Nordan både?
Fra : Henning

Dato : 11-03-05 13:51

Findes der en side med oversigt over forskellige Nordan både? (Sikkert
- men hvor

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 11-03-05 18:07

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> Findes der en side med oversigt over forskellige Nordan både? (Sikkert
> - men hvor
>

> Henning
> hsb(at)image.dk

Herer hvad udkig kunne byde på

http://www.udkig.dk/yylist.jsp?boattype=nordan&loafrom=&loato=&fm=m

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Lars Clement

Dato : 12-03-05 11:57

Har selv en Nordan 18 og er meget interesseret i resultatet af din søgen.

Lars Clement

Der sættes " Lars. " foran
Clement@c.dk

Fra : Henning

Dato : 13-03-05 12:21

On Fri, 11 Mar 2005 13:51:28 +0100, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

>Findes der en side med oversigt over forskellige Nordan både? (Sikkert
>- men hvor

Grunden til jeg spørger er, at jeg har købt ny gammel båd. Ifølge
sælger er det en Saga 25, men da jeg skulle have den forsikret mente
de ikke Saga var lavet med udenbords motor, samt at, da skrognummeret
starter med NOR, det sandsynligvis var en Nordan?
Jeg forsøger derfor at findes fotos af de forskellige modeller så jeg
kan få det fastlagt een gang for alle
(Når jeg måler båden er den 6,20 meter, hvilket svarer til ~20 fod.
Burde en Saga 25 ikke være 25 fod..?)

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Torben Henriksen

Dato : 14-03-05 01:10

> [...]
> kan få det fastlagt een gang for alle
> (Når jeg måler båden er den 6,20 meter, hvilket svarer til ~20 fod.

Jeg tror ikke det er en Saga 25 tallet 25 står for 25 fod og det er 7,62
meter
sælger må havde bildt dig noget ind.
Jeg har selv en Saga 20. På type skiltet står der ikke NOR,
Sandsynligheden taler for det er en Nordan.
I øvrigt se alle Saga bådtyper på http://sagaforum.trudelutt.com/index.html

Fra : Henning

Dato : 14-03-05 08:58

>Jeg tror ikke det er en Saga 25 tallet 25 står for 25 fod og det er 7,62
>meter
>sælger må havde bildt dig noget ind.
Måske, men det er hvad der fremgår af hans forsikringspapirer. Han har
selv haft båden 3-4 år.

>Jeg har selv en Saga 20. På type skiltet står der ikke NOR,
>Sandsynligheden taler for det er en Nordan.
>I øvrigt se alle Saga bådtyper på http://sagaforum.trudelutt.com/index.html

Takker, min er ikke imellem
Det der er problemet er, at der er påhængsmotor på båden. Der er sket
noget ombygning på båden, men jeg kan ikke umiddelbart se at der
skulle have været indenbordsmotor fra starten. Det er påhængsmotoren
der giver fosikringsproblemer.

Fra : Torben Henriksen

Dato : 14-03-05 20:59

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Måske, men det er hvad der fremgår af hans forsikringspapirer. Han har
> selv haft båden 3-4 år.
>
> Takker, min er ikke imellem
Prøv at gå ind på følgende link
http://www.dba.dk/asp/Soegning/soegning.asp?Niveau=1&OldNiveau=&RubrikId=370
00&Annoncetype=2&Sortering=1&Sorteringtype=1&kortsogX=0&kortsogY=0&kortsogRa
d=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&FirstSearch=&Frite
kst=nordan&RegionId=0&Submit=%A0%A0%A0S%F8g+nu+%BB%A0%A0%A0&begraens=2
der er en del Nordan både til salg, men ingen 20 fod, har ikke stødt på den
størrelse.
Tænkte du måske kan sammenligne med din.

> [...]
> noget ombygning på båden, men jeg kan ikke umiddelbart se at der
> skulle have været indenbordsmotor fra starten. Det er påhængsmotoren

Såhvidt jeg kan se er bådende alle med påhængsmotor ( 16 og 18 fod )
jeg vil foreslå at du kontakter forsikringsselskabet igen for at præcidere
dine ønsker eller måske prøv et andet selskab.

Torben H

PS. Jeg har været på det norske net for evt. at finde bådebygger/fabrik
men det er ikke lykkes.

Fra : Torben Henriksen

Dato : 14-03-05 22:40

"Torben Henriksen" <torbh@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Torben H
>
> PS. Jeg har været på det norske net for evt. at finde bådebygger/fabrik

Har lige fundet linket til Nor-Dan boats, det er sgu nogle strømlinede
modeller
gad vide om det er en Nordan du har? eller noget helt andet.
http://www.nordanboats.com/