php/mysql
Fra : TT

Dato : 10-03-05 17:57

Nu synes jeg lige, at jeg fået lidt fod på mysql, men når jeg sender
følgende forespørgsel, som - indrømmet - er en ordentlig bamse:

$result = mysql_query("SELECT akam.nr, akam.karak AS akamk, dcrp.nr,
dcrp.karak AS dcrpk, digimag.nr, digimag.karak AS digimagk, digit.nr,
digit.karak AS digitk, dpr.nr, dpr.karak AS dprk, ir.nr, ir.karak AS
irk, sd.nr, sd.karak AS sdk, zdn.nr, zdn.karak AS zdnk, canon.nr, model,
canon.date
FROM canon
LEFT JOIN akam ON ( canon.nr = akam.nr )
LEFT JOIN dcrp ON ( canon.nr = dcrp.nr )
LEFT JOIN digimag ON ( canon.nr = digimag.nr )
LEFT JOIN digit ON ( canon.nr = digit.nr )
LEFT JOIN dpr ON ( canon.nr = dpr.nr )
LEFT JOIN ir ON ( canon.nr = ir.nr )
LEFT JOIN sd ON ( canon.nr = sd.nr )
LEFT JOIN zdn ON ( canon.nr = zdn.nr )
ORDER BY canon.date") or die (mysql_error());

så får jeg følgende fejlmelding:

"The SELECT would examine more rows than MAX_JOIN_SIZE. Check your WHERE
and use SET SQL_BIG_SELECTS=1 or SET SQL_MAX_JOIN_SIZE=# if the SELECT
is ok"

Mit spørgsmål er så, hvor i min forespørgsel jeg skal tilføje f.ex. "SET
SQL_BIG_SELECTS=1", der får det hele til at virke, når jeg skriver det
direkte i phpMyAdmin?

Håber I kan hjælpe mig!

TT

Fra : Jacob Atzen

Dato : 10-03-05 19:52

On 2005-03-10, TT <tfg@tomsfotoguide.dk> wrote:
> Nu synes jeg lige, at jeg fået lidt fod på mysql, men når jeg sender
> følgende forespørgsel, som - indrømmet - er en ordentlig bamse:

[snip]
> Mit spørgsmål er så, hvor i min forespørgsel jeg skal tilføje f.ex.
> "SET SQL_BIG_SELECTS=1", der får det hele til at virke, når jeg
> skriver det direkte i phpMyAdmin?
>
> Håber I kan hjælpe mig!

Prøv i databasegruppen. Der ved de en masse om databaser.

- Jacob Atzen

Fra : TT

Dato : 10-03-05 20:02

Jacob Atzen wrote:

> Prøv i databasegruppen. Der ved de en masse om databaser.

Ok, tak! Jeg vidste ikke der var en :)

TT