Ny computer, men hvad skal man købe?
Fra : Thomas \(6100\)

Dato : 11-03-05 18:03

Hej alle,

jeg er på jagt efter:

1) nyt bundkort

2) ny cpu, min. 2,8 Ghz, (ikke Celeron og Sempron)

3) nye ram, min. 512mb

Er der nogen, der har nogle gode forslag?

Prisklasse 2500-3500 kr.

På forhånd tak.

mvh

Thomas

Fra : Eigil Sørensen

Dato : 11-03-05 18:31

prøv B.J.Trading har lige købe en 2800+ til en ven,

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Ulrik Løye

Dato : 11-03-05 19:34

"Thomas (6100)" <hvaselineXXX@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
>
> 2) ny cpu, min. 2,8 Ghz, (ikke Celeron og Sempron)
>
> 3) nye ram, min. 512mb
>
> Er der nogen, der har nogle gode forslag?

Til den prisklasse forstår jeg ikke hvorfor du vælger Sempron fra.

Se fx dette review af en (overclocket) Sempron 2600+ (pris 575,-) som
sparker røv selv over for Intels P4 3,4E (pris 6999,-).

I mine øjne bør man ikke se bort fra Sempron med mindre penge ikke er noget
problem.

/u

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-03-05 23:01

> [...]
> sparker røv selv over for Intels P4 3,4E (pris 6999,-).
>
> I mine øjne bør man ikke se bort fra Sempron med mindre penge ikke er

hvilket review?

i øvrigt tror jeg en athlon barton er et bedre køb, den har trods alt en
nyere kerne end sempron... jeg er ret sikker på at semprons
performance-rate er opgivet lidt med henblik på en sammenligning med
intels celeron processorer, sempron kører i hvert fald med lavere
frekvens end en thoroughbred/palomino med samme modelnummer

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 12-03-05 05:57

Esben von Buchwald skrev:
> i øvrigt tror jeg en athlon barton er et bedre køb, den har trods alt
> en nyere kerne end sempron...

Bemærk at sempron fås både i socket A (tbred kerner), og socket 754 (Athlon
64 "uden 64").

Sempronerne i socket 754 skulle være ret villige til OC, og ydelsen skulle
også være ganske fin.

> [...]
> intels celeron processorer, sempron kører i hvert fald med lavere
> frekvens end en thoroughbred/palomino med samme modelnummer

Ja, sempron er direkte konkurrent til Celeron D og sammenlignes med dem i
benchmarks.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Ulrik Løye

Dato : 12-03-05 10:02

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> wrote in message

> Ja, sempron er direkte konkurrent til Celeron D og sammenlignes med dem i
> benchmarks.

Det er naturligvis kun ved stock-hastighed at de kan sammenlignes. Ved OC er
der ikke længere nogen mening i at sammenligne performance-ratings.

Hvorom alting er, så mener jeg, det er åndssvagt at se bort fra Sempron uden
først at undersøge sagen, når man har et computer-budget på under 3500,-.

/u

Fra : Ulrik Løye

Dato : 12-03-05 09:53

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in message

> hvilket review?

Dette...
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/sempron-2600_9.html

/u

Fra : Thomas \(6100\)

Dato : 14-03-05 10:53

> Hej alle,
>
> jeg er på jagt efter:
>
> 1) nyt bundkort
>
> 2) ny cpu, min. 2,8 Ghz, (ikke Celeron og Sempron)
>
> 3) nye ram, min. 512mb
>
> Er der nogen, der har nogle gode forslag?
>
> Prisklasse 2500-3500 kr.
>
> På forhånd tak.
>
> mvh
>
> Thomas

Hej,

tak for forslagene.

Hvis jeg nu ændrer computer-budgettet til omkring 4500 kr., hvad ville I så
kunne foreslå?

mvh

Thomas