MMS størrelse
Fra : BorreBoy

Dato : 12-03-05 06:26

Hej.

Har alle teleselskaber en max. størrelse på MMS på 100kb?
Det er jo ikke meget, hvis man skal sende billeder fra én Megapixel-telefon
til en anden...

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 13-03-05 03:20

lø 12 mar 2005 06:25:50a satte BorreBoy sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Har alle teleselskaber en max. størrelse på MMS på 100kb?
> Det er jo ikke meget, hvis man skal sende billeder fra én
> Megapixel-telefon til en anden...

Det vil jeg tro uden at vide det helt præcist, at man ikke kan hos nogle
selskaber.

MMS-standarden foreskriver nemlig at man maksimalt må sende 100kb
og ja det er ikke ret meget. Een af grundende til at jeg opponerer lidt
mod megapixeltelefoner. Det er ikke en MMS-telefon og den tager heller
ikke særligt gode billeder som regel da linserne er for dårlige. Så det
megapixelsjov er til ingen nytte men da alle (untagen mig selv) næsten
udelukkende kigger efter megapixels når de køber kamera er det blevet et
billigt trick. Det er desværre det samme man ser indenfor
digitalkameraverden hvor især de billige firmaer ikke er sene om at
lancere den ene kamera efter det andet hvor megapixelværdien er helt
(hen) i vejret. Linsen er der ingen der koncentrere sig om og det er
skønt den faktisk er endnu mere vigtigere end antal megapixel plus det
faktum at de hbillige kameraer ofte har en sensor der slet ikke står mål
med det enorme antal megapixel kameraet er opgivet til. Her hgør man så
det at man istedet gætter sig fra til f.eks. de sidste 4 megapixel som jo
mangler hvis et kamera som er opgivet til 8 megapixels faktisk kun har en
billig sensor på 4 megapixels. Jeg behøver ikke fortælle hvordan
kvaliteten af billederne fra sådan et kamera kommer til at se ud vel?

Det blev et langt indlæg om megapixels. Resten tager vi i en fotogruppe
en dag ved lejlighed.

Steven

Fra : BorreBoy

Dato : 13-03-05 06:11

"Steven Nybo Andersen" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvaliteten af billederne fra sådan et kamera kommer til at se ud vel?
>
> Det blev et langt indlæg om megapixels. Resten tager vi i en fotogruppe

Jeg er helt enig i megapixel problematikken, og kunne aldrig drømme om at
købe en mobil for kameraets skyld! (er godt tilfreds med mit Nikon 5700).
Men når kameraet nu alligevel sidder i min S700i, og der kan være
situationer, hvor et dårlig billede kan være sjovt eller hjælpsomt, bruger
jeg det til nøds.
Da idioten i butikken sagde, at det ikke var en telefon, men et kamera jeg
købte, gloede jeg dumt på ham, og gik min vej