Links i rammer åbnes i nyt vindue
Fra : Jacob K.

Dato : 25-05-01 20:47

Hej folkens.

Jeg ved INTET om at lave hjemmesider, men jeg prøver altså lige alligevel...

Jeg har lavet en rammeopdelt side.
I den venstre ramme har jeg et link som henviser til et andet af mine
HTML-dokumenter. Dette dokument vil jeg gerne have vist i den højre ramme,
men dette sker ikke. I stedet åbnes et nyt vindue hvori dokumentet vises.
(-uden rammer).

Jeg bruger IE5, hvis det har nogen betydning.

Det er garanteret et ufattelig dumt spørgsmål, men jeg beder om jeres
forståelse.
--
Mvh. Jacob K.

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-05-01 20:58

"Jacob K." <jacob9001@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> men dette sker ikke. I stedet åbnes et nyt vindue hvori dokumentet vises.
Man bruger:

Du har sikkert brugt navnet på en frame der ikke eksisterer, hvorfor et nyt
vindue åbnes..

--
Best regards/Med venlig hilsen
Martin Petersen

NOTE: There is no TREE in my address

Fra : Jacob K.

Dato : 25-05-01 23:15

Hej.

> Man bruger:
> Du har sikkert brugt navnet på en frame der ikke eksisterer, hvorfor et

Nope, navnet på rammen er godt nok, og det er præcis sådan der jeg har
gjort... Men der er godt nok én ting jeg ikke helt fatter:

I ramme 1 er der et link, der henviser til et lokalt dokument.
Dette dokument skal åbnes i ramme 2.
Skal ramme 2 dermed være et helt tomt dokument?

-Jacob.

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-05-01 23:16

> I ramme 1 er der et link, der henviser til et lokalt dokument.
> Dette dokument skal åbnes i ramme 2.
> Skal ramme 2 dermed være et helt tomt dokument?
Det behøver den ikke - hvad med et kodeeksempel?

Martin

Fra : Jacob K.

Dato : 25-05-01 23:51

Hej igen.
Tak for tålmodigheden!

> Det behøver den ikke - hvad med et kodeeksempel?

Okay:

Startsiden ser således ud:

<HTML><HEAD><TITLE>Den med rammerne</TITLE></HEAD>
<FRAMESET COLS="30/,70/">
<FRAMESET ROWS="80/,20/">
<FRAME SRC="ramme1.htm">
<FRAME SRC="lilleramme.htm"></FRAMESET>
<FRAME SRC="ramme2.htm" NAME="ramme2.htm">
</FRAMESET></HTML>

Ramme 1:

<HTML><HEAD><TITLE>ramme1</TITLE></HEAD>
<BODY><H1>Ramme 1</H1>
<BR>
<H3>Links</H3>
<UL>
<LI><A HREF="http://www.fck.dk" TARGET="J:\html\ramme2">FCK</A></LI>
<LI><A HREF="J:\html\testside.htm" TARGET="J:\html\ramme2.htm">Testside</A>
</BODY></HTML>

Ramme 2:

<HTML><HEAD><TITLE>ramme2</TITLE></HEAD>
<BODY><H1>Ramme 2</H1>
</BODY></HTML>

Testsiden:

<HTML><HEAD><TITLE>testside</TITLE><HEAD></HTML>

Så er det jo at jeg gerne vil have at den side der hedder "testside" skal
åbnes i ramme 2...

-Jacob.

Fra : Mickey

Dato : 26-05-01 00:00

"Jacob K." <jacob9001@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> </FRAMESET></HTML>
>
> Ramme 1:
>
> <HTML><HEAD><TITLE>ramme1</TITLE></HEAD>
--------------------------------------------^^^^^^^^^^
- det skal være target="ramme2.htm", altså det du har kaldt rammen
tidligere (name)

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Jacob K.

Dato : 26-05-01 00:23

Hej!

> --------------------------------------------^^^^^^^^^^
> - det skal være target="ramme2.htm", altså det du har kaldt rammen
> tidligere (name)

Dér var den! Tusind tak, jeg var ved at blive idiot. Jeg troede jo man
skulle skrive hele stien...

I hører sikkert fra mig igen når jeg skal lære noget mere...

-Jacob.

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 26-05-01 00:35

Jacob K. wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
[SNIP]

> I hører sikkert fra mig igen når jeg skal lære noget mere...
>
> -Jacob.

Må jeg foreslå dig at kigge forbi www.html.dk. Jeg kender mange der har
lært meget af at kigge forbi siden.

(Bare for en god ordens skyld: jeg har intet med siden at gøre ud over jeg
selv er tilfreds bruger af den...)

/kasper

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 30-05-01 17:43

Jacob K. <jacob9001@yahoo.dk> skrev i news:9emcmm$mdq$1@news.inet.tele.dk
> [...]
>
> Jeg bruger IE5, hvis det har nogen betydning.
>
> Det er garanteret et ufattelig dumt spørgsmål, men jeg beder om jeres

<base target="frame2">

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net