Findes der et bluetooth-program?
Fra : Thomsen

Dato : 10-03-05 22:31

Hej
Vil gerne bruge et andet program end det der fulgte med
min Bluetooth USB-dongel.
Findes der et, måske gratis, program som jeg kan bruge,
når jeg skal transportere filer mellem min PC og mobiltelefon 6230
via bluetooth?

Mit nuværende bluetooth-program har den irreterende
feature at placere et program-ikon på skrivebordet
som ikke kan fjernes.

mvh
Ole

Fra : Peter

Dato : 11-03-05 07:48

Hej.

Jeg har ikke selv installeret noget ekstra program, Windows XP så selv min
dongle og da jeg satte den til at søge (inde i bluetooth i Kontrolpanel)
fandt den også min Siemens S55, så nu kan jeg overføre filer simpelthen ved
bare at højreklikke på dem og gå ned i "Send til" > "Bluetooth enhed".....

Så måske kan du gøre det samme.....

Mvh.
Peter

Fra : Thomsen

Dato : 11-03-05 09:56

> [...]
ved
> bare at højreklikke på dem og gå ned i "Send til" > "Bluetooth enhed".....

Sidder lige nu ved windows 2000 og der kan jeg ikke
umiddelbart få din plan til at fungere, men jeg vil flux afprøve
det når jeg vender hjem til min XP.
Tak for rådet.

Ole

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 12-03-05 01:07

fr 11 mar 2005 09:55:56a satte Thomsen sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Sidder lige nu ved windows 2000 og der kan jeg ikke
> umiddelbart få din plan til at fungere, men jeg vil flux afprøve
> det når jeg vender hjem til min XP.
> Tak for rådet.

Nej det virker ikke på Win 2000 og er også afhængig af hvilken firma der
har produceret chippen i donglen.

Er det imidlertid Widcom der har lavet den og har du installeret SP2 til
din XP kan du forvente at det virker på XPen ihvertfald.

Du skal ikke lade dig narre af mærket på donglen, det er somregl 1 ud af
2 mulige chips der sidder i dem Den ene (Den bedste) hedder Widcom. Du
kan evt se hvilken chip der sidder i din ved at se på hvilken producent
der står når du kigger på egenskabsarket for donglen i enhedshåndtering.
Du skal kigge under fanen driver når du er gået ind på donglen derfra.
Hvis der står Widcom er det en Widcom-chip der sidder i og du er en
heldig mand. Så kan du blot afinstallere driverne tage donglen ud og
sætte den i igen. Så finder og installerer Windows selv Microsoftstakken
til donglen. Dog er jeg selv gået tilbage til Widcoms egen stak da den er
noget bedre end Microsofts der godt kan drille i nogle tilfælde.

Steven

P.s. stak er det samme som styreprogram / driver i den her forbindelse

Fra : JMo.

Dato : 12-03-05 12:48

Steven Nybo Andersen wrote:

> Du skal ikke lade dig narre af mærket på donglen, det er somregl 1 ud
> af 2 mulige chips der sidder i dem Den ene (Den bedste) hedder Widcom.

Widcomm producerer ikke chipsæt, kun software. De er dog et datterselskab
til Broadcom, der producerer chipsæt (BCM20xx).

De mest udbredte chipsæt i USB-dongles er dog fra CSR (BlueCore).

Widcomm's BTW-software er dog klart den mest udbredte software, både til
Broadcom-chipset og til CSR-chipset.

Fra : Nielsen

Dato : 11-03-05 10:55

> Jeg har ikke selv installeret noget ekstra program, Windows XP så selv min
> dongle

Bemærk lige, at det kræver win xp sp2 er installeret.
Med win xp sp2 bliver bluetooth en positiv oplevelse.
som du skriver, så kender den en lang række bluetooth enheder hvilket letter
installationen meget.

--
Bo Nielsen

Fra : Anders

Dato : 11-03-05 08:27

Du bør nok bruge det program der fulgte med til din dongle.

Det kan give problemer på længere sigt.

Det med ikonet på skrivebordet, har jeg også på min computer, og jeg kan
fjerne mit.

/Anders

Fra : Thomsen

Dato : 11-03-05 10:00

> [...]
>
> Det kan give problemer på længere sigt.
>
> Det med ikonet på skrivebordet, har jeg også på min computer, og jeg kan

Var det en programfil eller en henvisning du fjernede?
Jeg har en programfil fasttømret på mit skrivebord,
og den vil verken slettes eller flyttes.

Ole

Fra : Anders

Dato : 11-03-05 10:44

Er det du kalder en henvisning, det vi andre kalder et genvejs ikon ?

Jeg kan tilsyneladene heller ikke fjerne ikon på mit skrivebord.

- Det må du nok lære at leve med

/Anders

Fra : Zulu

Dato : 11-03-05 16:43

"Anders" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er det du kalder en henvisning, det vi andre kalder et genvejs ikon ?
>
> Jeg kan tilsyneladene heller ikke fjerne ikon på mit skrivebord.
>
> - Det må du nok lære at leve med

TweakUI, som er en del af Microsoft PowerToys kan fjerne alle de skrivebords
ikoner du ikke vil have der.

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Zulu

Fra : Thomsen

Dato : 11-03-05 22:14

> TweakUI, som er en del af Microsoft PowerToys kan fjerne alle de
> skrivebords ikoner du ikke vil have der.
>
> http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
>
> Zulu

Fantastisk, det lykkedes. Tak

Ole