Warning: Undefined variable (PHPnuke, PHP,~
Fra : Carsten Mejlvang

Dato : 25-05-01 20:38

HJÆLP - Et lille problem som søger en løsning.

Jeg har installeret PHP 4.05, Apache 1.3.14 og MySql 3.23.36 på en win95B
maskine. Alt virker som det skal når jeg køre forskellige test filer med PHP
kode.

Men øvelsen skulle gerne ende med en test installation hvor PHP nuke er
installeret (version 4.4.1.a) skal spille hovedrollen som content manager.
Så det har jeg forsøgt med og det meste virker. Men over alt er der
fejlmeddelelser a´la:

Warning: Undefined variable: wdir in c:\programmer\apache
group\apache\htdocs\nuke\html\admin.php on line 397
Warning: Undefined variable: cancel in c:\programmer\apache
group\apache\htdocs\nuke\html\admin.php on line 398
Warning: Undefined variable: upload in c:\programmer\apache
group\apache\htdocs\nuke\html\admin.php on line 399
Warning: Undefined variable: op in c:\programmer\apache
group\apache\htdocs\nuke\html\admin.php on line 415

Det viste er kun eksemper, alle opslag indeholder disse fejlmeddelelser og
jeg søger desperat efter en forklaring. Min mistanke går på generel
opsætnigsfejl enten i PHP eller i Apache. Men hvor og hvad har jeg gjort
forkert? Hvem kan give mig et tip hvor jeg skal søge?

På forhånd tak for hjælpen

Carsten Mejlvang
cmmedia@post4.tele.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-05-01 20:53

"Carsten Mejlvang" <CMMedia@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opsætnigsfejl enten i PHP eller i Apache. Men hvor og hvad har jeg gjort
> forkert? Hvem kan give mig et tip hvor jeg skal søge?

Du er på rette spor. Det er lige præcist opsætningen af PHP.
Har du installeret PHP som CGI eller modul?

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Carsten Mejlvang

Dato : 25-05-01 21:19

Jeg mener at PHP er installeret som CGI. Jeg har brugt den lille
installationspakke (ca. 800k)
Sig det dig noget.
hilsen Carsten

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-05-01 21:24

> Jeg mener at PHP er installeret som CGI. Jeg har brugt den lille
> installationspakke (ca. 800k)
> Sig det dig noget.

Ja. Det du skal gøre, er at sætte linie error_reporting i php.ini til noget
andet. Du kan sikkert selv finde ud af det hvis du læser lidt i filen,
ellers vend tilbage.
Er du venlig lige at læse dette: http://usenet.dk/netikette/quote.html