SMS til USA?
Fra : Jacob Skaaning

Dato : 11-03-05 20:21

Jeg prøvet at sende en SMS til en ven i USA. Men ligemeget hvad jeg prøver,
får jeg en fejl-rapport.
Jeg har Telmore, en Samsung E710, og har prøvet 001-478-xxx-xxxx og
+1-478-xxx-xxxx (jeg laver selvfølgelig ikke bindestregerne i telefonen)
Personen befinder sig i Athens, GA. Områdenummeret er da godt nok?
Hvad gør jeg galt?

På forhånd tak.

Jacob
--
fear and loathing in dot com
www.fearandloathingin.com

Fra : S.V.

Dato : 12-03-05 03:54

Muligheden er at den udbyder som Personen i Usa bruger ikke har en aftale
med TDC?

Mener kun det var det store som tdc havde lavet en aftale med (AT&T &
T-Mobile)

Mvh.

Stephan.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 12-03-05 16:59

S.V. wrote:
> Muligheden er at den udbyder som Personen i Usa bruger ikke har en
> aftale med TDC?
>
> Mener kun det var det store som tdc havde lavet en aftale med (AT&T &
> T-Mobile)

Okay... det er et for mig underligt koncept... så jeg kan altså ikke sende
personen en besked?

Jacob
--
fear and loathing in dot com
www.fearandloathingin.com

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 08:54

> Hvad gør jeg galt?
>
> På forhånd tak.

Jeg ville spørge Telmore, de har god support

Mvh
Morten

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-03-05 12:27

"Jacob Skaaning" <jskaaning@tiscali.invalid> skrev....

> Personen befinder sig i Athens, GA. Områdenummeret er da godt nok?
> Hvad gør jeg galt?

SMS er ikke så almindeligt i USA som her. Er du sikker på at
vedkommende er tilmeldt SMS hos sin udbyder og har det aktiveret på
sin telefon? SMS kan faktisk være temmelig dyrt overthere.

Har udbyderen en aftale om udveksling af SMS med TDC?

Alternativt har mange(alle?) amerikanske udbydere en webbaseret
mulighed for at sende tekstmeddelelser til deres abbonenter.

Har et par venner overthere og de benytter Sprint. Deres SMS sender
er her:

http://www.messaging.sprintpcs.com/textmessaging/compose

Fra : Anders

Dato : 13-03-05 12:53

Hvad med at bruge Messenger via computeren....

/Anders

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk