Northbridge fan på MSI K8N SLI
Fra : Tim Hesthaven

Dato : 11-03-05 19:49

Northbridge blæseren som sidder på subjekt larmer som bare pokker. Nogen har
prøvet at tage strømstikket fra den?

Mvh
TiM

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-03-05 23:01

Tim Hesthaven wrote:
> Northbridge blæseren som sidder på subjekt larmer som bare pokker. Nogen har
> prøvet at tage strømstikket fra den?
>
> Mvh
> TiM

det er jeg da ked af at høre, får sådan et board på mandag

well jeg har en passiv profil liggende, mon man skulle smide den på?

Fra : Tim Hesthaven

Dato : 12-03-05 07:21

> det er jeg da ked af at høre, får sådan et board på mandag
>
> well jeg har en passiv profil liggende, mon man skulle smide den på?

Den fiser afsted med ca. 6400 rpm :(

Fra : Tim Hesthaven

Dato : 12-03-05 08:47

Nok en god ide, larmen er uudholdelig - i hvertfald her hvor cpu blæseren
(MIST megatower) næsten aldrig kører (speedfan) og psu'ens blæser en en
chill innovation som næsten ik høres.
Prøvede at tage stikket af NB blæseren, resulterede i at maskinen frøs efter
ca. 10 min, så der skal et eller andet på.
Hvilken chipsæt køler passer til MSI K8N og den må meget gerne være fanless.

Mvh
TiM

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 18:48

> [...]
> ca. 10 min, så der skal et eller andet på.
> Hvilken chipsæt køler passer til MSI K8N og den må meget gerne være

Tror ikke det er en god idé med passiv køling til Nforce 4 selvom jeg har
læst beretninger fra folk der har brugt Zalmans løsning, og siger det kører
fint. Tror chippen bliver alt for varm.

En anden løsning kunne være en fanmate til at sænke blæserens RPM til et
mere tåleligt niveau. F.eks. med denne:
http://www.zalmanusa.com/usa/product/view.asp?idx=70&code= , såfremt den
også virker til chipset og ikke kun CPU kølere.