Mobil MSN
Fra : Funnyboy

Dato : 10-03-05 23:00

Hejza.

Ville høre om der er nogen der ligger inde med et link til hvor man kan
hente en MSN der virker på mobilen "Nokia 6230"
CBB Har nemlig lukket for deres i dag efter krav fra Microsoft. Så nu skal
jeg bruge noget andet.
Om det er et program eller om det bare er en wap side man går på er lige
meget. Når bare det virker.

Preben

Fra : Mikael Schøler

Dato : 10-03-05 23:03

Funnyboy wrote:
> [...]
> jeg bruge noget andet.
> Om det er et program eller om det bare er en wap side man går på er lige

Søg efter cmessenger på google. Jeg testede det en kort periode på min
SE-T630 og det virkede okay. Dog skal man passe på med beskeder fra
ukendte folk.

Mikael

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-03-05 23:27

Der ligger nogle klienter her: http://www.getjar.com/software/Nokia/6230

> CBB Har nemlig lukket for deres i dag efter krav fra Microsoft. Så nu skal
> jeg bruge noget andet.

Det var dog uhyre uprofessionelt, at CBB ikke har fået en aftale i stand med
Microsoft, inden CBB udbyder en service, der snylter på Messenger. Jeg
forstår i øvrigt godt Microsofts betænkeligheder mht. sikkerheden. De
forskellige tredjepartsløsninger kræver jo, at man oplyser brugernavn og
kode til sin MSN-konto.

--
Mvh. Peter

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 12-03-05 00:49

to 10 mar 2005 11:26:57p satte Peter Bjerre Rosa sig på en taburet og
skrev følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Det var dog uhyre uprofessionelt, at CBB ikke har fået en aftale i
> stand med Microsoft, inden CBB udbyder en service, der snylter på
> Messenger.

Det nummer har de lavet før. Jeg husker deres panikangst dengang kkrigen
kørte mellem Telmore og CBB ang deres tilbud om gratis GPRS og MMS. CBB
panikkede helt og skynte sig at lave en MUNDTLIG aftale med Sonofon.
Problemet var bar at den KUN var mundtlig og at Sonofon hvistnok havde
glemt alt om den så på krigens første dage havde CBB-kunder ingen adgang
til hverken GPRS eller MMS. Så det er ikke første gang at de ikke har
styr på tingene.

> Jeg forstår i øvrigt godt Microsofts betænkeligheder mht.
> sikkerheden. De forskellige tredjepartsløsninger kræver jo, at man
> oplyser brugernavn og kode til sin MSN-konto.

Vel lige meget hvis programmet logger direkte på serveren. Men der kan
selvfølgelig være huller dér.

Steven.

Fra : Emil

Dato : 10-03-05 23:56

"Funnyboy" <N15@nissan-almera.dk> wrote in

> Om det er et program eller om det bare er en wap side man går på er lige
> meget. Når bare det virker.

Vær opmærksom på at en msn over wap hurtigt kan sluge en del trafik, det
kan nemt koste et par kroner om dagen bare at være online.

--
*/Emil

Fra : Funnyboy

Dato : 11-03-05 00:27

"Emil" <emil@spam.trap> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vær opmærksom på at en msn over wap hurtigt kan sluge en del trafik, det
> kan nemt koste et par kroner om dagen bare at være online.

Skide hul i hvad det koster. Så længe det er så lidt vi snakker om.
Har nu prøvet et par forskellige fra ovennævnte side men jeg kan ik få nogle
af dem til at virke.
Kan de ha slået et eller andet fra inde ved CBB så man ikke kan komme online
eller?
Nogen der kan hjælpe?

Preben

Fra : Martin Schou

Dato : 11-03-05 01:02

> [...]
> nogle af dem til at virke.
> Kan de ha slået et eller andet fra inde ved CBB så man ikke kan komme

TipicMe er udemærket. Ikke så brugervenligt som CBB. men det virker.'
Martin

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 12-03-05 00:58

fr 11 mar 2005 12:26:57a satte Funnyboy sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Kan de ha slået et eller andet fra inde ved CBB så man ikke kan komme
> online eller?
> Nogen der kan hjælpe?

De kan sagtens have blokeret for det hvis de er rrigtigt lede men så kan du
bare skifte til Telmore hvor det virker perfekt.

Ingen siger at man skal finde sig i den behandling fra sit teleselskab.

Steven

Fra : Claus Nielsen

Dato : 11-03-05 08:51

"Funnyboy" <N15@nissan-almera.dk> wrote in message
> [...]
> jeg bruge noget andet.
> Om det er et program eller om det bare er en wap side man går på er lige

Hej

Hvis det kun er MSN du er interresseret i kan du bruge e-messenger over wap.
wap.emessenger.net eller mobil.emessenger.net Det er hurtigt og nemt og
virker på stort set alle wap telefoner.

Ellers kan du anvende en klient. Her kan næves C-messenger som er et java
program, jeg synes dog den bruger lidt for meget trafik og dermed bliver ret
dyr i drift, men det er min personlige mening

Med en Nokia 6230 kan du også bruge yamigo http://www.yamigo.com/index.php
hvor du logger på en server med telefonens indebyggede instant messenger
client. Dette har den fordel at du sparer strøm og kan bruge telefon som du
plejer med sms og opkald osv, imens du er logget på messenger eller ICQ. Jeg
bruger det til min SE K700i og er glad for det.

Både c-messenger og yamigo understøtter MSN og ICQ

mvh Claus

Fra : Funnyboy

Dato : 11-03-05 23:19

"Claus Nielsen" <cnie02@control.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ICQ. Jeg bruger det til min SE K700i og er glad for det.
>
> Både c-messenger og yamigo understøtter MSN og ICQ

Indbyggede klient?? Det lyder spændende. Kan du evt. komme med en opsætning
af den på en 6230?
Det ville nemlig være rigtig godt hvis man kunne læse SMS samtidig med at
man var online på MSN. Det kan man nemlig ik med CBBs.

Preben

Fra : Claus Nielsen

Dato : 13-03-05 19:01

> [...]
> Det ville nemlig være rigtig godt hvis man kunne læse SMS samtidig med at
> man var online på MSN. Det kan man nemlig ik med CBBs.

Her skulle være lidt hjælp
http://www.yamigo.com/content/view/17/32/

Har dog ikke en 6230 men en K700i. Regner med det virker på samme måde,
ellers må andre rette mig.

mvh Claus

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 12-03-05 00:56

to 10 mar 2005 11:00:04p satte Funnyboy sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Hejza.
>
> Ville høre om der er nogen der ligger inde med et link til hvor man
> kan hente en MSN der virker på mobilen "Nokia 6230"

Kender ikke noget p.t. til den telefon men du kan jo overveje at
opgradere til enten pocket-pc eller blot en symbian-telefon. Så kan du
bruge Agile messenger som vistnok er helt gratis:

http://www.agilemobile.com/agile_messenger.html

Du betaler stadig for trafikken til og fra telefonen med mindre du bruger
Pocket-pc eller en telefon der så kan logge på et trådløst netværk.
Så kan det gøres HELT gratis.

> CBB Har nemlig lukket for deres i dag efter krav fra Microsoft.

Hehe fryd ikke for dig men for CBB. Det er ikke første gang de ikke
har styr på tingene og laver lort i det for deres kunder. Hvornår lærer
de det!!!!

Steven