifte da CBB jo er billligere pr minut ligesom
> da jeg er ret ferm til "Space Invader" kan hente ca 200 kr i gratis

Hej.
Nej der er ikke noget mindsteforbrug hos CBB.
Du skal bare fylde på din konto (minimum 99 kr.) hver 6.de måned,
ellers mister du dit telefonnummer hos dem.
Om du bruger dit indestående eller ej har ingen betydning.
m.v.h.
Erling

Fra : Anders

Dato : 12-03-05 17:47

kan man flytte sit nummer med fra en anden udbyder. ?.

/Anders

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Erling

Dato : 12-03-05 17:59

Anders wrote:
> kan man flytte sit nummer med fra en anden udbyder. ?.
>
> /Anders
JA
/Erling

Fra : Fischer

Dato : 12-03-05 18:07

> Nej der er ikke noget mindsteforbrug hos CBB.
> Du skal bare fylde på din konto (minimum 99 kr.) hver
> 6.de måned, ellers mister du dit telefonnummer hos dem.

Korrekt.
Der er ikke noget krav om direkte mindsteforbrug. Men som du selv skriver,
er der et indirekte krav, da der er en holdbarhed på taletiden.
Holdbarheden er forresten sat op til 8 måneder, så i praksis bør man have et
forbrug på mindst 12-13 kr. om måneden i gennemsnit.

Og som du også skriver, så lukker de ens mobilnummer prompte hvis man
glemmer at fylde på inden udløb.
Og jeg har netop oplevet, at CBB som lovet IKKE udsender en advarsel på SMS
når taletiden er ved at løbe ud. Så hold godt øje med dette.

*Fischer

Fra : Erling

Dato : 13-03-05 10:19

Fischer wrote:

> [...]
> Og jeg har netop oplevet, at CBB som lovet IKKE udsender en advarsel på SMS
> når taletiden er ved at løbe ud. Så hold godt øje med dette.
Ja, jeg har netop selv konstateret at der ikke udsendes en advarsel på
SMS, idet jeg var meget bevidst om, hvornår sidste frist for optankning
var.
Jeg kunne dog se en advarsel på deres hjemmeside om, hvor mange dage der
var til mit nummer ville blive lukket, hvis jeg ikke tankede op.
/Erling

Fra : Jean

Dato : 13-03-05 22:55

Fischer skrev:
> Og som du også skriver, så lukker de ens mobilnummer prompte hvis man
> glemmer at fylde på inden udløb.

Når du siger lukker... mener du så lukket permanent uden mulighed for at
åbne nummeret igen = nummeret er mistet?

> Og jeg har netop oplevet, at CBB som lovet IKKE udsender en advarsel på
SMS
> når taletiden er ved at løbe ud. Så hold godt øje med dette.

Ja, det er dårligt. Det har jeg heldigvis aldrig oplevet hos Telmore... men
nu holder jeg også lidt øje med den slags og jeg er langt over
mindsteforbruget...

Mvh Jean.

Fra : Fischer

Dato : 14-03-05 06:08

> Når du siger lukker... mener du så lukket permanent uden mulighed for at
> åbne nummeret igen = nummeret er mistet?

Nej, de første 14 dage har man mulighed for at få nummeret gen-åbnet, men
det koster et højt bebyr.
Herefter er det slut (nummeret mistes).

*Fischer

Fra : Anders

Dato : 13-03-05 12:54

Nu kender jeg ikke CBB, men kan man lave automatisk optankning ala Telmore

/Anders